13 haftalık hamileyim, sigarayı nasıl bırakabilirim?

0 oy
1,841 göst.
24 Mayıs 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (2 puan) sordu
13 haftalık hamileyim. Günde 1-2 paket arası sigara içen insandim. Şimdi bırakamadim ama azalttim. Bazen 6 adet bazen 8-10 adet içiyorum. Siz nasıl bıraktınız veya içtiniz mi içiyor musunuz ? Birakmam için neler yapmam lazim ? 

26 Cevap

0 oy
24 Mayıs 2019 (1,236 puan) cevapladı

Öğrendiğim zaman 1 hafta sonra falan bıraktım. Ama şimdi son haftalardayim ve stres yaşıyorum canım çektiği zaman yakiyorum ama vicdan azabı çekiyorum :(

24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Bende çok vicdan azabı çekiyorum. Fakat birakamiyorum. Evde 6 kişi birden iciyor. Eşimde içiyor..
-Reklam-
0 oy
24 Mayıs 2019 (1,474 puan) cevapladı
Anne oluyorsun ve artik tek kisinin kendinin sorumlulugu uzerinde yok canim bebegini de dusunmen lazim..zor birakmak biliuorum anliyorum seni ama octigin her sigata bebeginin bir organina zarar veriyor..eminim ilerde kske yapmasaydim diye pismanlik yasamak istemezsin..o yuzden bi iki tane de icme temelli birak..dogunca emzirmiceksen sonrasinda ic yine ama gebelikte kullanma yazik bebisine..
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Biliyorum çok ama çok vicdan azabı çekiyorum ama evde 6 kişi birden icince çok zorlaniyorum
24 Mayıs 2019 (1,474 puan) yorumladı
6 kisiyi de bu konuda uyarman lazim senin yaninda icmesinler..onlar da bebisi dusunuyorlarsa katlanacaklar..cunku sen tek degilsin artik tatlim sorumlulugun var...
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Ah keşke dinleseler
0 oy
24 Mayıs 2019 (286 puan) cevapladı
Bende içiyordum bulantım olduğu için bıraktım bundan sonrada hiç içmem inşallah biliyorum bırakması zor ama bebeğin için denemelisin cnm
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Çok sıkıyorum kendimi ama evde içen çok olduğu için birakamiyorum
24 Mayıs 2019 (286 puan) yorumladı
Bu konuda haklısın benımde eşim içiyor ister ıstemez canım acayip çekiyor ama tutuyom kendimi senin için daha zordur eminim
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Kendimi odaya kapatmam gerekiyor
24 Mayıs 2019 (286 puan) yorumladı
Kaç haftalıksın cnm
0 oy
24 Mayıs 2019 (487 puan) cevapladı
Hamile olamdan öncede icmiyordum simdie icmiyorum cok sukur 
24 Mayıs 2019 (2 puan) yorumladı
Sen hiç icmemissin
24 Mayıs 2019 (487 puan) yorumladı
Ayn hic icemdim bu yasima kadar icmeyide dusunmuyorum kokusundan migdem bulaniyor zatn hamile kaldigimdan beli eskiden icmsemde yaninda otursamda bisy olamzdi ama sjmdi icenlerin yaninda duramiyorum migdem bulaniyor
0 oy
24 Mayıs 2019 (1,315 puan) cevapladı
Ben şak diye bıraktım ha arada içmedim mi içtim Bi kaç yudum falan aldım canım çekince bazen çok sinirlendiğimde gözüm arıyor ve bu aralar da canım istiyor ama içmicem çünkü Bi yudum bile alsam pişman oluyorum ardından içmiyorum artık umarım tamamen bırakırım içmeme daha iyi bir sürü riskleri var oku araştır ve gerçekten çok korkunç riskler bunlar Allah muhafaza herşey olabilir benim komşum içiyordu sürekli ilk gebeliği 36 haftada doğum yaptı bebekte sigaradan dolayı az kilo almıştı ve ciğer gelişimini tamamlamıştı küvezde kalmış oğlu 2. Hamile kaldı hala içiyordu hep kızdım ona ama içti ve bebek gelişmedi kürtaj oldu
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Allahim.. Allah yardimcimiz olsun birakicam inşallah birakicam
0 oy
24 Mayıs 2019 (1,196 puan) cevapladı
canim bende iciyordum ogrendigim an biraktim rabbim uzaklastiriyor zaten hic aramiyorum istemiyorda canim. istesede bebegim icin icmiyorum ilk gunden beri esimde iciyor benim ama birakman lazim zararli nede olsa iste 
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Her gün deniyorum ama belirli saate kadar dayanabiliyorum acil birakmam gerek biliyorun
24 Mayıs 2019 (1,196 puan) yorumladı
anladm insallah hemen birakirsin
0 oy
24 Mayıs 2019 (481 puan) cevapladı
Bende günde 1 paket içiyordum tamamen bırakamadım ama günde 6 yı geçmiyor :( keşke bırakabilseydim. 

Sen yanlış post açmışsın ama birazdan ne biçim annesinciler gelir linç yersin bence kapat soruyu o hatayı ben yaptım ne kahpeliğim kaldı ne başka bişeyim. Öğrendiğim gibi bıraktım diyenler büyük başarı tebrik ediyorum onları keşke bizde sizin gibi olabilsek.... Ama herkes bir olamıyor işte bizde bayılmıyoruz yavrumuzu zehirlemeye ama nalet şey bırakamadım 
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Bende birakamiyorum evet linç ederler çok bilmisler ama Rabbim yardimcimiz olsun. Inşallah tez zamanda birakiriz
24 Mayıs 2019 (481 puan) yorumladı
İnşallah bırakabiliriz inan elimden geleni yaptım olmuyor ve çok yakın arkadaşım aynı haftadayız 31 hafta sigarayı bıraktı yeter artık dedi bebeğin gelişimi durdu ağlaya ağlaya bıraktı çünkü sigara içmemek için uyanmadı hiç doktor geri başla dedi inanır mısın 3 taneyi geçmesin dedi
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Gerçekten rabbim yardimcimiz olsun..
0 oy
24 Mayıs 2019 (23 puan) cevapladı
Bende hamile kalmadan 1 ay önce bırakmıştım zaten biraz zor hamile kaldım hamile kaldıktan sonra canım istedi ama içmedim sadece 1 tane icmistim onuda icince vicdan cektim çünkü direk bebeğe gidiyor içerek onu zehirliyorum diye düşündüm ve aklıma gelmiyor hiç
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Bende birakicam tez zamanda insallah
24 Mayıs 2019 (23 puan) yorumladı
İnşallah birakirsin canım küçücük canı kendi elimizle zehirlemeye hakkımız yok
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Çok haklisin
0 oy
24 Mayıs 2019 (1,206 puan) cevapladı
Ya ben kadar bağımlı olamazsin ben sigara olmayinca sinirden aglayan biriydim ama hamile kalinca o mujdeyi alinca sigaranun adini unuttum hemen biraktim sigara yerine bisey yiyin sutunuzu verirsiniz bebeğiniz suttrn kesilit icmek isterseniz gene icersiniz
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Inşallah bende birakirim. Tek duam o
24 Mayıs 2019 (1,206 puan) yorumladı
Sigara icesin geldiginde bisey ye icme  ve goz onunde tutma gercekten zararli simdi.zarari olmasada doğunca zarari olur
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Deniycem dedigini
0 oy
24 Mayıs 2019 (542 puan) cevapladı
Bende normalde gunde 1 paket iciyodm

. hamileligimi ogrendikten sonra 4.ayima kadar  en fazla gunde 3 tane falan ictim .. sonra bi arkadasla iddiaya girdik 20 gun agzima surmedim ..arkadas iddiayi cigneyip geri baslamis . Ben tekrar baslamak istemedm ama dayanamaz hale gelmistim ruyalarima giriyodu.. simdi ise gunde bir iki cekiyorm . 1 tane icmiyorm tabiki.. ama ne olursa olsun agzima degiyo. Bazen de hic icmiyorm .. Yadirgiyolar bazilari bilmedigi icin bazilarida gercekten iradesi asiri saglam yada sigaraya pek bagimliligi olmadigi icin kolaylikla birakabiliyolar. Iyi bisey degil evet vicdan azabi cekiyosn pisman oluyosn ama Allahm korusun.. .. bende sasiriyorm aslinda bu kadar indirgedigime.. insallah tamamen birakiriz .  
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Inşallah hemen bırakırız insallah
0 oy
24 Mayıs 2019 (381 puan) cevapladı
34 yaşındayım lise 1 den beri içerdim Allahtan kocamın ısrarıyla 1.5 sene once birakmistim yoksa senin gibi bende çok zorlanirdim

Sigara bırakma merkezleri var yanlış hatırlamıyorsam kızılay falanda destekliyor bi netten araştır istersen öyle bi yerden destek alabilirsin
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Tmm cnm bakicm
0 oy
24 Mayıs 2019 (1,230 puan) cevapladı

Günde iki paket sana. bile zararlı keske bıraksan bebegin icin daha iyi olur . ben esimin yanimda bile icmesini istemiyorum o kokuyo alinca bile vicdanim sizliyor ve rahatsiz oluyorum . rabbim yardimcin olsun belki birakamiyorsundur da ama ne kadar az o kadar iyi bebegini dusun:(

24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Birakicam tez zamanda insallah
24 Mayıs 2019 (1,230 puan) yorumladı
istahini da kapatiyor mu sigara
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Yok kapanmıyor yiyiyorum
0 oy
24 Mayıs 2019 (172 puan) cevapladı
Bence bırakman lazım bir süre sonra bebeğin suyunda kireçlenme oluyor diğer adı yaşlanma su kirleniyor bebek alınmak zorunda kalıyor bence dikkat et tabi bırakmak alışlçknlık biraz zor ama bebeğin sağlığı için mecbur 
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Evet mecburum..
0 oy
24 Mayıs 2019 (9,952 puan) cevapladı
Gunde 3 gecmemelisin ben ogrendim gunde  2 dusurdum ki 1 paket  icerdim sonra ikzin biri kaybettim derken gunde 1 tane 2 gunde 1 haftada bir derken suan kizim 4 aylik hala icmiyorum 10 12 hafta gib biraktim birakamiyorum inanmıyorum acikcasi icen bkri olarak ama yokluk sendromu yasama gunde 3 gecme
24 Mayıs 2019 (1,104 puan) yorumladı
Birakicm canım inşallah...
24 Mayıs 2019 (9,952 puan) yorumladı
Evde sigara bulundurma o yavrunu düşün dogar dogmaz sıgra verirmisin eline
Keske 5 yil önce  bıraksak hic hissetmeseydi ama cigerleri gelişecek tam icme
0 oy
24 Mayıs 2019 (172 puan) cevapladı
Bence bırakman lazım bir süre sonra bebeğin suyunda kireçlenme oluyor diğer adı yaşlanma su kirleniyor bebek alınmak zorunda kalıyor bence dikkat et tabi bırakmak alışkanlık biraz zor ama bebeğin sağlığı için mecbur yardımcı olsun Allah 
0 oy
24 Mayıs 2019 (2,045 puan) cevapladı
Oncelikle bunu dr soyle kesinlikle özelse sana karsi duyarli olucaktir sonra sigara birakma hattini ara canim evde icen olunca cok zor olur bende 1 paket icen biriydim gebe oldugumu ogrendigim gun hastanenin acilinde 1 tane ictim paketi calisan arkadasa verdim sonra icmedimmi ictim 11.12 haftalikti bir bulanti basladi bende sigari icmeyi birak kutuyu gorsem cikardim dua ettim allahim bulantim hic bitmesin sigara icmim diye 22 ci haftaya kadar kg verdim bitmedi bulantim hala ara ara oluyor esim icmiyor zaten benimde canim istemiyo icen oldugunda nefesim kesiliyo insallah kisa surede tiksinirsin canim dusuk kg lu olur bebegin bunu cok net soylim Allah yardimcin olsun 
0 oy
24 Mayıs 2019 (129 puan) cevapladı
Canlarım içenlere söylüyorum devlet bu konuda yardm ediyo biliyosunuz kendiniz birakamıyosanız yardm alabilirsiniz illa tek basınıza yapmanıza gerek yok yani ayrıca evdekilere de tepkinizi net bi sekilde ortaya koyun dinlemezlerse de kapatın kendinizi odaya bırakmak kolay demyrm keske hic baslamasanız da ama basa gelen cekilir misali birakmak için elinizden gelenin. En fazlasını yapmalısınız sizin içiniz de sizin sayenizde buyuöeye hayata tutunmaya çalışan bi can var Rabbim onu size emanet etmis sizin de en iyi şekilde bakmanız büyütmeniz gerekiyo dediğim gibi yardim almalısınız hem de bi an önce ❤️
0 oy
24 Mayıs 2019 (570 puan) cevapladı
Valla benim yengemde içti hamileliğinde, bebek doğduktan sonra ikisi 1 hafta hastanede kaldı, enfeksiyon çıkmıştı yiğenimde biraz sarılıkla beraber. Çok şükür şimdi 2 yaşına gelcek ama zamanınızdan niye kaybedesnz demi, çözüm aramak lazım
0 oy
24 Mayıs 2019 (1,025 puan) cevapladı
13 yıldır severek içiyordum öğrendiğim gün bıraktım eşim Yanımda içiyor hala zorlanıyorum çok ama yinede bebeğim için sabrettim sabrediyorum sende yapmalısın çünkü çok zararlı Ablam bırakmadı fazla içmiyordu ama tek tükte olsa içiyordu sonuç olarak kızı çok agresif çok sinirli
0 oy
24 Mayıs 2019 (1,025 puan) cevapladı
Bu arada bırakmak istiyorsan ben bıraktım diceksin bırakacaksın krizede girsen 1 tane bile içmeyeceksin öyle bırakırsın azaltarak sigara bırakılmaz bebeğinin sağlı için bunu yapman gerek  

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

13 haftalık hamileyken sigara içmek bebeğe nasıl zarar verir?
13 haftalık hamilelikte sigara içmek, bebeğin oksijen ve besin alımını doğrudan kısıtlayarak gelişim geriliği, düşük doğum ağırlığı ve erken doğum riskini ciddi oranda artırır. Sigaranın içindeki karbonmonoksit ve nikotin plasenta yoluyla bebeğe geçerek kalp atış hızını olumsuz etkiler ve organ gelişimini riske sokar. Hamileliğin her döneminde sigarayı tamamen bırakmak, bebeğin sağlığını korumak için alınabilecek en kritik önlemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sigarayı bırakmak için neler yapmalıyım?
Hamilelikte sigarayı bırakmak için öncelikle sigara içme isteği uyandıran tetikleyicilerden uzak durmalı ve günlük rutininizi değiştirmelisiniz. Bol su içmek, sağlıklı atıştırmalıklar tüketmek ve derin nefes egzersizleri yapmak nikotin yoksunluğu belirtilerini hafifletmeye yardımcı olur. Eğer bırakmakta zorlanıyorsanız, vakit kaybetmeden kadın doğum uzmanınızla görüşerek hamilelik sürecinde güvenli destek yöntemleri hakkında profesyonel bir plan oluşturmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sigarayı azaltmak yeterli olur mu?
Hamilelikte sigarayı sadece azaltmak, bebeğin maruz kaldığı toksin seviyesini tamamen ortadan kaldırmaz ve riskleri yok etmez. Araştırmalar, sigaranın tamamen bırakılmadığı durumlarda bile bebeğin gelişimsel risklerle karşı karşıya kaldığını göstermektedir. Bu nedenle hedefiniz azaltmak değil, profesyonel destek alarak sigarayı tamamen bırakmak olmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde sigarayı bırakmanın bebeğe faydaları nelerdir?
Gebelik sürecinde sigarayı bırakmak, bebeğin oksijen seviyesini anında yükseltir ve organlarının sağlıklı şekilde gelişmesine olanak tanır. Sigarayı bıraktıktan kısa bir süre sonra bebeğin kalp atışları düzene girer ve erken doğum ile düşük riski önemli ölçüde azalır. Anne adayı sigarayı bıraktığında, bebeğin bağışıklık sistemi güçlenir ve doğum sonrası oluşabilecek solunum yolu hastalıkları riski de minimize edilmiş olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sigara içme isteğiyle nasıl başa çıkılır?
Hamilelikte sigara içme isteği geldiğinde dikkatinizi başka bir aktiviteye yönlendirmek, yürüyüşe çıkmak veya sağlıklı bir meyve tüketmek isteği bastırmada etkili olabilir. Sigara içme isteğinin genellikle birkaç dakika sürdüğünü unutmayın; bu sürede derin nefes alarak kendinizi sakinleştirmeye çalışın. İsteğin çok yoğun olduğu durumlarda doktorunuzla görüşerek profesyonel destek veya nikotin yoksunluğu ile başa çıkma stratejileri hakkında bilgi alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 562 göst.
7 Nisan 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Zehra80 (270 puan) sordu
0 oy
7 cevap 1,020 göst.
0 oy
12 cevap 752 göst.
0 oy
2 cevap 286 göst.
15 Ağustos 2023 Doğum kategorisinde Safakt (18 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,578 cevap

366,955 kullanıcı

...