14 haftalık gebeyim, ikili tarama testini kaçırdım mı?

0 oy
712 göst.
9 Haziran 2019 Hamilelikte Testler kategorisinde (127 puan) sordu
14+0 haftadayım bu hafta inşallah randevu alabilirsem gitcem hastaneye bayram tatilinden dolayı randevu alamadım sizce kacirmismiyimdir testi yaptıran benim gibi kaçıran varmı aranizda?
Gebelik haftası 14+0

8 Cevap

0 oy
9 Haziran 2019 (3,808 puan) cevapladı
Canim ikili tarama yaptrmayabilirsinde aldirmayi dusunuyorsan yaptr demisti benim doktorum cunku hemen hemen hersey risk cikan bir testmis. Ben sadece 3 luyu yaptirrdim 16. Bhaftalarda. 
9 Haziran 2019 (127 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim bende diğer testlerimi yaptırırım inşallah herşey yolundadir bebeklerimizi hayırlısı ile kucagimiza alırız inşallah
9 Haziran 2019 (270 puan) yorumladı
Yanlış bilgi vermeyelim nolur. Hemen hemen herseyi riskli cikan bir test cok yanlis bir bilgi. Sendromun risk faktorlerini ölçen bir test ve her zaman riskli çıkmıyor, çıksa bile bebek saglikli dogabiliyor veya tam tersi hic risk cikmiyor ama bebek sagliksiz olabiliyor. Hiçbir testi yaptirma zorunlulugunuz tabiki yok. 2li nin zamani da maalesef geçmiş.
9 Haziran 2019 (671 puan) yorumladı
Aynen öyle yanlış bilgi vermeyelim. Ben 37 yaşında olmama ve ilk bebeğim olmasına rağmen riskim düşük çıktı. Halbuki devlete göre yaştan dolayı bile risk grubunda sayılıyorum. Aile hekimi doktordan en son toksoplazma riski yoktur yazısı istedi mesela. Ama ikili testte riskim çok düşük çıktı.
İkili testi kaçıranlar 3lü 4lü test yaptırıyor diye biliyorum. Doktoruna sor bence. Sonrasında da detaylı ultrason var onu da yaptırınca doktor organlarını da görünce için rahat ediyor. Benden söylemesi. Sakın testleri atlamayın.
9 Haziran 2019 (3,808 puan) yorumladı
Yanlis bilgi degil genelde burdaki arkadaslardan cok gorum keza cevremdede oyle bosuna uzuluyor herkes demek istedim
 Ve dedigim gibi doktor aldirmayi dusunursen yaptir demisti. Bosuna moralleri bozuluyor demek istiyorum bu yanlis bir bilgi degil.
-Reklam-
0 oy
9 Haziran 2019 (1,378 puan) cevapladı
Bayramdan hemen once yapmadilar mi canim 
9 Haziran 2019 (127 puan) yorumladı
Benim TSH değerlerim düşük çıktığı için başka bi devlet hastanesine gonderdiler onunla uğraşırken rutin kontrolume gidemedim bide randevu almak gercekten cile Gittigim hastane Tıp fakültesi ankara
9 Haziran 2019 (1,378 puan) yorumladı
Kalabalik olur canim tamda aksi zamanda olmus ya en erken randevu ne zamana alirsan en azindan o zaman git ense ve burna bakarlar ultrasonda 14 haftanin icinde gidebilirsen tabi kacirirsanda uzulme canim zaten testler Kesin sonuc vermiyormus 3 lu taramaya girersin
0 oy
9 Haziran 2019 (1,937 puan) cevapladı
Bnm teyzem tam 10 ile 14 hafta arası doktor değişikliği yapmıştı kaçırmştı ikili taramayı bnce çokta önemli değil anca kafa karışıklığı yapıyor sakat olmayan bebeğe sakat diyorlar
9 Haziran 2019 (127 puan) yorumladı
Inşallah bebisimde herşey yolundadır cevap için teşekkür ederim
0 oy
9 Haziran 2019 (2,172 puan) cevapladı
Okadarda önemli değil canım ben büyük kizimda yatırmıştım sadece ihtimalleri söylüyor tek küçük kizimda ve oğlumda yatırmadım sadece hepsinde detaylı ultrason yaptırdım o önemli doktorum da bu gorusdeydi
9 Haziran 2019 (127 puan) yorumladı
Teşekkür ediyorum icim rahatladı gerçekten korkuyordum çok sağolun
0 oy
9 Haziran 2019 (529 puan) cevapladı
Ben ikili taramaya gittigim gün, haftam ilerden gittiği için bebegim hafta olarak büyük çıktığı için yaptiramadim.

Ilk defa o gün haftasindan büyük çıktı. Oysaki haftasi hep düzeniydi. 

Kismet olmayinca olmuyor demekki.

Bence bu testler cokda onemli degil.
0 oy
9 Haziran 2019 (176 puan) cevapladı
Ben  yaptirmadim bile
0 oy
9 Haziran 2019 (855 puan) cevapladı
Beni 11 inci haftada çağırdı on gün sonra gidecem allahtan bişey olmasa
0 oy
9 Haziran 2019 misafir cevapladı
Bem 2li tarama testini yapmadm zamani gecmsti onun yerine 3lu tarama testini yaptrdm 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İkili tarama testi en geç kaçıncı haftaya kadar yapılabilir?
İkili tarama testi, gebeliğin 11. haftasının başı ile 14. haftasının sonu arasında yapılmalıdır. 14. haftadan sonra bebeğin ense kalınlığı ölçümü ve kan değerleri güvenilir sonuç vermediği için testin zamanında yapılması kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
14 haftalık gebelikte ikili tarama testi kaçırıldıysa ne yapılmalı?
İkili tarama testini zamanında yaptıramadıysanız, doktorunuzla görüşerek 16-20. haftalar arasında yapılan üçlü veya dörtlü tarama testlerini değerlendirebilirsiniz. Bu testler ikili taramanın alternatifi olarak gebelik takibinde risk taraması için kullanılmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi yaptırmayanlar hangi alternatif testleri tercih edebilir?
İkili tarama testini kaçıran veya yaptırmak istemeyen anne adayları, 10. haftadan itibaren yapılabilen ve yüksek doğruluk oranına sahip olan NIPT (non-invaziv prenatal test) yöntemini tercih edebilir. NIPT, anne kanından alınan örnekle bebeğin genetik risklerini tarayan gelişmiş bir seçenektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testinde ense kalınlığı ölçümü neden 14 haftaya kadar yapılır?
Ense kalınlığı ölçümü, bebeğin gelişimi ve anatomik yapısı nedeniyle 11-14. haftalar arasındaki dönemde en doğru verileri sunar. 14. haftadan sonra bebeğin lenfatik sistemi değiştiği ve vücut yapısı farklılaştığı için bu ölçümün tıbbi geçerliliği azalmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tarama testlerinin gebelikteki önemi ve amacı nedir?
Tarama testleri, bebekte oluşabilecek kromozomal anomalilerin (Down sendromu gibi) risk durumunu belirlemek amacıyla yapılır. Bu testler kesin tanı koymaz, sadece bir risk oranı hesaplayarak doktorun daha ileri tetkiklere (detaylı ultrason veya tanısal testler) ihtiyaç duyup duymadığını anlamasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 389 göst.
0 oy
0 cevap 188 göst.
0 oy
16 cevap 1,280 göst.

1,512,230 soru

24,666,621 cevap

367,022 kullanıcı

...