Gebelikte magnezyum kullanmam gerekiyor mu?

0 oy
2,123 göst.
12 Mart 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (521 puan) sordu
Magnezyum kullanilmasi gereken bir ilac mi
Gebelik haftası 23.0

25 Cevap

+2 oy
12 Mart 2019 (113 puan) cevapladı
Bn 3 aydir kullanıyorum canim kasilman varsa kullan kasilmayi kesiyo yine 
-Reklam-
+2 oy
12 Mart 2019 (989 puan) cevapladı
Ben sadece sağlık ocağında verilen decavit bir de damla kulaniyorum hergün birtane sade maden suyu içiyorum 
12 Mart 2019 (521 puan) yorumladı
Sodayi yeni ogrendim canim ben de soda icicem artik cok zor iciyorum zaten cok sagol camim
12 Mart 2019 (168 puan) yorumladı
Bnde için ce midem Oldun dan  daha fazla bulniyor  bende soda içiyorum canım iyi geliyor
1 Mayıs 2019 (103 puan) yorumladı
Seda ve maden suyu aynı şey değil mi
+2 oy
12 Mart 2019 (854 puan) cevapladı
Benim ilk gebeligimde gece bacagima kramp giriyodu bu nedenle kullandim cok iyi gelmisti. İkinciye hamileyim gecen hafta eklem agrilarim oldu bi yine ara ara magnezyum takviyesine basladim hemen agrilarim kesildi hamdolsun.
12 Mart 2019 (521 puan) yorumladı
Anladim canim sana iyi gelmis demek ki ne guzel ilk gebelikte vermedi doktorum ama bu verdi ben cok zorlaniyorum 32 yasindayim suya atipta icilen ilac ilk defa iciyorum zor geliyor bana cok
12 Mart 2019 (854 puan) yorumladı
Benim esim eczaci bana o getirmisti osteocare diye geçiriyo cok iyi bi ilac. İstersen doktoruna danış bunu ic hap seklinde
+2 oy
12 Mart 2019 (323 puan) cevapladı
Evt canım kullanılması gerekiyor kasılmalarını felan engelliyor bence kullan
12 Mart 2019 (521 puan) yorumladı
Cok sagol canim cevap verdigin icin
12 Mart 2019 (323 puan) yorumladı
Rica ederim canım
+1 oy
12 Mart 2019 (515 puan) cevapladı
Bn kulaniyorum kulanigim gecede rahat uyuyorum vallh
12 Mart 2019 (521 puan) yorumladı
Canim gece uyumadan once mi iciliyor peki
12 Mart 2019 (515 puan) yorumladı
Evet cnm bana oyle dedi doktor
12 Mart 2019 (521 puan) yorumladı
Cok sagol canim
12 Mart 2019 (2,342 puan) yorumladı
Cnm ilacınin markası ne
12 Mart 2019 (2,025 puan) yorumladı
Ben kullanmiyorum canim yogurt ve maden suyu tuketiyorum ondanmidir bilmem ama bel agrim falan yok cok sukur
+1 oy
12 Mart 2019 (619 puan) cevapladı
Ben kullanmiorum onun yerine sade soda iciorum he rilac bi kimyasal ister istemez dogal yoldan almak die dusunuorm kramlara iyi gelio 
12 Mart 2019 (521 puan) yorumladı
Ilk gebeligimde doktorum baskaydi vermemisti ama simdiki doktorum verdi ondan dedim sanirim kullanmak sart bir ilac degil galiba canim  peki soda yeterli oluyor mu ki canim bunu bilmiyordum ben
12 Mart 2019 (3 puan) yorumladı
Tabiki yeterli emij ol
+1 oy
12 Mart 2019 (700 puan) cevapladı
Ben kullanmıyorum onun yerine günde 1 adet sade soda içiyorum. Sade soda da magnezyum içeriyor
12 Mart 2019 (521 puan) yorumladı
Ay canim bilmiyodum aynen herkes soda yazmis bunu ogrendigim cok iyi oldu cok sagol canim
+1 oy
12 Mart 2019 (984 puan) cevapladı
Ben hiç kullanmadım. 
12 Mart 2019 (521 puan) yorumladı
Him sagol canim sart bir ilac degil demek ilk doktorum da bana vermemisti
12 Mart 2019 (984 puan) yorumladı
Bir ara kramplarım cogalmıstı o zaman doktor    ilaç yazdı ama ben hap yutamadıgımdan kullanmadım.
+1 oy
12 Mart 2019 (442 puan) cevapladı
Bende iciyordum biraktim bugun ishal yapiyor
+1 oy
12 Mart 2019 (291 puan) cevapladı

Bnde 23+3 um kullanıyorum ama duzenli degil malesef agrim oldukça genelde belim ve ayaklarim agirinca içiyorum cunku tadi kötü :D

12 Mart 2019 (521 puan) yorumladı
Aynen canim cok zorla iciyorum acayip kotu tadi gercekten
+1 oy
12 Mart 2019 (892 puan) cevapladı
Ben sadece vitamin ilacı kullanıyorum başka ilaç kullanmıyorum 
12 Mart 2019 (521 puan) yorumladı
Ilk bebegimde doktorum bana da vermedi icmedim hic canim
+1 oy
12 Mart 2019 (1,282 puan) cevapladı
Ben kullanmıyorum kullanmadimda 35hagtalgm 
+1 oy
12 Mart 2019 (2,025 puan) cevapladı
Ben kullanmiyorum canim onun yerine yogurt ve madensuyu tuketiyorum ondanmidir bilmem ama agrilarim yok cok sukur
+1 oy
12 Mart 2019 (280 puan) cevapladı
Ben içmedim hiç ne için içiliyor ki 
+1 oy
12 Mart 2019 (737 puan) cevapladı
Kullanmıyorum soda tuketiyorum 
+1 oy
12 Mart 2019 (3 puan) cevapladı
Ben kullanıyorum  kramplara ve  bacak ağrılarına çok iyi geliyor günde bir tanede soda  içiyorum 
0 oy
12 Mart 2019 misafir cevapladı
Bel agrilarim oldugu zamanlarda kullaniyordum sonradan agrilarim gecince kullanmayi hem unuttum hemde pek icmek istemiyordum midemi bulandiriyordu :)
12 Mart 2019 (521 puan) yorumladı
Ben de ilk gebeligimde doktorum vermemisti canim acayip zorlaniyorum icmekte
12 Mart 2019 (76 puan) yorumladı
Bende bel fıtığı var onun için Dr günde iki sefer icmemi söyledi magvital inşallah bebeğime zararı olmaz
0 oy
12 Mart 2019 (4,074 puan) cevapladı
Evet kullanılması gereken bir ilaç!! Gece uyuşma oluyor kasılmayi  engelliyor iki gün unuttum hemen ellerim ayaklarım uyuştu içinde birşey yok 
0 oy
12 Mart 2019 (2,342 puan) cevapladı
Ben kullanmiyorum ama geceleri bacak agŕim cok fazla
12 Mart 2019 (521 puan) yorumladı
Aynisini yasiyorum canim ilk gebeligimde 32 haftada baslamisti kalca agrim vardi yurumek bile cok zordu hatta ama bunda daha erken basladi 22 haftada basladi
12 Mart 2019 (2,342 puan) yorumladı
Aynen cnm benimde öyle 27 haftda basladi icmek lazim
0 oy
12 Mart 2019 (1,129 puan) cevapladı
Iki hamileligimde de verilmedi bana. Sanirim sart degil

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte magnezyum kullanmak zorunlu mu?
Gebelikte magnezyum kullanımı rutin bir zorunluluk değildir ancak doktorunuz kramplar, erken doğum riski veya tansiyon takibi gibi durumlarda destek olarak reçete edebilir. Her anne adayının ihtiyacı farklı olduğundan, magnezyum takviyesine yalnızca kan değerleriniz ve klinik durumunuz değerlendirildikten sonra hekiminiz karar vermelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte magnezyum eksikliği belirtileri nelerdir?
Hamilelikte magnezyum eksikliği en sık bacak krampları, kas seğirmeleri, uyku problemleri ve yorgunluk ile kendini gösterir. Ayrıca rahimde kasılma hissi veya şiddetli baş ağrısı gibi durumlar da magnezyum seviyenizin düşük olduğuna işaret edebilir; bu belirtileri yaşıyorsanız mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte magnezyum desteğine ne zaman başlanır?
Gebelikte magnezyum desteğine genellikle ikinci trimesterden itibaren, özellikle bacak kramplarının başladığı 20. haftadan sonra ihtiyaç duyulur. Ancak doktorunuzun gerekli gördüğü durumlarda, hamileliğin herhangi bir döneminde kan tahlili sonuçlarına göre takviye başlanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Magnezyum kullanımı hamilelikte krampları nasıl engeller?
Magnezyum, kasların gevşemesini sağlayarak sinir iletimini düzenler ve özellikle gece yaşanan bacak kramplarının şiddetini azaltır. Düzenli ve doğru formda magnezyum kullanımı, kas liflerinin aşırı uyarılmasını engelleyerek hamilelik dönemindeki istemsiz kasılmaları hafifletmeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hangi magnezyum formu kullanılmalıdır?
Hamilelikte emilimi yüksek olan magnezyum sitrat veya magnezyum malat gibi formlar genellikle daha çok tercih edilir. Kullanacağınız formun vücuttaki biyoyararlanımı, yaşadığınız şikayetlerin (kabızlık veya kramp gibi) giderilmesinde doğrudan etkilidir, bu yüzden doktorunuzun önerdiği formu kullanmanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 315 göst.
3 Eylül 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Dilek sapan (224 puan) sordu
0 oy
4 cevap 552 göst.
0 oy
8 cevap 1,637 göst.

1,512,234 soru

24,666,674 cevap

367,033 kullanıcı

...