Şeker yükleme testi nasıl yapılıyor, kaçıncı haftada olmalıyım?

0 oy
616 göst.
29 Mart 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (30 puan) sordu
Şeker yükleme testi yaptıran var mı nasıl yapılıyor yaptırmam gerekir mi kaçıncı haftada oluyo?? 
Gebelik haftası 23+1

3 Cevap

0 oy
29 Mart 2019 (505 puan) cevapladı
24 ile 28 haftada yapılıyor sanirsam AC karina gidiyorsun kan veriyorsun glikoz yani şekerli su içip bir saat sonra gene kan veriyorsun ben bu perşembe gidecem daha bakalim
29 Mart 2019 (30 puan) yorumladı
Hayırlısı olur inşallah ya
29 Mart 2019 (505 puan) yorumladı
Henüz gitmedim öyle yapılıyor sanirim
-Reklam-
0 oy
29 Mart 2019 (1,205 puan) cevapladı
Valla benim doktorun aç karın kan aldırdı. 

Bide gidiyorsun bol tatlı yiyorsun dedi. Sağlam bir kahvaltı yap çnce sonra baklava falan yuvarla dedi. 

Boşuna o şeyi içmene gerek yok onu ben içsem benim de yüksek öıkar şwkeeim dedi :D 
29 Mart 2019 (30 puan) yorumladı
O zaman hiç yaptırmasam da olur yani
29 Mart 2019 (1,205 puan) yorumladı
Tabi ki hayır.
Gebelik şekeri görünen kadın sayısı her geçen gün artıyor.
Yengemde de çıktı. Sülalesinde kimsede olammaaına rağmen çıktı.
Ona gmr ediuet yaptı bebeğin sağlığı için.
Şeker yükleemsinin herhangi bir zararı yok.
Sana sıvı olarak verirse de ondaki glikoz miktarı 4 5 dilim baklavaya denk . yani normalde almadığın bir şeker oranı yok.
0 oy
30 Mart 2019 (321 puan) cevapladı
Onun yerine saglik ocaginda tokluk ve aclik kan sekerlerimi olcturdum. Annem, anmeanem, dayilarim ve teyzelerimin hepsinde seker hastaligi olmasina ragmen seker yuklemesi yaptirmadim. O suyu icmek istemedim. Allaha sukur 38+1 olduk ve seker cikmadi bende, her kan verdiginde seker icinde takipte olduktan sonra o suyu icip vucudunun dengesini bozmana gerek yok diye dusunuyorum.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Şeker yükleme testi gebeliğin kaçıncı haftasında yapılır?
Gebelik şekeri tarama testi, genellikle gebeliğin 24. ve 28. haftaları arasında yapılmaktadır. Doktorlar bu zaman dilimini, plasentadan salgılanan hormonların insülin direncini en çok artırdığı dönem olduğu için tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi nasıl yapılıyor, süreç nasıl işliyor?
Test için öncelikle aç karnına kan örneği verilir ve ardından belirlenen miktarda (genellikle 50g veya 75g) glikoz içeren şekerli su içilir. Bu içecekten sonra belirli aralıklarla (1. ve 2. saatlerde) tekrar kan örneği alınarak vücudun şekeri nasıl tolere ettiği ölçülür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi yaptırmam gerekir mi, zorunlu mu?
Şeker yükleme testi, gebelik diyabetinin erken teşhisi ve hem anne hem de bebek sağlığının korunması için uzmanlar tarafından önerilen önemli bir tarama testidir. Testin yaptırılması zorunlu olmamakla birlikte, gizli şeker riskini belirlemek ve olası komplikasyonları önlemek adına doktorlar tarafından rutin olarak istenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testine giderken aç mı olmak gerekiyor?
Testin türüne göre hazırlık süreci değişebilir; 50 gramlık tarama testinde açlık şartı aranmazken, 75 gramlık tanı testinde mutlaka en az 8-10 saatlik gece açlığı sonrası sabah erken saatlerde kan verilmesi gerekmektedir. Hangi yöntemin uygulanacağı doktorunuzun tercihine ve risk durumunuza göre belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testinde içilen şekerli su zararlı mı?
Test sırasında içilen glikoz solüsyonu, günlük hayatta tüketilen bir dilim pasta veya bir bardak meyve suyundaki şeker miktarına yakındır ve bebek için herhangi bir kalıcı zararı yoktur. Kısa süreliğine kan şekerini yükseltse de, vücudun insülin yanıtını ölçmek için kullanılan standart ve güvenli bir tıbbi prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 420 göst.
0 oy
5 cevap 376 göst.
17 Ocak 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sümeyye4242 (236 puan) sordu

1,512,296 soru

24,667,272 cevap

367,059 kullanıcı

...