Normal tansiyonum 10/6, 13/7 çıkınca neden kötü hissediyorum?

0 oy
385 göst.
27 Mayıs 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (281 puan) sordu
Kizlar doktor tansiyonun yukselmesin dikkat et demisti olctum 13/7 cikti bana gire yuksek cunku benm nrmal tansiyonum 10/6dir ama doktorum 9/6 8/5 filan olursa normal demisti. Simdide basimi tasiyamyorum. Ayni durum basina gelen varmi napiyim sizce ??acil cevap yazar misiniz nolur
Gebelik haftası 35+3

3 Cevap

0 oy
27 Mayıs 2019 (3,808 puan) cevapladı
Benimde normal tansiyonum 9/6 cnm benimde 13 ve uzeri olunca basim catliyor carpinti oluyor. Kol dirseklerini enseni soguk suyla yika. Biraz rahatlatir buna hap kullansan iyice dusurur bayiltir ki 15 in altindaki tansiyona hap vermiyolar cnm. 
27 Mayıs 2019 (281 puan) yorumladı
Ama zaten gebelikte hap kullanimi yasak degil mi ki doktorum 14e yukselirse cok riskli olur demisti gebelikte tansiyonun dusuk olmasi gerekiyormus
27 Mayıs 2019 (3,808 puan) yorumladı
Tansiyonun cok asiri yukselirse dr mecburen ilaca baslatiyor cnm bebek ve senin icin cok zararli oluyor yukselmek. Suan oyle tibbiolarak 13 yuksek degil sadece senin bunyene yuksek. Benim ki gibi
27 Mayıs 2019 (281 puan) yorumladı
Tamam o zaman yuksek degilse.. zaten carsamba kontrolumuz var bakalim soyleyeyim ne dicek doktor
-Reklam-
0 oy
27 Mayıs 2019 (962 puan) cevapladı
Normalde 140/90 ı baz aliyor doktorlar ama herkesin normal tqnsiyonu farkli. Benim tansiyonum 120/80 bile oldugunda cok kotu oluyorum. Benim normal tansiyonum 100/60 civarinda.  Bol su iç hava al ve dinlen. Mide bulantin ve tansiyonun daha da yukselmedigi surece doktora gitmene gerek yok 
27 Mayıs 2019 (281 puan) yorumladı
Doktorum dediki 14e yukselmesin riskli olur dedi bende  emin olamadim umarim yukselmez
27 Mayıs 2019 (962 puan) yorumladı
Ara ara ölçüm yap. Evet 140/90 sınır oluyor. 5 dkda bir de ölcme cok sık ölcum yapmak tansiyonu yanlis yere yuksek cikartir. Yarim saatte bir ölç
27 Mayıs 2019 (281 puan) yorumladı
Tamamdir yarm saatte bir olceym bakiyim bi teskkur ederiimm
27 Mayıs 2019 (962 puan) yorumladı
Rica ederim gecmis olsun
0 oy
27 Mayıs 2019 (2,464 puan) cevapladı
Bnde de oldu çarpıntı baş ağrısı ve burun kanaması yaşadım doktorum normal dedi kan değerlerin nasıl cnm ondna olabilir bnim o yüzden olmuş Kan değerim düşmüş baya hap içtiğim halde 
27 Mayıs 2019 (281 puan) yorumladı
Valla kan degerlerim filan normal cikiyor aslinda ama ara ara tansiyonum yukseliyor ozellikle yemeklerden sonra

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Normal tansiyonu 10/6 olan biri için 13/7 tansiyon yüksek mi kabul edilir?
Kişinin normal tansiyon değerleri 10/6 seviyelerindeyse, 13/7 ölçümü tıbbi olarak hafif yüksek veya sınırda bir değer olarak kabul edilebilir. Vücudun alışık olduğu bazal tansiyon değerlerinin üzerine çıkılması, baş ağrısı ve halsizlik gibi belirtileri tetikleyebilir. Ancak tansiyonun tek bir ölçümle değil, gün içindeki farklı zamanlarda yapılan ölçümlerin ortalamasıyla değerlendirilmesi gerektiğini unutmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon 13/7 çıktığında baş ağrısı ve halsizlik neden olur?
Tansiyon değerlerinin normalin üzerine çıkması damar içi basıncın artmasına neden olur ve bu durum beyindeki kan akışını etkileyerek şiddetli baş ağrısı, baş dönmesi veya ağırlık hissi yaratabilir. Vücudunuz kendi dengesine alışık olduğu için, 10/6 seviyesinden 13/7 seviyesine geçiş yapmak sisteminizde ani bir tepkiye yol açarak halsizlik ve kendini iyi hissetmeme durumunu tetiklemiş olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon yüksekliği şikayetiyle ne zaman doktora başvurulmalı?
Tansiyon değerleriniz doktorunuzun belirttiği normal sınırların (8/5 - 9/6 gibi) dışına çıkıyorsa ve buna baş ağrısı, görme bulanıklığı, mide bulantısı veya şiddetli halsizlik eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Özellikle hamilelik gibi özel durumlarda tansiyon takibi hayati önem taşır; bu nedenle doktorunuzun önerdiği alarm değerlerini dikkate alarak acil destek almanız gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Evde tansiyon takibi nasıl doğru şekilde yapılır?
Evde tansiyon takibi yaparken en doğru sonuç için ölçümden önce en az 5-10 dakika sessiz bir ortamda dinlenmiş olmanız gerekir. Ölçüm sırasında konuşmamalı, ayaklarınız yere tam basmalı ve kolunuzu kalp hizasında tutmalısınız. Ölçüm sonuçlarınızı tarih ve saat belirterek bir deftere not almanız, doktorunuza gittiğinizde tansiyon seyri hakkında net bir tablo sunmanıza yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ani tansiyon yükselmesi durumunda evde neler yapılabilir?
Ani tansiyon yükselmesi hissettiğinizde yapılacak ilk şey, sakin bir ortamda uzanıp dinlenmek ve vücudu rahatlatmaktır. Eğer tansiyonunuz doktorunuzun belirlediği kritik sınırların üzerindeyse veya kendinizi çok kötü hissediyorsanız, kendi başınıza ilaç almadan önce mutlaka doktorunuzla iletişime geçmelisiniz. Tansiyon düşürmeye yönelik bilinçsiz müdahaleler yerine, uzman yönlendirmesiyle hareket etmek en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 232 göst.
29 Kasım 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Seyma4v (136 puan) sordu
0 oy
7 cevap 451 göst.
22 Nisan 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Zeynep:) (600 puan) sordu
0 oy
7 cevap 697 göst.
0 oy
2 cevap 247 göst.

1,512,150 soru

24,665,564 cevap

366,955 kullanıcı

...