0 oy
24,400 göst.
7 Mayıs 2018 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (84 puan) sordu

Kizlar ben özel hastanede kürtaj oldum bunu hiç kimseye söylemedim şimdi gebeyim devlet  hastanesine gidicem orda kayıtlarda belli olurmu kürtaj olunduğum


44 Cevap

0 oy
7 Mayıs 2018 (3,240 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap

Hastanede stajerlik yapmıştım böyle birsey mümkün değil başka hastanenin kayıtları asla geçmez hastanın güvenliği herzaman öncülük olur ve kişisel bilgiler söylenmez. Için rahat olsun başka hastanenin kaydı geçmez. Doktoruna söylemek istemezsen bu senin tercihin olur her doktor hastasının geçmişini göremediği için soruyor önceden gebelik var miydi kürtaj oldun mu diye hasta kayıtlarının hepsine erisebilseydi sana boyle bi soru sormaz ki zaten 

8 Mayıs 2018 (84 puan) yorumladı
Tc kimlik numaramıda devletde yazsalar çıkmazmı?
8 Mayıs 2018 (3,240 puan) yorumladı
Hayir tabikide devlet hastanesinde gördüğün muayneleri doktor görebilir diğer hastanenin bilgilerine erişimi olamaz
22 Mayıs 2018 (607 puan) yorumladı
Eğer devlet hastanesinde olmayıp özel llinikte olduysan kesinlikle hiç kimse göremez. Bende oldum klinikte herhangi bi durum olmadı. Için rahat olsun. Eğer saklaman gerekiyorsa da sakla söylemek zorunda değilsin bebekle ilgili riski gebelik söz konusu olmadan aldırdıysan. Herkes söyle demiş ama söylemen gereken bi durum yok.
-Reklam-
0 oy
7 Mayıs 2018 (3 puan) cevapladı
Kayitlardan belli olmasada sana daha once dusuk yapip yapmadigini bebek alditip aldirmadini soracklar onlara dogfu cvp vermk xorundasin dogru sylemzsen hamileliginde sorun yasauabilirsin cnki doktor senin kontrollerini ilaclarini ona gore vericek
7 Mayıs 2018 misafir yorumladı
Tabiki gecer nerde olursa olsun tcniz uzerine kayitli butun hastaliklariniz ama ozel hastaneyle konusuo gizli sekilde olduysa tcniz uzerine kayit yapilmadiysa cikmaya bilir
7 Mayıs 2018 misafir yorumladı
Özel hastahane kayıtları  geçmez devlete
10 Mayıs 2018 (1,104 puan) yorumladı
kayıtlara geçiyor belli olur canım çünkü ben düşük yaptim direk adımi verdim kayıtlarda goruldu
10 Mayıs 2018 (84 puan) yorumladı
Özeldemi oldunuz? Özeldemi kayıtlarda belli oldu
10 Mayıs 2018 (84 puan) yorumladı
Burda çoğu yazdı ki belli olmaz biz de belli olmadı falan
0 oy
7 Mayıs 2018 (414 puan) cevapladı

Ailenizden gizli mi kürtaj oldunuz sanki saklama gereği duyuyorsunuz gibi geldi

7 Mayıs 2018 (84 puan) yorumladı
Öyle olması lazım. Sorunun cevabını biliyomusunuz
7 Mayıs 2018 (16 puan) yorumladı
Sorunun cevabı önemli değil hayatınız bu çocuğa bağlıysa bisey saklamayın heryerde kayıtlarınız gözükür
7 Mayıs 2018 (324 puan) yorumladı
Yargilamamak lazim kimseyi. Neden nicin vs. Buradan hicbir seyi gercek hatlariyla bilemeyiz cunku. Hos bilsek bile yorum yapmamak gerek ya.   Sorunun cevabina gelirse özel devlet fark etmez sonucta hastanede olmussun kurtaji kayirlarda cikma ihtimali yuksek. Kesin konusamiyorum cunku boyle bir duruma tanik olmadim etrafimda bence yuksek olasilikla cikar gibi dusunerek tedbirini ona gore al diyorum.  Bence devlete degil ozele gitmelisin simdi doktoruna herseyi soyle ki hamileligin ona gore saglikli gecsin sonra uyarir rica edersin.  2.muayeni de ailenle gidersin
26 Haziran 2018 (108 puan) yorumladı
Genelde böyle şeyler gizli kalmıyor hop olmuycak bişey oluveriyor. Çıkıyor ortaya
26 Haziran 2018 (108 puan) yorumladı
Devlet hastanesinde içeriye bi siz giriyorsunuz zaten doktorla ordakiler biliyor valla çıkıpta kimseye bu hanım kürtaj olmuş demiyolar hatırlamıyolardır bile hani ama sana sorarlar, neden bi sıkıntınmı vardıda aldırdın diye oda bebegin rutinleri içindir. Tedirgin olmanı gerektiricek bişey yok doktor hem görünse tedaviniz gözükür kadın doguma gidip kürtajınız gözükmez o hastaneye kaydınız ve doktorunuz gözükür en fazla bu benim düşüncem bende devlet hastanesine gidiyorum doktorum o kadar yogunki rutinden başka bişeyi soramıyo bile
0 oy
7 Mayıs 2018 (323 puan) cevapladı

Senin tc kimlik numaranla nerde ne muayene olduysan ne tedavi uygulandıysa hepsi kayıtlarda görülür hatta e Nabız uygulamasını indir senin bu güne kadar özel veya devlet farketmez tüm muayenelerin görünür orda 

11 Haziran 2018 (556 puan) yorumladı
Özeller görünmüyo canim ben baktim süreklice rakik ediyorum
0 oy
7 Mayıs 2018 misafir cevapladı

Aynı dr da olmadıysanız  görünmez. Endişe etmeyin. 

0 oy
7 Mayıs 2018 (1,392 puan) cevapladı

Yok ya birşey olucağını sanmıyorum doktorlar öyle hasta geçmişini araştırmaz ama bi sorun olur diye doktorla baş başa kaldigin zaman kürtaj olmak zorunda kaldığını ve bunun hiç kimsenin bilmediğini söylersin ki ben hiç birşey olucağını sanmıyorum yada ilk kontrole yanlız git bakalım ne soruyorlar yanlız gitmek istiyorum şu bu bahane bul yada supriz yapmak için yanlız gittim dersin git bak gör bence bişey olmaz ama tedbirde fayda var

7 Mayıs 2018 (1,392 puan) yorumladı
Bu arada ben kliniğe gidiyorum hiç öyle hasta geçmişi olayları olmuyor yada doktor zaten geçmişini sana sorarak öğreniyor hiç korkma bişey olmaz
7 Mayıs 2018 (84 puan) yorumladı
Ben o klinige kayıt olucam o yüzden soruyorum olurmu
7 Mayıs 2018 (1,392 puan) yorumladı
Canım bir sürü hastaneye farklı sebeplerle gittik ama öyle hiç sorun çıkmıyor önceden olan şeyleri söylemiyorlar söylemezler sanmam ama sana sorabilirler tabi benimde ilk hamileligimde düşük kürtaj falan ailede özürlü çocuk var mı kan bağı var mi evlilikte bunlar sorulmuştu doktorunda özel olarak konuşursun inşallah sorun olmaz ben sanmıyorum ama rahat olman açısından yanlız başına gidip bir doktoruna durumu anlatmamı tavsiye ederim
0 oy
7 Mayıs 2018 (170 puan) cevapladı

Aynı şey benimde başıma geldi diyebilirim ama eşimle evlilik öncesi olan bisey di ben özel klinikde kürtaj oldum eğer hamileliğin devlet hastanesinde yada sağlık ocağında belli olduysa o şekilde ögrenilebilir onun dışında imkansız çünkü hasta gizliliği diye bisey var sorun olmaz yani 

7 Mayıs 2018 (128 puan) yorumladı
Ben sağlık personeliyim devlet hastanesinde öyle bir sistem yok canm başka bi hastanede yapılan işlemler orda kalır adli vakalar dışındaki hiçbir kayıda ulaşamaz diğer hastaneler. Doktor ilk gebelik mi diye soracak evet dersin geçersin hamileliğinde bi sorun olmaz bu durumla ilgili eğer bi sorun olsaydı hamile kalamazdın zaten demek ki sorunsuz bi kürtaj olmuş. Hayırlı olsun bebeğin
8 Mayıs 2018 (84 puan) yorumladı
Tc kimlik numaramda da çıkmazmı canım?
23 Mayıs 2018 özlem yorumladı
Ben ikikere kürtaş oldum biri devlette 10sene önce digeri ise 6  sene önce özel muananede şuanda gebeyim özel hastaneye gidiyorum doktorum sayfamda butun herseyimi gordu.
26 Haziran 2018 (108 puan) yorumladı
Kayınvalideni içeri almıyorlarki zaten özel hastanemi orası kayınvaliden dışarda kalır çünkü 3 4 kişiyi bi anda alıyo o fazlalık olmasın diye çıkarıyorlar korkma o yüzden doktorda söylersen çıkıpta bu kürtaj olmuş demiyo, ama dogum yaparken söylemek zorunda kalabilirsin özel hastanede dogurursan kayınvalidenler yanında olup duyabilir
26 Haziran 2018 (108 puan) yorumladı
Benim dogurdugum devlet hastanesi ve aynı doktorum 2. Çocugum oldugunu bilmiyor ki soruyoda
0 oy
7 Mayıs 2018 misafir cevapladı

Kürtaj olduğunu öğrenmesi mümkün değil. Sadece gebelik testini (kan testini) devlet hastanesinde yatırdıysan eski sonuc olarak o çıkabilir o da ayni sehirde yaptırman kaydiyla çıkıyor. Eger yoksa oyle bir problem ogrenilmesi mumkun değil. 

7 Mayıs 2018 (23 puan) yorumladı
Insanlari yargilamak guzel bisey degil belli ki olmasi gerekiyor imis kimseyi yargilamayin bir kadını yermeyin sizin hem cinsiniz ona yardimci olmak daha siz korkmayin olabilir insanlar hata yapabilir kayitta da cikabilir ama doktorunuza soyleyin bunu ki saglikli bir gebelik olsun uzulmeyin rabbim herkese yard etsin cocugunuzu sag salim kucaginiza almayi nasip etsin insallah hic sorun yasamazsiniz
7 Mayıs 2018 (84 puan) yorumladı
Çok  saol  Allah razı olsun kocam biliyir ailesi bilmiyor bilmeside ailesinin çok büyük problem şehir hastanesinde özelde oldum ama şimdi ilçede devlet hastanesinde kontrol olucam ve o hastaneye kayıt olacağım
7 Mayıs 2018 (23 puan) yorumladı
Esin biliyorsa  bos ver onemli olan esin sadece cocuguna odaklan dunyanin en guzel seyi evlat uzulme bebegine odaklan
7 Mayıs 2018 (849 puan) yorumladı
Bence de esin biliyorsa kafani yorma. Hastaneye de eşinle git çok kafana takiliyosa. Ama normal kontrollerde farkedilcegini sanmıyorum. Anca bi sıkıntı yazarsan o zaman belli olabilir.
7 Mayıs 2018 misafir yorumladı
Hayır belli olmaz sadece doktor sorduğu zaman kayıt yapıyo ordan çıkarsa
0 oy
7 Mayıs 2018 misafir cevapladı

Canim belli olmaz hiçbirşeyin yanlız bunu dr la e eşinle paylaşmak zorundasın kürtaj da olsa onuda gebelikten sayıyorlar senin neler yaşadıni bilemiyoruz yargilamak bize duşmez Allah yardım etsin 

7 Mayıs 2018 (84 puan) yorumladı
Kocam biliyor ancak kocamın ailesi bilirse bizimçin çok büyük sorun devlet hastanesine kayıt olsugumda çıkmazmı?
7 Mayıs 2018 misafir yorumladı
Her yoruma aynı şeyi soruyorsun ya dokümanda çıkmaz doktor muayenesi için odaya tek gir kaynanan dışarda beklesin utanırım ikinciye gir de bencee
7 Mayıs 2018 misafir yorumladı
Zaten devlet hastanelerinde tek sen girebiliyorsun içeri öyle ozeldeki gibi herkezi almıyolar
0 oy
7 Mayıs 2018 (2,989 puan) cevapladı

Canım sana en iyi tavsiyem e nabiza üye ol, orada ziyaretlerim bölümü var. Kürtaj olduğun zamanki tarihe bak doktorun adını göreceksin orada detay bölümü var, sisteme girip girmediklerini oradan görebilirsiniz. Ben de geçen yıl özel hastanede kürtaj oldum, şimdi tekrar hamileyim ilk devlete gitmiştim hamile kaldığımda, hicbi kayıt da çıkmadı. Benim kürtaj olduğumu özel hastane sisteme girmemiş , yalnizca düşük tehlikesi yazmış. Ama sana tavsiyem en gerçek bilgiyi e nabız sitesinden gorebilirsin ve oradaki hasta bilgilerini sadece ben yapan bi bölüm var, onu da duzenleyebilirsin.

0 oy
7 Mayıs 2018 misafir cevapladı

Tabiki belli olur çünkü kimliğin üstüne bütün kayılların ortaya çıkar onun için doktora direk söyle 

0 oy
7 Mayıs 2018 (1,654 puan) cevapladı

Belli olmaz ben boş gebelik yasadım kürtaj oldum özelde devlete gittiğimde doktor sadece yaşayan çocuk var mı diye sordu hatta hepsine ben kendim söyledim boş gebelik oldu kürtaj oldum diye. 

7 Mayıs 2018 (84 puan) yorumladı
Kayıtlarda çıkmadımı peki?
7 Mayıs 2018 (1,654 puan) yorumladı
Hayır çıkmadı hemde 2017 yılında tüp bebek tedavimle boş gebelik yaşadım mahvoldum çok üzüldük ailece devlette çıkmadı kürtajım kayıtlarda çok şükür şuan 35 haftalik hamileyim yine tedaviyle ama devlette gözükmüyor o eminim çünkü devlette ben kendim söyledim doktor da önemsemedi zaten onu
7 Mayıs 2018 (1,654 puan) yorumladı
Ayrıca özel de ne ameliyat olursan ol ne tedavi görürsen gör devlet hastanesinde gözükmüyor bu yüzden gittiğimde her defasında tahlilleri taşıyorum e nabız da görünmüyor bu arada özel hastaneninkiler.
7 Mayıs 2018 (84 puan) yorumladı
Çok sağolun Allah sağ salim kucağınıza almayı nasip eder İnşallah
7 Mayıs 2018 (1,654 puan) yorumladı
Rica ederim ayrıca bu sizin özeliniz kimseye söylememekte özgürsünüz her hamilelik farklıdır birbiriyle bağlantılı değil ayrıca kürtaj normal doğuma veya sezeryana engel değilmiş o yüzden içiniz rahat olsun bunu bana söyleyen ünlü bir Prof  tüp bebek doktorum.
0 oy
7 Mayıs 2018 (266 puan) cevapladı

Hyr canim asla hic bir doktor bilmez sana sorarlar daha once kac cocuk dogrdun hic kurataj oldun mu doe bilse demezler canm ama saglik ocaginda bildirseniz orada hemen cikar 

7 Mayıs 2018 (84 puan) yorumladı
Hastanede kayıtda da çıkmazmı?
7 Mayıs 2018 misafir yorumladı
Hyr asla cikmaz size sorarlar ciksa sormazlar ztn ki her hastanenin kendine ait ozeli vardir o yuzden cikmaz
0 oy
7 Mayıs 2018 (127 puan) cevapladı

Canm bence kaynananla gitme bahane bul yada esin niye gelmiyor yanında mi yok eşinle konuş bunu madem sorun olacak allahım yardımcın olsun inşallah bir sorun çıkmaz sen içine ferah tut :)

0 oy
7 Mayıs 2018 misafir cevapladı

Saçma sapan konuşmayın doktor sormazmış sormazda siz hiç aile hekimine gittiniz mi 7 kuşak hangi hastanede hangi tedavileri ve ilaçları aldığınızı görüyor yalan söyleyipte kendinizi kandırmayın hiç bir yalanın üstü kapanmaz hele işin ucunda sağlık varsa

0 oy
7 Mayıs 2018 (128 puan) cevapladı

Belli olmaz merak etme hiç hasta gizliliği diye bir kural var zaten o hastanedeki bilgilerine asla ulaşamazlar sen soylemedigin sürece doktor daha önce kürtaj olduğunu anlayamaz için rahat olsun yani.

0 oy
7 Mayıs 2018 (26 puan) cevapladı
Canim icini rahat tut hic bir sekilde cıkmaz. Eger her kayıt cıksaydı devlet hastanesine gittiginde doktor her seferinde sormaz ama dimi  kurtaj veya dusugun varmi diye her muaynede o kadar cok kisiyi muayne ediyolar ki bunu her hastaya zatn soruyorlar.tutupta sna aa sn kurtaj olmussn neden falan diye sormazlar merak etme. Doktor soylediginde yok dersin.Dua et bol bol allahın izniyle birsey olmaz skma canını sen.
0 oy
7 Mayıs 2018 (286 puan) cevapladı

Ben özel hastanede muayene oldum ama doktor sisteme bakmadan bana sordu ilk gebelikmi düşük oldumu  vs.diye illaki vardir kayıtlarda ama doktor o an onlara bakmaz size sorar.Sagliginiz icin yalniz gidin öncesinde böyle bir operasyon geçirdiğinizi anlatin sonra hasta doktor gizliliği oldugu icin sakli kalacaktır.

0 oy
7 Mayıs 2018 (65 puan) cevapladı

Canım ben şuan özele gidiyorum 2 sene önce kontrol için gitmiştim kan almıştı şuan o tahlil çıkıyor sistemde ama devlet hastanesinde çıkmıyor için rahat olsun sadece aynı hastanede olan tahliller gözüküyor aynı yere gitmediğin sürece sorun yok hayırlı sağlıklı evlat nasip etsin rabbim 

0 oy
7 Mayıs 2018 (5 puan) cevapladı

Devletin aynı hastanesinde farklı dr a randevu aldığımda öncekinin kayıtlarını göremiyorlar anlatmak zorunda kalıyorum 8-)

Kaldı kısa süre önce özel hastaneye gidiyorken düşük yaşadım onu hiç görmüyorlar hiçbir kayıtta kendim anlatıyorum yine.

Devlette çoğu zaman yanında kimseyi odaya almıyorlar oyüzden yalnız girerseniz söylersiniz size kalmış

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kürtaj geçmişi e-Nabız veya devlet hastanesi kayıtlarında görünür mü?
Kürtaj işlemi özel veya devlet hastanesi fark etmeksizin Sağlık Bakanlığı'nın merkezi sistemlerine işlenir ve e-Nabız üzerinde kayıtlıdır. Ancak bu kayıtlar kişisel verilerin korunması kanunu kapsamında gizlidir ve doktorunuzun izni veya sizin onayınız olmadan üçüncü kişiler tarafından görüntülenemez. Mevcut gebelik takibinde doktorunuzun tıbbi geçmişinizi bilmesi, gebelik sürecinin sağlıklı yönetilmesi açısından kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesine gittiğimde doktorum eski kürtaj kayıtlarımı görür mü?
Devlet hastanesindeki kadın hastalıkları ve doğum uzmanları, sistem üzerinden hastanın geçmiş operasyonlarını ve tıbbi öyküsünü görüntüleme yetkisine sahiptir. Özellikle gebelik takibi sürecinde, daha önce geçirilmiş kürtaj veya cerrahi müdahaleler, rahim ağzı yetmezliği veya diğer risk faktörlerinin değerlendirilmesi için doktor tarafından incelenebilir. Bu bilgiler tamamen tıbbi teşhis ve tedavi süreçlerinin güvenliği için kullanılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtaj bilgisi ailem veya başkaları tarafından öğrenilebilir mi?
Kürtaj bilgisi, 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun ve KVKK kapsamında kişisel sağlık verisi olarak korunur ve üçüncü kişilerle paylaşılamaz. Hastaneler, hastanın rızası dışında aile üyelerine veya yakınlarına hastanın tıbbi geçmişi hakkında bilgi veremez. Sağlık kayıtlarınız sadece sizin erişiminize ve tedaviyi yürüten sağlık personeline açıktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde geçmiş kürtajı doktora söylemek neden önemlidir?
Geçmişte kürtaj yaptırmış olmak, mevcut gebelik sürecinde oluşabilecek rahim ağzı gevşekliği veya enfeksiyon riski gibi durumların erken tespiti için doktorunuza bilgi vermenizi gerektirir. Doktorunuzun bu bilgiyi bilmesi, gebeliğin daha güvenli bir şekilde takip edilmesini sağlar ve olası komplikasyonlara karşı önleyici tedbirler almanıza olanak tanır. Tıbbi geçmişin gizlenmesi, yanlış teşhis veya tedavi riskini artırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Özel hastanede yapılan kürtaj devlet kayıtlarına geçer mi?
Türkiye'de özel hastanelerde yapılan tüm cerrahi müdahaleler, Sağlık Bakanlığı'nın merkezi kayıt sistemine (HBYS) bildirilmek zorundadır. Bu nedenle özel bir klinikte veya hastanede yapılan kürtaj işlemi, resmi veri tabanında kayıtlıdır ve devlet hastanesine gittiğinizde ilgili uzman hekim tarafından sistem üzerinden görülebilir. Kayıtların silinmesi veya gizlenmesi yasal olarak mümkün değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 895 göst.
0 oy
2 cevap 142 göst.
0 oy
8 cevap 480 göst.
0 oy
0 cevap 83 göst.

1,512,160 soru

24,665,678 cevap

366,963 kullanıcı

...