Hamilelikte sürekli kola aşeriyorum, bebeğe zarar verir mi?

0 oy
1,375 göst.
26 Mayıs 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (667 puan) sordu
Hem içiyorum hem korkuyorum bebege zarar vercem diye ama durduramiyorum kendimi, günde 2 bardsk falan içiyorum benim gibi olan var mi
Gebelik haftası 38

13 Cevap

0 oy
26 Mayıs 2019 (1,789 puan) cevapladı
Bende hamileligimden beri cok canim istiyor ama bir turlu denk gelip icemedim :) iyi olmadigini bildigim icin bizzat kendim almiyorum denk gelirsemde birkac yudum yeterli olur bana. Doktorum hamilelik baslangicinda uzak durmam gerekenlsr icerisinde siraladigi icin kola zararli diyebilirim. Ancak bebise ne tur bir zarar verir bilmiyorum.
-Reklam-
0 oy
26 Mayıs 2019 (127 puan) cevapladı
Kola bebeğe çok zararlı hem şeker açısından hemde gaz yapması açısından mide şişkinliği yapıyor bebeği düşünüyorsan bnce uzak dur onun yerini dolduracak başka birşey icmelisin bnce asermek birazda insanın elinde olan birşey bunu durdurabilirisn ...bide kola bağımlılık yapan birşey içtikçe icesin gelmesi normal ama zararlı yapma derim 
0 oy
26 Mayıs 2019 (593 puan) cevapladı
İcme canım çok ictim bebeğim çok zayıf doğdu 
26 Mayıs 2019 (667 puan) yorumladı
Ama maşallah profilde tombiş görünüyor bebeğinz, Allah bağışlasın:)
26 Mayıs 2019 (1,474 puan) yorumladı
Canim kilosunun dusuk olmasinin kola ile alakasi oldugunu doktor mu soylwdi sana
26 Mayıs 2019 (593 puan) yorumladı
Evet saol canım kilo aldı çok şükür teyzesi beş aylık olcak. Asitli içecekler çocuğa kilo aldirmamis sadece sana kilo aldırmış dedi
26 Mayıs 2019 (667 puan) yorumladı
Sağlıkla büyütun inşallah, darısı bana:)
27 Mayıs 2019 (593 puan) yorumladı
İns amin kolayı bırak ama
0 oy
26 Mayıs 2019 (832 puan) cevapladı
Ayyy yapmayın lutfen dayımın eşi annem anlatır hep kola içe içe  turşu yiye yiye bebegini kaybetti der..allah korusun...nefsinizi koreltmeye çalışın..benim de canim ayvalik tostu çekiyor.. bi kereye mahsus evde yapmayi planlıyorum...
26 Mayıs 2019 (832 puan) yorumladı
Ölü doğmuş diye biliyorum...allah korusun dikkat etmek gerek
26 Mayıs 2019 (667 puan) yorumladı
Ama kesin kola ve turşudan mi, millet sigara içiyor hamileyken, Allah korusun gözüm korktu
26 Mayıs 2019 (832 puan) yorumladı
Sigara kullanmiyor canım... diyorum ya ayvalık tostu çekiyor ama içinde sosis salam olduğu için bi kereye mahsus yiyeceğim...bu arada bu gidalar da tehlikeli bunlardan da uzak durun
26 Mayıs 2019 (667 puan) yorumladı
Çiğ tüketilmemeli bende bir iki defa pişmiş sucuk yedim.sadecd sosis salam hiç yemedm
26 Mayıs 2019 (832 puan) yorumladı
Pişmiş de olsa az tuketin çok sağlıksız ..sucuk içinde bilginiz sucuk yapan yerler varsa oradan alin onu bile hazir almamaya dikkat ediyoruz biz eşimle .. hazir meyve suyu falan da tuketmiyorum şuan kuşburnu pekmezini sulandiriyorum ev yapımı....kendimden ziyade bebek için önemli ..tabi yapılabildiği kadar
0 oy
26 Mayıs 2019 (705 puan) cevapladı
Ablamda içrdi hem erken dogum oldu hemde yavrusu çok küçük dogdu kilosuda yoktu canım 
0 oy
26 Mayıs 2019 (381 puan) cevapladı
Bende hiç olmadığı kadar canim çekiyor kolayı ayda 1 2 defa bi iki yudum içiyorum o bile kendimi kötü hissetmeme yetiyor
0 oy
26 Mayıs 2019 (363 puan) cevapladı
Yaa ben içiyoom hepp :((( ama şükür bi sorunumuz yok 
0 oy
27 Mayıs 2019 (1,176 puan) cevapladı
Benim de canim cok cekiyor normalde cok kola tuketirdim ama gebelikte hic icmedim. Allah askina bile bile zararli seyler tuketmeyin yaziktir bebege. Can ceker ama biz anneyiz, isimiz fedakarlik. Cok cekerse canin bir iki yudum al haftada bir nefsini korelt. Sonucta bu gecici bir sure.
0 oy
11 Ocak 2021 (17 puan) cevapladı
Bende kola bağımlısıdim ama doktorum içme dedi eşimde almadı kola eve sadece bazen kafeye gittiğimizde içerdim artık eve alıyor ama ben içemiyorum hem canım istemiyor hem icsemde çok şişiyorum çok rahatsız oluyorum kola yerine soda iç veya günde bir bardak kahve içebilirsiniz 
0 oy
11 Ocak 2021 (25 puan) cevapladı
Günde 2 bardak çok fazla bende aşerdim 2 gündür şekersiz olandan içiyorum ama yeterli daha fazla içmiycem herşeyi dozunda yiyip içmek gerekiyor
0 oy
11 Ocak 2021 (890 puan) cevapladı
Kola ztn bagmlılık yapan bisy ictikce icersinz hamile oldgnz icin deil yani bu istegnz almayn eve bikac gn snra istemezsnz bu kdr basit :)
0 oy
11 Ocak 2021 (1,895 puan) cevapladı
Lütfen böyle şeyleri sormayın. Gerçekten artık. 2 bardaktan bişey olmaz. Yurt dışında insalar su yerine kola içiyor hemde litrelerce. Sizin canınız çekmiş 2 bardak içmişsiniz ne var bunda. Litfe Litfe kolanın zararından bahsediyor doktorlar hiç içmeyeceksin demiyor 
11 Ocak 2021 (1,895 puan) yorumladı
Gebeliği boyunca kum yiyen insanlar var kömür yiyen insanlar var canı çekmiş diye yumuşatıcı içen insanlar var. Toprak yiyenler var. Siz 2 bardak kola ile bebeğinize nasıl zarar vereceksiniz
0 oy
11 Ocak 2021 (31 puan) cevapladı
Valla arkadasim kizima hamileydim birak bi bardagi gunde iki uc bardak iciyordum canim cok istiyor diye kolanin cocuk kilosuyla bi alakasi olsaydi ben kizimi 4 kilo 200 gram dogurdum benim cocugum zayif olurdu cok sacma gelsi bana o yuzden he zararlimi evet gaz yapiyor belki baska zararida vardir bilemem ama kiloyla alakasi yok suan ogluma hamileyim yine canim isteyince iciyorum valla ne yalan soyliyim :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte günde 2 bardak kola içmek bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte günlük kafein alımının 200 miligramın altında tutulması önerilir; iki bardak kola yaklaşık 60-80 mg kafein içerdiği için sınırın altındadır ancak kolanın içerdiği yüksek şeker ve asit miktarı nedeniyle düzenli tüketimi önerilmez. Aşırı şeker tüketimi gebelik diyabeti riskini artırabilir, bu nedenle kola yerine kafeinsiz veya daha sağlıklı içecek alternatiflerine yönelmek bebeğin gelişimi açısından çok daha güvenli bir tercihtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde kola aşermesi nasıl kontrol altına alınır?
Gebelik döneminde kola aşermesini kontrol altına almak için öncelikle vücudun susuz kalmadığından emin olmalı ve şeker ihtiyacını taze meyve gibi doğal kaynaklardan karşılamalısınız. Kola içme isteği geldiğinde yerine maden suyu içerisine taze limon veya nane ekleyerek asitli içecek ihtiyacınızı daha sağlıklı bir şekilde giderebilirsiniz. Eğer aşerme çok şiddetliyse, kan şekeri dengenizi kontrol etmek için doktorunuza danışarak beslenme düzeninizi gözden geçirmeniz faydalı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kola tüketiminin bebeğe olası etkileri nelerdir?
Hamilelikte kola tüketimi, içeriğindeki yüksek kafein ve şeker nedeniyle bebeğin gelişimini doğrudan etkileyebilir. Fazla kafein alımı düşük doğum ağırlığı riskini artırabilirken, koladaki yüksek şeker içeriği annede gestasyonel diyabet oluşumuna veya aşırı kilo alımına zemin hazırlayabilir. Ayrıca koladaki fosforik asit, uzun vadede annenin kemik sağlığını olumsuz etkileyebileceği için gebelik süresince sınırlı veya kontrollü tüketim esas alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kola içmek yerine hangi sağlıklı içecekler tercih edilebilir?
Gebelikte kola içme isteğini bastırmak için en sağlıklı alternatifler taze sıkılmış meyve suları, ev yapımı şekersiz kompostolar veya limonlu maden sularıdır. Ayran ve kefir gibi kalsiyum deposu içecekler hem tokluk hissi verir hem de bebeğin kemik gelişimi için gerekli mineralleri sağlar. Kafein ihtiyacını karşılamak için ise kola yerine ölçülü miktarda açık ve limonlu siyah çay veya bitki çayları tercih edilebilir, ancak bitki çaylarının güvenilirliği için mutlaka doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kafein alımı günlük kaç miligram ile sınırlandırılmalıdır?
Dünya Sağlık Örgütü ve uzmanlar, hamilelik döneminde günlük toplam kafein alımının 200 miligramı geçmemesini tavsiye etmektedir. Bu miktar yaklaşık bir veya iki fincan orta boy kahveye eşdeğerdir; kola, çay ve çikolata gibi kafein içeren diğer gıdaların da bu hesaplamaya dahil edilmesi unutulmamalıdır. Kafein plasenta yoluyla bebeğe geçtiği için tüketimi mümkün olduğunca düşük seviyelerde tutmak, bebeğin kalp atış hızı ve gelişimi üzerinde olumsuz bir baskı oluşmasını engeller.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 415 göst.
4 Eylül 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde hasanin annesi12 (636 puan) sordu
0 oy
42 cevap 4,295 göst.
–1 oy
8 cevap 651 göst.

1,512,150 soru

24,665,544 cevap

366,953 kullanıcı

...