Sezaryen doğuma tek başıma gireceğim, ne yapmalıyım?

0 oy
579 göst.
2 gün önce Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (113 puan) sordu

Doğumuma çok az kaldı sezeryan düşünüyorum ne eşimin ailesi gelmek istiyor yanıma ne de kendi ailem hiç düşünmemiştim böyle olacağını başına gelen var mı gerçekten çok üzgünüm bu sıkıntımı kime anlatayım bilmiyorum Allah kimseyi düşürmesin bu duruma bana dua edin aklıma ya bana bişey olursa diye düşünceler geliyor bebeğim ne yapacak. 

Gebelik haftası 36+1
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

6 Cevap

0 oy
2 gün önce (439 puan) cevapladı

Devlette mi doğum yapacaksiniz

2 gün önce (113 puan) yorumladı
Özel de yapmayı düşünüyorum
2 gün önce (439 puan) yorumladı
Eşiniz kalabilir o zaman yaninizda
2 gün önce (113 puan) yorumladı
Sonra ki süreç aslında
-Reklam-
0 oy
2 gün önce (1,708 puan) cevapladı

Eşiniz yardım edecek mecbur. Hiç yakın arkadaşınız vs yok mı gelecek olan 

2 gün önce (113 puan) yorumladı
Doğum yapmak zor gelmiyor yalnız bana zor gelen doğumdan sonraki bakım herkes sanki dünyanın sonuymuş gibi davranıyor uzakta oturuyorum yakınlarım istemezken arkadaş olmaz
0 oy
2 gün önce (82 puan) cevapladı

Benimde 4. Sezeryanım olacak 29 haftalık hamileyim ne eşimin ailesi yanaşıyor nede ben kimseye minnet etmek istemiyorum kendi ailem bana küsmüş Allah'ın izniyle kendi başıma herşeyin üstesinden geleceğim 3. Sezeryanjmda 3. Gün kalkıp evimi yavaş yavaş süpürdüm oturduğum yerde yemeğimi yaptım zaten doğumdan sonra yürümemizi söylüyor doktorlar hem yürüyüp hem işlerimi yaptım atlattım sizde başarırsınız bence kadınlar kafalarına koyduğu şeyi. Yapar

2 gün önce (113 puan) yorumladı
Çok gezdiğinizde dikişler patlıyormuş diyorlar
2 gün önce (82 puan) yorumladı
Uzun süre ayakta kalmamaya gayret et yani kendini zorlamadan
0 oy
2 gün önce (502 puan) cevapladı

Bir hafta esin yanindaysa sonrası kolay ilk hafta zor inanki 

0 oy
2 gün önce (54 puan) cevapladı

İlk haftalar zor canım eşinle beraber yapın yardım etsin sonuçta iyi günde kötü günde :) 

0 oy
2 gün önce (30 puan) cevapladı

Benimde 3. Doğumum kimse olmıcak yok yani iki çocuğumu kime bırakacağım yada hastanede kimse yok milletin ailesi nede güzel ilgileniyor doğum yapana kadar odada tek kalırım da iki kızıma kim bakcak kime bıraksam diye kara kara düşünüyorum ya Allah yardım etsin bize 🥹

2 gün önce (113 puan) yorumladı
Amin sizin haliniz daha üzücü
2 gün önce (30 puan) yorumladı
Saol  ilk çocuk mu sizde
Keşke bazen çocuk yapmak için acele etmesek bu 3. Ye çok pişmanım iki kez tutmadı diye tutarmı yine tutmaz diye yaptım ve tuttu zamanı geriye alsak keşke
2 gün önce (113 puan) yorumladı
Öyle deme günahlar nerede biliyoruz belki Allah o meleklerin hatrına bize yardım eder

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen doğuma tek başıma gitmek zorunda kalırsam ne yapmalıyım?
Sezaryen doğuma tek başınıza gitmek zorunda kaldığınızda öncelikle hastanenin hasta hizmetleri veya sosyal hizmetler birimiyle görüşerek destek talep edebilirsiniz. Birçok hastanede doğum sonrası bakım ve bebekle ilgilenme sürecinde yardımcı olacak personel veya gönüllü desteği sağlanabilmektedir. Hazırlık aşamasında çantanızı kolay erişilebilir şekilde düzenlemek, hastane personeline tek başınıza olduğunuzu önceden bildirmek ve olası ihtiyaçlarınız için bir yakınınızın telefon numarasını acil durum kişisi olarak kaydettirmek sürecinizi kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası iyileşme sürecinde tek başınayken nelere dikkat etmeliyim?
Sezaryen sonrası iyileşme sürecinde tek başınaysanız, ilk 48 saat boyunca ağır kaldırmaktan kaçınmalı ve hareketlerinizi minimumda tutmalısınız. İhtiyaçlarınızı karşılayacak temel eşyaları yatağınızın veya koltuğunuzun yakınına yerleştirerek gereksiz ayağa kalkma durumlarını azaltın. Düzenli ağrı kesici kullanımı, yara yerinin temiz ve kuru tutulması ile beslenme ve sıvı alımına dikkat etmek iyileşme hızınızı artıracaktır. Kendinizi aşırı yorgun hissettiğinizde dinlenmeye öncelik verin ve bebeğin bakımı için hastane hemşirelerinden pratik eğitim almayı ihmal etmeyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda yalnız kalma korkusuyla nasıl başa çıkabilirim?
Doğumda yalnız kalma korkusu, birçok anne adayının yaşadığı çok insani ve doğal bir duygudur. Bu kaygıyı hafifletmek için doğum ekibinizle yani doktorunuz ve hemşirelerinizle açık bir iletişim kurarak yaşadığınız durumu paylaşın; onlar profesyonel destek sağlayarak size kendinizi daha güvende hissettireceklerdir. Derin nefes egzersizleri, meditasyon veya sevdiğiniz sakinleştirici müzikleri dinlemek gibi tekniklerle zihninizi rahatlatmaya çalışın. Unutmayın ki doğum bir ekip işidir ve hastanede bebeğinizle ilgilenmek için eğitimli profesyoneller her zaman yanınızda olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğum sonrası hastaneden eve dönüşte tek başına hazırlık nasıl yapılır?
Sezaryen sonrası eve dönüşte tek başınıza kalacaksanız, hastaneden çıkmadan önce ev ortamınızı hazırlamak büyük önem taşır. Evde temel ihtiyaçlarınızı (su, sağlıklı atıştırmalıklar, bebek bezleri, kıyafetler) kolay ulaşılabilecek seviyelerde düzenleyin ve yemekleri önceden pişirip dondurucuya atın. Eve geldiğinizde kapı ve telefon trafiğini kısıtlayarak sadece dinlenmeye ve bebeğinizle bağ kurmaya odaklanın. Mümkünse komşularınızdan veya bir destek grubundan market alışverişi gibi ufak konularda yardım istemekten çekinmeyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatı sonrası hastanede refakatçi zorunlu mudur?
Sezaryen ameliyatı sonrası hastanede refakatçi olması tıbbi bir zorunluluk değil, konfor sağlayan bir destek mekanizmasıdır. Hastaneler, refakatçisi olmayan hastalar için hemşirelik hizmetleri kapsamında temel bakım desteğini zaten sağlamaktadır. Eğer kendinizi yetersiz hissettiğiniz bir durum olursa, hemşire çağırma butonunu kullanarak yardım isteyebilir ve bebek bakımı konusunda profesyonel rehberlik talep edebilirsiniz. Sağlık personelinin ana görevi hem annenin hem de bebeğin sağlığını takip etmek ve gerekli tüm bakımı eksiksiz yerine getirmektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
26 cevap 2,628 göst.
17 Ağustos 2019 Doğum kategorisinde Göhers (85 puan) sordu
0 oy
40 cevap 2,883 göst.
0 oy
12 cevap 1,437 göst.

1,512,151 soru

24,665,595 cevap

366,957 kullanıcı

...