Spinal sezaryen sonrası dikişimde yanma var, normal mi?

0 oy
887 göst.
20 Nisan 2019 Doğum kategorisinde (374 puan) sordu
Arkadaslar spinal sezeryanla dogum daptim bugun ucuncu gunum solbtarafimda sanki hic dikis yok gibi agri agnma vs. Yok ama sag tarafimda asiri yanma oluyor ayni durumu yasayan var mi
Gebelik haftası Dogum yaptim

4 Cevap

0 oy
20 Nisan 2019 (1,420 puan) cevapladı
47 gün oldu hala aci yanma var. Daha yenisin düzelir yavaştan 
20 Nisan 2019 (513 puan) yorumladı
Allah seni ne yapmaya  abi hareket etmesiydin keşke  ben doğum yaptığım da 1 yaşında ki kızım kıskanmasın diye arada kucağıma aldım büyüklerim kızdı yaran iyi olmaz diye ama çok şükür çabuk iyileştim  ;)
20 Nisan 2019 (1,420 puan) yorumladı
Yazık bana :) öyle oldu işte çok sıkılmistım ondan oldu
21 Nisan 2019 (374 puan) yorumladı
Ben cok hareket etmiyorum ama yatmama ya calisiyorum yurumeye calisiyorum kndimi zormaladan insallah benimkide on gune bsyim kalmaz
21 Nisan 2019 (1,420 puan) yorumladı
İnşallah çabuk iyilesirsin canım
21 Nisan 2019 (374 puan) yorumladı
Sagol cnm insallah
-Reklam-
0 oy
20 Nisan 2019 (567 puan) cevapladı
Canim dugum yeridir orasi ondan olur
0 oy
20 Nisan 2019 (984 puan) cevapladı
Agrı kesici haplar küçük mü büyük mü kızlar? Ben hap yutamayan biriyim. Büyük ihtimal genel anestezi olucam ve nasıl hap yutcam bilemiyorum.
0 oy
20 Nisan 2019 (653 puan) cevapladı
Normal canım ağrı yanma kasıntı olması benimde 30 gün oldu hala ağrım var önceki gibi değil tabi ki ama var yani oturup kalkarken çok zor oluyo dikkat et üşütme üşütünce daha çok ağrı yapıyo 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen sonrası dikiş bölgesinde yanma hissi normal mi?
Sezaryen sonrası dikiş bölgesinde hissedilen yanma, genellikle iyileşme sürecinin bir parçası olan sinir uçlarının onarımı veya bölgedeki doku hassasiyeti ile ilgilidir. Doğumdan sonraki ilk 3-7 gün içerisinde dikiş hattında hafif yanma, sızlama veya batma hissi yaşanması beklenen bir durumdur. Ancak yanma hissi şiddetliyse, bölgede kızarıklık, şişlik veya kötü kokulu bir akıntı varsa enfeksiyon riski açısından mutlaka doktorunuza başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikişlerinde yanma ne zaman geçer?
Sezaryen dikişlerindeki yanma ve sızlama hissi genellikle operasyondan sonraki ilk 1 hafta içerisinde azalmaya başlar. Cilt üzerindeki dikişlerin kaynaması yaklaşık 10-14 gün sürerken, iç dikişlerin iyileşme süreci birkaç ay devam edebilir. İlk günlerdeki yoğun yanma hissi genellikle 10. günden itibaren yerini hafif bir gerginliğe bırakır. Eğer yanma hissi 2 haftadan uzun süredir devam ediyorsa veya giderek şiddetleniyorsa, bu durum normal iyileşme sürecinden farklı bir komplikasyona işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Spinal sezaryen sonrası dikiş ağrısı nasıl hafifletilir?
Sezaryen dikiş ağrısını hafifletmek için bölgenin temiz ve kuru tutulması en önemli adımdır. Dikiş bölgesine baskı yapmayan, pamuklu ve bol kıyafetler tercih ederek sürtünmeyi azaltabilirsiniz. Doktorunuzun önerdiği ağrı kesicileri düzenli kullanmak, hareket ederken dikiş bölgesini bir yastık yardımıyla desteklemek rahatlamanızı sağlar. Ayrıca ayağa kalkarken veya yataktan doğrulurken ani hareketlerden kaçınmak, dikiş hattındaki gerilimi azaltarak yanma hissini minimize etmeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikişinde enfeksiyon nasıl anlaşılır?
Sezaryen dikişinde enfeksiyon belirtileri arasında dikiş hattında aşırı kızarıklık, bölgede dokunulduğunda hissedilen ısı artışı ve dikişlerden gelen sarı-yeşil renkli akıntı bulunur. Ayrıca dikiş bölgesinde giderek artan şiddetli bir ağrı, yanma hissi ve 38 derecenin üzerindeki vücut ısısı enfeksiyonun başlıca göstergeleridir. Bu belirtilerden herhangi birini fark ettiğinizde, vakit kaybetmeden ameliyatı gerçekleştiren hekiminizle iletişime geçerek muayene olmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Spinal sezaryen sonrası dikiş bölgesinde hissizlik neden olur?
Spinal sezaryen sonrası dikiş bölgesinde hissizlik veya uyuşukluk hissi oldukça yaygındır ve genellikle ameliyat sırasında kesilen küçük sinir uçlarından kaynaklanır. Cilt dokusundaki bu sinirlerin iyileşmesi zaman aldığı için bölgede geçici bir his kaybı veya dokunulduğunda farklı bir his oluşması normal kabul edilir. Bu uyuşukluk hissi genellikle birkaç ay içerisinde kendiliğinden hafifleyerek kaybolur; ancak bölgede şiddetli bir yanma hissi ile birlikte devam ediyorsa bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 360 göst.
+1 oy
5 cevap 806 göst.
6 Mart 2024 Doğum kategorisinde Defnekokulum (162 puan) sordu
0 oy
4 cevap 389 göst.
30 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde ay_yu87 (329 puan) sordu
0 oy
1 cevap 220 göst.

1,512,234 soru

24,666,657 cevap

367,029 kullanıcı

...