13 günlük bebeğim hiç kusmuyor, bu normal mi?

0 oy
580 göst.
27 Mart 2019 Doğum kategorisinde (207 puan) sordu
bebegm 13 gunluk ama hic kusmuyor sizce normalmi bu durum

7 Cevap

+1 oy
27 Mart 2019 (1,230 puan) cevapladı
Bizimde ilk zaman oyleydi hic kusmuyodu simdi 1 aylik bol bol kusuyo 
27 Mart 2019 (1,230 puan) yorumladı
Dr goturdum canim ben korktum kusunca dr normal bebeklerde dedi
27 Mart 2019 (747 puan) yorumladı
Bende korkmaya basladim artik cok sık ve bol kusmaya basladi. Reflu mu var acaba diye korktum. Normalmis baksana. Bide buyuk insan gibi ogurerek kusuyo bazen.
27 Mart 2019 (1,230 puan) yorumladı
Korkma canim esimin bi akrabasi dr yaninda sekreter onada sordum dr goturdum normal dediler basi yuksekte kalicak sekilde yatiriyorum bide dr tamamen emzirme dedi yani memede uyuyasiya kadar bekleme bide yan yatir dedi faydasi oldu biraz sende oyle yap istersen
27 Mart 2019 (747 puan) yorumladı
Hep yan yatiriyorum canim. Sarilik riski oldugu icin bol bol beslemem lazim yuzunde hala sarimsi renk var. Sirtina da destek koyuyorum donmesin diye  bazen kendisi donuyo sirt uzeri. Diye. Ama normalse rahatladim simdi cok sagol canim.
27 Mart 2019 (1,230 puan) yorumladı
Sende saol canim
-Reklam-
0 oy
27 Mart 2019 (306 puan) cevapladı
Benim daha 6 günlük.ilk kez dün kustu. 
0 oy
27 Mart 2019 (401 puan) cevapladı
Normal neden normal olmasın canım kusmasi problem reflu olanlar çok kusuyor özellikle 
0 oy
27 Mart 2019 (369 puan) cevapladı
Olabilir canım bütün bebekler kuscak diye bisey yok benim buyuk oglum bebekken hic kusmuyodu  
27 Mart 2019 (207 puan) yorumladı
him ilk gebeligm daha once cevremde hic gormedim her cocuk kusar diye bilyrdum
0 oy
27 Mart 2019 (315 puan) cevapladı
Sürekli kusmasını mı isterdiniz, şükredin bence
27 Mart 2019 (207 puan) yorumladı
neye sukredicem pardonda daha benim ilk bebegim neyin nasil olacagini bilmiyorum ve soruyorum
27 Mart 2019 (315 puan) yorumladı
Normal olan bebeğin kusmamasıdır. Kusan bebeklerin genelde reflüsü vardır ve emin olun bunu istemezsiniz. Genelde var olan bir şey kesin olması gereklidir diye bir şey yok. Şükredin ki öyle bir rahatsızlığı yok bebeğinizin. Şükredin kelimesine bu kadar sinirlenmenize de gerek yok, Allah daha büyük dert vermesin.
0 oy
27 Mart 2019 (567 puan) cevapladı

Bizlerede yaranilmiyo.kussa neden kusuyo kusmasa neden kusmuyo deriz:D

27 Mart 2019 (207 puan) yorumladı
tecrübeli olmadigimiz icin olabilirmi canim illaki insan merak ediyor yani normalde her bebek kusar
27 Mart 2019 (567 puan) yorumladı
Normalde her bebek kusar diye bi sey yok canim.kusmayan bebekte var.
27 Mart 2019 (207 puan) yorumladı
valla bu gune kadar cevremde gordugum her bebkte kusuyordu ona istinaden dedim
27 Mart 2019 (567 puan) yorumladı
Dogrudur canim ama her bebek diye bi kural yok yani.kusmuyo olmasi cok normal buna sevinebilirsin
0 oy
27 Mart 2019 (4,074 puan) cevapladı
Canım benim her bebek kusmaz ki. Sütün  yarıyor ve yetiyor bebeğine. Kusan  bebeğe süt  fazla gelir içinizi ferah tutun 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

13 günlük bebeğim hiç kusmuyor, bu durum normal mi?
Bebeklerin kusmaması genellikle sindirim sistemlerinin anne sütünü veya formül mamayı verimli bir şekilde işlediğini gösteren sağlıklı bir durumdur. Eğer bebeğinizin genel keyfi yerindeyse, kilo alımı düzenliyse ve günde yeterli sayıda bez kirletiyorsa kusmaması endişelenecek bir durum değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan bebeklerde kusmama durumu ne zaman normal karşılanır?
Yenidoğan döneminde bebeklerin beslenme sonrası kusmaması, sindirim sürecinin sorunsuz ilerlediği anlamına gelir ve oldukça normaldir. Bebek gazını çıkardıktan sonra huzurluysa ve beslenme sonrası herhangi bir zorlanma yaşamıyorsa kusma olmaması bir sağlık sorunu teşkil etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğimin kusmaması için beslenme sonrası ne yapmalıyım?
Bebeğinizin beslenme sonrası kusmaması için en önemli adım, her beslenmeden sonra dik pozisyonda tutarak gazını çıkarmaktır. Beslenme bittikten hemen sonra bebeğinizi ani hareketlerle sarsmamalı ve mümkünse 15-20 dakika kadar yatay pozisyona getirmeden dik tutmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan bebeklerde kusma belirtisi nelerdir ve ne zaman doktora gidilmeli?
Yenidoğan bebeklerde kusma durumu; fışkırır tarzda, sürekli devam eden, beraberinde ateş veya kilo kaybı görülen bir hal aldıysa doktora başvurulmalıdır. Eğer bebek kusmak yerine sadece çok az miktarda ağız kenarından süt çıkarıyorsa bu genellikle süt artığıdır ve normal kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğimin kilo alımı normalse kusmaması sorun olur mu?
Bebeğinizin kilo alımı düzenliyse ve gelişim eğrisi ayına uygun ilerliyorsa kusmaması kesinlikle bir sorun değildir. Kilo alımı, bebeğin besinleri yeterince aldığının ve sindirim sisteminin kusursuz çalıştığının en somut göstergesidir; bu durumda kusma olmaması bebeğin doyduğunu ve rahat olduğunu kanıtlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 772 göst.
28 Şubat 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Ada123 (584 puan) sordu
0 oy
7 cevap 553 göst.
20 Ocak 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Zemzemb (53 puan) sordu
0 oy
4 cevap 451 göst.
20 Aralık 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde 38.38 (485 puan) sordu

1,512,305 soru

24,667,527 cevap

367,070 kullanıcı

...