Erken gebelikte kol ve bacak ağrısı normal mi?

0 oy
572 göst.
3 Haziran 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (100 puan) sordu
Yenı gebelıkde kol bacak agrısı yaşayanlar 

7 Cevap

0 oy
3 Haziran 2019 (427 puan) cevapladı
Benim bacaklarım ağrımıştı canım temizlik yapmıştım ona bağlamıştım ama bir iki gün ağrımıştı neden oluyor bilmiyorum ama 
-Reklam-
0 oy
3 Haziran 2019 (55 puan) cevapladı
Normal belirtilerdede var zaten googleden bak görürsün özellikle eklem ağrıları olur
0 oy
3 Haziran 2019 (164 puan) cevapladı
Yeni gebelik derken o kol ve ayak ağrıları sonları doğru daha artıyor canım :) uyuşmalar bile olabiliyor
0 oy
3 Haziran 2019 (215 puan) cevapladı

Kol bacak mi benim her yerim agriyor yerimden kalkamiyorum:(

3 Haziran 2019 (2 puan) yorumladı
Benm de öyle ınsanın halı olmuyor karın agrın falan oluyomu arada
3 Haziran 2019 (215 puan) yorumladı
Hayır canım benim gece gündüz mide bulantısı oluyor fakat kusamıyorum birde halsizim yataktan kalkamıyorum gün boyunca hep yatiyorum
0 oy
3 Haziran 2019 (565 puan) cevapladı
Canim bana maden suyu.cok iyi geliyor. Dogal magnezyum var. Faydasi olabilir 
3 Haziran 2019 (2 puan) yorumladı
Agrılaramııı
3 Haziran 2019 (565 puan) yorumladı
Evet kol bacak ve bel agrima iyi geliyor. Agri oldugunu soylersen magnezyum degerine bakip takviye magnezyumda verir doktorun.
3 Haziran 2019 (2 puan) yorumladı
Maden suyunu bende denim ya Zararı olmaz ınsallah
3 Haziran 2019 (565 puan) yorumladı
Dene canim  bi tane ic.  Gunluk ihtiyacimiz 400mg bir maden suyunda 100 mg var ben 1 2 tane iciyorim. Kramplarimda yok,bacak kol agrimda.
0 oy
3 Haziran 2019 (519 puan) cevapladı
İlk haftamda sol kolum ve sol bacağım aşırı ağrıyordu şu an hafifledi bir ara kalp krizi falan geçireceğim sandım ama meğer normalmiş olabiliyormuş 
3 Haziran 2019 (2 puan) yorumladı
Bende öyleyim ayağımda. Koluma kolumdan ayağıma
24 Temmuz 2019 misafir yorumladı
2 gundur sag kolum kırık gibi oldu.meger bundanmis.yeni hamilelikte boyle oldugunu bilmiodum ya
0 oy
3 Haziran 2019 misafir cevapladı
bir kol bacak olsa keşke cnm. belim aşırı derece ağrıyor yatarken bile . yastık koyup yatiyorum bacagimin altına çözüm bulamadm birde migrenim var tabi bi tuttu mu tmm sabahliyorm kesin :( 19.haftaya girdim iyice siddetlendi agrilarm 
3 Haziran 2019 (2 puan) yorumladı
Bende yenı yenı yaşıyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Erken gebelik döneminde kol ve bacak ağrısı normal mi?
Erken gebelik döneminde görülen kol ve bacak ağrıları, vücudun gebeliğe uyum sağlamak için salgıladığı relaxin hormonu ve değişen kan hacmi nedeniyle oldukça yaygındır. Genellikle ilk trimesterde vücuttaki su tutulumu ve dolaşım sistemindeki değişimler kaslarda hafif sızlamalara yol açabilir. Ancak ağrı çok şiddetliyse, tek bir bacakta şişlik ve kızarıklıkla birlikte seyrediyorsa veya hareket kabiliyetini kısıtlıyorsa mutlaka bir kadın doğum uzmanına danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bacak ağrısını hafifletmek için neler yapabilirim?
Gebelikte bacak ağrısını hafifletmek için gün içinde uzun süre aynı pozisyonda kalmamaya özen göstermeli ve düzenli olarak hafif esneme hareketleri yapmalısınız. Yatarken bacaklarınızın altına destek yastığı koyarak kalp seviyenizin üzerinde tutmak dolaşımı rahatlatır. Ayrıca gün içinde yeterli miktarda su tüketmek ve magnezyum içeren besinlere ağırlık vermek kas kramplarını ve ağrıları azaltmada etkili olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kol ve bacak ağrısı hangi vitamin eksikliğinden kaynaklanır?
Gebelikte kol ve bacak ağrıları genellikle magnezyum, kalsiyum veya B12 vitamini eksikliğinden kaynaklanabilmektedir. Gebelik sürecinde bebeğin gelişimi için vücuttaki mineral depoları daha hızlı tükendiği için kaslarda ağrı ve kramp görülebilir. Doktorunuzun yapacağı kan tahlili sonucuna göre eksik olan vitamin veya mineral değerleri belirlenerek uygun takviye planı oluşturulabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken hamilelikte kol ve bacak ağrısı ne zaman geçer?
Erken hamilelik döneminde yaşanan kol ve bacak ağrıları genellikle vücudun hormon değişimlerine alışmasıyla birlikte ilk üç ayın sonunda yani 12. haftadan sonra hafifler veya tamamen geçer. Hormonal dalgalanmaların stabilize olması ve vücudun yeni duruma uyum sağlamasıyla kaslardaki hassasiyet azalır. Eğer ağrı şiddetlenerek devam ediyorsa bu durum dolaşım veya farklı bir tıbbi nedene bağlı olabilir, bu nedenle takip edilmesi önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kol ve bacak ağrısı neden olur?
Gebelikte kol ve bacak ağrısı, artan östrojen ve progesteron hormonlarının eklemleri ve bağ dokularını gevşetmesi sonucunda meydana gelir. Bunun yanı sıra vücudun artan kan ihtiyacını karşılamak için dolaşım sisteminin daha yoğun çalışması ve damarlar üzerindeki baskı, kol ve bacaklarda yorgunluk hissi veya ağrı yapabilir. Ayrıca gebelikle birlikte değişen duruş şekli ve vücut ağırlığının artışı da kas ve iskelet sistemi üzerinde ekstra bir yük oluşturur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 178 göst.
4 Mart 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Yarenbul (155 puan) sordu
0 oy
4 cevap 502 göst.
4 Haziran 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Mınık7 (100 puan) sordu
0 oy
1 cevap 165 göst.
5 Mart 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Yasminburak (14 puan) sordu
0 oy
4 cevap 373 göst.
9 Haziran 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Mınık7 (100 puan) sordu

1,512,233 soru

24,666,634 cevap

367,023 kullanıcı

...