Spinal sezaryen sırasında panik yapmaktan korkuyorum, ne yapmalıyım?

0 oy
892 göst.
31 Mayıs 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu
2. oglm sezaryen oldugu için bu oglumda da sezaryen olcm mecburen. annem 3.kardesimi spinal sezaryen ile dogurdu ama cok soguk kanlı bi insandir. benimde spinal olmam gerektigini o duyguyu yasamami soyledi ama ben oyle degilim çabuk paniklerim korktugum zaman.. bebegimi dogunca hemen görmek o anı yaşamak istiyorum aslında hatta fotografını cektirmk istiyorum dogumumun.. ama cesaret edemiyorum ya paniklersem ameliyat sırasında.. kafamda bir sürü soru isareti.. boyle ameliyat olan varmi nasildi tecrubeniz arti ve eksileri nelerdi misal.. neler hissettiniz anlatir misiniz bana

9 Cevap

0 oy
31 Mayıs 2019 (394 puan) cevapladı
Canım ben 19 gün önce aynı durumu yaşadım 18 sene sonra anne oldum sırf o anı görmek için sipinal sezaryan oldum ama malesef çok panik yaptığım için doktor iğneden sonra bana sakinleştirici vermiş hiç bişeyı goremedım bı uyandım amelıyathanede bebek doğmuş yanımda yatıyo doktor senin panıkledıgını çok heyacan yaptıgını farkederse zaten sakinleştirici yapıyolar yanı benim öyle oldu
31 Mayıs 2019 misafir yorumladı
sakinlestirici uyutuyormuydu. bilmiyordm bunu bir nevi narkoz vermis ozman.. annem anlatti hic acı falan hissetmiyormussun ama iste sonucta perdenin arkasında ki kendi bedenimiz olunca is değişiyor elinde degilki insanin.  o anı yasamayi cok istiyorm ama ya sen gibi olursam ki olacagmida biliyorm :( en iyisi genel anestezi yine
-Reklam-
0 oy
31 Mayıs 2019 (25 puan) cevapladı
Canım ben de cok kurkuyordum 33haftadamda dün yani dogum yaptım aynı şekilde grip oldugum icin tamamen uyutmadılar cok paniktim ya hissedersem aglayarak gırdım zangır zangır tıtrıyordum. İgneyi vurdular ben hala panık ben doktorlar başliycak sanıyom aglama sesını duydum bunu tarıfı yok bebegımı bana gosterdıler resım de cekıldım şimdi iyiki olmuşum dıyorum sanada tavsıye ederim 
31 Mayıs 2019 misafir yorumladı
mide bulantısı tansiyon düşmesi falan oluyormuş nette araştırdım. ameliyati izlemeye cesaret edemedim korkmamak için ama cok istememe ragmen ya paniklersem diyede korkmuyor degilim. paniklemeyi gectim igne yapıp uyutucaklar beni korktugumla kalcm :( hayallerim suya düşecek snra
31 Mayıs 2019 (25 puan) yorumladı
Benim midem bulamadı sadece oksuruk vardı onuda attım narkozdu herkez bil olmuyorkıı onları okursan yapamazsın bide sakın izleme okadar panık sen bende cesaret edıp izlemedim. Cnm dedigimi gibi aylayarak girdım hatta hemşire demişdi bebek dogsun bayıryırız senı dıye dogdu ben sakınleştim uyutturmadım kendimi hıc korkma senın yaşadığımi taze daha dun yaşadım
0 oy
31 Mayıs 2019 (153 puan) cevapladı
Panikleyecek birşey yok inan hiç hissetmiyorsun sakın olmaya çalış ben 2 kere oldum spinal sezaryan.
0 oy
31 Mayıs 2019 (86 puan) cevapladı
Valla canim hic korkma uani benim ilk ameliyatm genel anstezi oldu istegim disinda  preeklamsi gecirdigim icin fakat 2. Oglumda spinal oldum ve su an 3. Gebeligim hic dusunmeden tekrar spinal olcam dogum aninda hic birsey hissetmiyosun ve hemn bitiyo bebegni gorebliyosn o ani yasiyorsn sonrasinda da yine bebeginle cok guzel ilgilenebliyosun dusun ben doktora badladinmi doktor bey dedim oda brmebegin dogdu bile diyiip havaya kaldrdi arkasndan oglumn aglma sesi❤
0 oy
31 Mayıs 2019 (254 puan) cevapladı
Canım ben 20 gün önce doğum yaptım benim de panik atagim var o anda malesef bir ara panikledim sakinleştirici bir şey yaptılar ben beni uyuyun dedim ama onlar galiba öyle yaptılar gözümü açtığımda bebegimi çıkarmışlardı ağlama sesini duydum bana 5 10 dk uyudun dediler o anda da bebeğim çıkmış hemen yanima getirdiler öptüm o an çok güzeldi sonrasında hiç korkmadim bir an önce bitsin istedim doktorla ordakilerle sohbet bile ettim sadece 5 10 dk uyutulmusum sonrası güzeldi hiç korkma onlar çaresine bakıyor ben de genel istemiştim anestezi doktoru o ani yasaman gerek demişti hem bebeği görmek hem de sonrasında bir şey yokmuş gibi oluyorsun dedi         
0 oy
31 Mayıs 2019 (996 puan) cevapladı
Ben 6gub önce spinal oldum canım normal doğum olsun çok istedim açılma olmadi ilerlemedi sezeryana alindim .Ve ben çok korkak birisiyimdir . Ameliyathaneye aldılar beni ağladım ameliyata bitene kadar ağladım .Bir ara kalp atışını yükseldi hemşire korkma çok normal dedi sonra birşey yaptı şimdi uyuysbilrisin uykun gelecek dedi gerisini hatırlamıyorum.Ama bebeğimin ağlama.sesini duydum.Bebgimi gösterdiler iyiki de spinal olmuşum .ben kesecekledini hissedeceğim flaan sandım ama hicbirsey hissetmiyorsun bile .ki ben eliem serum tksilirken ağlayan insanın ama pişman olmadım belden uyusmali olduğum için .
0 oy
31 Mayıs 2019 (601 puan) cevapladı
Ben 2 bucuk ay önce kontrole diye gidip spinal sezeryan oldum canm apar topar haliyle panikledim hazir olmadigim icin ameliyat sirasinda ben elimi kolumu oynatmaya basladim bir seyler hissettigim icin aci degil ama farkli bi sey hissediyosunuz panikleyince sakinlestirici igne yaptilar uyumusum dogdugu sira uyandirdilar hatta inanmadim bebegimi gösterdiler o sirada hayal meyal hatirliyorum 
0 oy
31 Mayıs 2019 (374 puan) cevapladı
Cnm bn panik atak gecmisi olan biriyim ve hamileligim boyunca sezeryan olmamak icin kac doktor gezdim cok cok korkuyordum ve paniklememem imkansz yspamam bn diyordum ama iyikide beldrn yapmisim diyorum hicbrsy hissetmiyorsun doktorunlq konus bnm doktotum durumumu bildigi icin iasladiklarini filan söylememisti hazirlik yapiyoruz baslayinca boyliycez demisti .bn baslamalarini bklerken karnimda bi baski hisstim ve birkac saniye sonra bebisimin sesini duydum hic korkma inan o zmn gelince bebegi gormenin heyecaniyla insan ne korkuyo ne panikliyo
1 Haziran 2019 misafir yorumladı
tskler kızlar. yazdikalrinizi okuyunca bi cesaret geliyo:)  denemeye deger bence paniklersemde en kötü sartta sakinleştirici yaparlar heralde uyurum :) yapacak bisey yok . tabi paniklememe gibi bir ihtimalde var belkide yasayabilecm o anı.. simdiden heyecanlandm :)  kac dk sürüyor ameliyat bebegin çıkışı falan kac dk.da oluyor tum bunlar
1 Haziran 2019 (374 puan) yorumladı
Bebegin cikma iki uc dk surmuyor geri kapatmalarida yirmi dk yarim saat civari cnm inan cok rahat geciyo o anki heyecan herseyi unutturuyo
0 oy
23 Temmuz 2020 (25 puan) cevapladı
Bn genel anestezi oldum sonrasında belimde ağrı olmadı spinalde ağrı oluyo diye duydum ama bn panikatak olduğum için genel yaptırdım kendimi normal odada buldum ikinciye hamileyim yine genel anestezi yaptrcam bebeği doğum anında görmek korkmadan önemli değil :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Spinal sezaryen sırasında panik atak yaşama riski var mı?
Spinal sezaryen sırasında panik atak yaşama endişesi birçok annede görülür ancak anestezi uzmanları bu durumu yönetmek için yanınızdadır. Operasyon esnasında kaygınızın arttığını hissettiğinizde, anestezi ekibi sizi rahatlatacak hafif sakinleştiriciler uygulayabilir. Ameliyat boyunca bilinciniz yerinde olsa da vücudunuzun alt kısmında hiçbir acı hissetmezsiniz, bu durumun bilincinde olmak panik duygusunu kontrol altına almanıza yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Spinal sezaryen doğum anında neler hissettirir?
Spinal sezaryen sırasında belden aşağısında uyuşukluk ve dokunma hissi dışında ağrı veya acı duyulmaz. İşlem başladığında doktorların dokunma, çekiştirme veya basınç hissi vermesi normaldir ancak bu hisler canınızı yakmaz. Genellikle doğumun ilk anında bebeğin ağlama sesini duymak ve onu hemen görmek, annelerin üzerindeki cerrahi baskı hissini unutturarak büyük bir rahatlama sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Spinal sezaryen sonrası iyileşme süreci nasıl işler?
Spinal sezaryen sonrası iyileşme süreci, operasyondan yaklaşık 6-8 saat sonra ayağa kalkıp ilk adımları atmanızla başlar. İlk 24 saat içinde bağırsak hareketlerinin başlaması ve sıvı tüketimi iyileşmeyi hızlandırır. Belden yapılan anestezi nedeniyle ilk gün baş ağrısı yaşamamak için doktorunuzun önerdiği şekilde yastıksız yatmak ve bol su tüketmek iyileşme sürecinde kritik rol oynar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Spinal sezaryen doğumda fotoğraf çekimi nasıl planlanır?
Spinal sezaryen doğumda fotoğraf çekimi için öncelikle hastanenizin ve doktorunuzun bu konudaki prosedürlerini öğrenmelisiniz. Genellikle ameliyathane kuralları gereği profesyonel bir fotoğrafçı yerine, sadece doğum anında bebeğin ilk kontrolleri yapılırken veya kucağınıza verildiği o duygusal anda kısa süreli çekimlere izin verilir. Bu isteğinizi önceden doktorunuzla paylaşmanız, doğum ekibinin sizi yönlendirmesini sağlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Spinal sezaryen ile genel anestezi arasındaki farklar nelerdir?
Spinal sezaryen, doğum anını canlı yaşamanıza ve bebeğinizi ilk saniyede görmenize olanak tanıyan bölgesel bir anestezi yöntemidir. Genel anestezide ise tamamen uyutulursunuz ve doğum anını hatırlamazsınız. Spinal anestezinin en büyük avantajı, bebeğinize doğumdan hemen sonra kavuşabilmeniz ve operasyon sonrası genel anesteziye göre daha hızlı toparlanma sürecine girmenizdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 380 göst.
0 oy
6 cevap 646 göst.
10 Aralık 2022 Doğum kategorisinde Hapyyy (13 puan) sordu
0 oy
1 cevap 355 göst.
16 Haziran 2022 Hamilelikte Testler kategorisinde _1Kubra123 (11 puan) sordu

1,512,799 soru

24,673,921 cevap

367,429 kullanıcı

...