30 haftalık hamileyim, doktorun verdiği ilaçları kesmeli miyim?

0 oy
721 göst.
1 Mayıs Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (133 puan) sordu

30 haftalık hamileyim doktorun verdiği hiç bir ilacı kullanmıyorum demir ilacı kabızlık baş ağrısı ve mide bulantısı yaptığı için kullanamadım d vitaminini 1 haftadır bıraktım ve magnezyum ilacınıda kullanmıyorum bi sorun olur mu acaba kullanmayan varmı

Gebelik haftası 30

7 Cevap

+1 oy
1 Mayıs (5 puan) cevapladı

Benimde miğde bulantim oluyordu kan ilacini içerken.gece aç karnina içip uyuyorum hic rahatsiz olmuyorum o şekil tavsiye etmişti doktorum

-Reklam-
+1 oy
2 Mayıs (912 puan) cevapladı

Demir eksikliğinde bebekte neler görülür internete yazıp okuyun isterseniz. Ondan sonra kullanmaya başlarsınız. Ben kullansam bile demirim düşük. 

Magnezyum kullanmayınca bebek sizden alsa da siz eksiklik hissedeceksiniz. Magnezyum eksikliğinde kramp girer bacaklarınız, bacaklarınız ağrır. Bu durumdan şikayetçi değilseniz siz bilirsiniz. 

D vitamini eksikliğinde bebek sizden alsa bile sizin kemiklerinizden kayıp olur. D vitamini eksikliğinde bebekte görülebilecek rahatsızlıkları da araştırın. Ki bebek doğunca dr bebek için de takviye verecek. O zaman ne yapacaksınız yine mi kullanmayacaksınız. Kendi sağlığınız için kullanın.


36. haftadayım demir ve magnezyumu 16. haftadan beri kullanıyorum. Beni ishal yapıyor bu takviyeler, hiç enerjim kalmıyor. Ama sırf benim ve bebeğimin sağlığı için dişimi sıkıyorum. 

Takviyelerin yan etkilerini doktorunuzla konuşun takviyenizi değiştirebilir. 

2 Mayıs (44 puan) yorumladı
Kesinlikle katılıyorum
0 oy
1 Mayıs (2,613 puan) cevapladı

Ben kannı kullanmıyordum öbürlerini kullanıyordum ama sonra bir tane tanıdık eczacı demiş ki kan bunu mutlaka kullansın eğer kullanmazsa bebek gelişimi olmaz demiş veya da eşim beni korkutmak için öyle söyledi kullanıyorum sadece bir hafta kullanmamıştım kullan canım bebeğin gelişim için çok iyiymiş

1 Mayıs (133 puan) yorumladı
Kaç haftalık hamilesiniz ve bebeğiniz kaç kilo
1 Mayıs (2,613 puan) yorumladı
31+3 canm valla kılosunu bılmıoö haftaya gıtcrm
1 Mayıs (2,613 puan) yorumladı
En son 1ay önce 800 gramdı senınkac kg
2 Mayıs (133 puan) yorumladı
29 da gittim 1.5 kilo
0 oy
1 Mayıs (172 puan) cevapladı

Demir ilacını doktoruna söyleyip değiştirebilirsin bende de aynı etkileri yapmıştı başka bi ilaç verdi şimdi sıkıntı yok

2 Mayıs (133 puan) yorumladı
2 defa değiştirdim ve kullanmak istemiyorum
2 Mayıs (172 puan) yorumladı
Yine de demir kan değerlerini kontrol ettir doğumda sıkıntı olabilir iğne filan yapıyorlar direk yükseltiyor değerleri doktorundan fikir al
0 oy
1 Mayıs (191 puan) cevapladı

Bende hiç kullanmadım ya alıyorum ama unutuyorum ne yalan soyliyim 

0 oy
2 Mayıs (1,372 puan) cevapladı

Bende hiç kullanmadım sadece folik asit kullandım bide guatr hapim vardı başka vitamin falan kullanmadim

0 oy
2 Mayıs (16 puan) cevapladı

Bende kullanmayı unutuyorum ilaclar biraz kötü ediyor beni ama icmeye calisiyorum yine de cunku kansızlık devam olduğunda damar yolundan takviye ediyorlarmış Bi yakınım da dedi ki başkasının kanını takıyorlar deyince daha dikkat etmeye çalışıyorum içmeye 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

30 haftalık hamilelikte doktorun verdiği ilaçları kullanmamak riskli mi?
Gebelik sürecinde doktor tarafından reçete edilen ilaçları kullanmamak, hem anne hem de bebek sağlığı açısından ciddi riskler doğurabilir. Demir, D vitamini ve magnezyum gibi takviyeler bebeğin gelişimi ve annenin vücut direnci için kritik öneme sahiptir. İlaçları bırakmak yerine, yan etkileri doktorunuzla paylaşarak alternatif dozaj veya ilaç değişikliği talep etmek en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte demir ilacı kabızlık ve mide bulantısı yaparsa ne yapılmalı?
Demir ilacının neden olduğu sindirim sorunları oldukça yaygındır ancak ilacı tamamen kesmek yerine doktorunuzla görüşerek farklı bir formülasyona geçebilirsiniz. Demir takviyelerini yemeklerden önce veya sonra almak, ilacı alırken bol su tüketmek veya doktorun onayıyla akşam saatlerinde kullanmak yan etkilerin azaltılmasına yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte D vitamini eksikliği bebek üzerinde ne gibi sorunlara yol açar?
D vitamini eksikliği bebekte kemik gelişiminin sağlıklı ilerlememesi, düşük doğum ağırlığı ve doğum sonrası dönemde bağışıklık sorunları gibi risklere neden olabilir. Gebeliğin 3. trimesterinde bebeğin kalsiyum ihtiyacı arttığı için yeterli D vitamini seviyesini korumak, iskelet sisteminin doğru yapılanması adına büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30. haftada magnezyum ilacı kullanmanın gebeliğe sağladığı faydalar nelerdir?
Magnezyum takviyesi, özellikle gebeliğin son dönemlerinde sıkça rastlanan bacak kramplarını azaltmaya ve rahim kasılmalarını düzenlemeye yardımcı olur. Ayrıca magnezyum, erken doğum riskini minimize etmek ve annenin kan basıncını dengelemek amacıyla da doktorlar tarafından sıklıkla tercih edilen bir takviyedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte doktorun verdiği ilaçları kullanmak istemediğimde ne yapmalıyım?
İlaçları kullanmak istemediğinizde kendi başınıza karar vermek yerine durumu mutlaka takip eden doktorunuza bildirmelisiniz. Doktorunuz, takviyelerin neden gerekli olduğunu açıklayabilir, ilaçları daha rahat kullanmanız için farklı çözüm yolları sunabilir veya gerekirse kan değerlerinize göre farklı bir tedavi planı oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
9 cevap 724 göst.
0 oy
22 cevap 1,690 göst.

1,512,182 soru

24,665,984 cevap

366,978 kullanıcı

...