24 haftalık hamileyim, şeker yüklemesi yaptırmak doğru mu?

0 oy
464 göst.
29 Mayıs 2019 Hamilelikte Testler kategorisinde (132 puan) sordu
İyi mi yaptım kotu mu bilemedim kızkardeşim de şeker hastası 2006 li kızıma da iri büyük dediler gelişimi önde dediler amniyon sıvısı fazla dediler benim gibi olan var mi 

3 Cevap

0 oy
29 Mayıs 2019 (4,074 puan) cevapladı
O seker testini yaparak cok iyi yaptınız sizde varsa diyet uygulatır bebege gecmez. 
-Reklam-
0 oy
29 Mayıs 2019 (3,808 puan) cevapladı
Ailede seker varmis olmasaydi bile yaptirmak gerekli. Iyi yapmissinz korkmayin zararli bisey dgil. Ben 2 cocugumdada yaptirmsitm.
0 oy
29 Mayıs 2019 (2,962 puan) cevapladı
Niye köyü yapasin canım zararlı olsa doktorlar o kadar gebeye neden yapsın hem yediğimiz içtiğimiz herseyde o kadar glikoz var ki 50 Gr yanında masum kali

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

24 haftalık gebelikte şeker yüklemesi yaptırmak doğru mu?
24 ile 28. haftalar arası gebelik şekeri taraması için en ideal dönemdir. Doktorlar, özellikle ailede diyabet öyküsü veya bebeğin gelişiminde önden gitme, amniyon sıvısında artış gibi risk faktörleri varsa bu testi yaptırmanızı mutlaka önerir. Erken teşhis, hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için gebelik diyabetinin kontrol altına alınmasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri teşhisinde bebeğin iri olması ne anlama gelir?
Bebeğin ultrason ölçümlerinde haftasına göre iri çıkması, gebelik şekerinin bebeğin gelişimini hızlandırdığına dair önemli bir işarettir. Yüksek kan şekeri, bebeğin daha fazla insülin salgılamasına ve bunun sonucunda daha hızlı kilo almasına neden olur. Bu durum, amniyon sıvısının miktarında da artışa yol açarak doğum sürecini etkileyebilecek komplikasyonları beraberinde getirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ailede şeker hastası olması gebelik şekerini tetikler mi?
Evet, ailede birinci derece akrabalarda diyabet öyküsü bulunması, gebelik şekeri geliştirme riskinizi önemli ölçüde artırır. Genetik yatkınlığınızın olması, vücudunuzun gebelik hormonlarına karşı insülin direncini daha fazla geliştirebileceği anlamına gelir. Bu yüzden bu tür risk faktörlerine sahip annelerin, gebeliğin ikinci trimesterinde şeker yükleme testini aksatmaması büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Amniyon sıvısının fazla olması şeker yüklemesi gerektirir mi?
Amniyon sıvısının normalden fazla olması (polihidramnios), tıbbi açıdan gebelik şekeri ile doğrudan ilişkili olabilecek bir bulgudur. Yüksek kan şekeri seviyeleri bebeğin daha fazla idrar üretmesine neden olarak amniyon sıvısının artmasına yol açabilir. Bu nedenle, sıvı artışı tespit edilen gebelerde şeker yükleme testi, tanıyı kesinleştirmek ve gerekli diyet veya tedavi protokolüne başlamak için atılması gereken ilk adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri tanısı sonrası süreç nasıl ilerler?
Gebelik şekeri tanısı konulduğunda, süreç genellikle bir diyetisyen eşliğinde kan şekerini dengeleyen özel bir beslenme planıyla yönetilir. Çoğu gebede sadece düzenli diyet ve hafif egzersiz ile kan şekeri değerleri hedeflenen aralıkta tutulabilir. Eğer değerler diyetle düşmezse, doktorunuz insülin veya güvenli kabul edilen oral ilaç tedavilerine başlayarak hem sizin hem de bebeğinizin sağlığını koruma altına alır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
13 cevap 553 göst.
27 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde YeniAnne21 (1,522 puan) sordu
0 oy
0 cevap 288 göst.
0 oy
0 cevap 240 göst.
0 oy
3 cevap 570 göst.

1,512,684 soru

24,672,284 cevap

367,326 kullanıcı

...