40 haftalık hamileyim hala sancım yok, ne yapmalıyım?

0 oy
425 göst.
17 Haziran 2019 Doğum kategorisinde (2,498 puan) sordu
Merhaba hanimlar abkam 40 haftalik oldu hala sancilari hic birsey yok siz nelee yaptiniz normalde bebek bugun gelmesi lazim yani bu gunu  soylediler 

1 cevap

0 oy
17 Haziran 2019 (1,407 puan) cevapladı

Canim bolca egzersiz yapsin mesela tuvalete oturur gibi otursun eğer varsa plates topuna otur ve hafif bir şekilde yaylan ayrıca çömelip kalkma hareketı sık sık ılık duş alsin bunlar açılmanı başlatmaya yardımci olur 

-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftalık gebelikte sancı başlamaması normal mi?
40 haftalık gebelikte sancıların başlamaması tıbbi olarak normal kabul edilebilir bir durumdur ve her 100 kadından yaklaşık 5'inde doğum 41. haftayı bulabilir. Gebelik süresi 37 ile 42 hafta arasında değişebilir; ancak 40. haftayı dolduran anne adaylarının bebek hareketlerini yakından takip etmesi ve doktorun belirlediği periyotlarda NST kontrollerine gitmesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısını başlatmak için evde neler yapılabilir?
Doğum sancısını başlatmak için kanıtlanmış tek bir yöntem olmamakla birlikte, doktor onayıyla yapılabilecek hafif tempolu yürüyüşler pelvik taban kaslarını hareketlendirerek bebeğin kanala yerleşmesine yardımcı olabilir. Ayrıca pozitif düşünmek, ılık duş almak ve dinlenmek vücudu doğuma hazırlayabilir; ancak sancı başlatıcı bitkisel kürler veya zorlayıcı egzersizler uzman kontrolü dışında kesinlikle uygulanmamalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 hafta dolmasına rağmen sancı yoksa ne zaman doktora gidilmeli?
40. haftayı doldurduğunuz gün doktorunuzla iletişime geçerek bir sonraki kontrol randevunuzu planlamalısınız. Eğer bebek hareketlerinde azalma hissederseniz, su gelişi (akıntıdan farklı olarak) veya düzenli kasılmalar başlarsa vakit kaybetmeden hastaneye başvurmanız gerekir. Genellikle 41. haftaya kadar beklenebilir ancak doktorunuz plasenta fonksiyonlarını değerlendirmek için ek testler isteyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelikte doktorlar doğumu ne zaman başlatır?
Doktorlar genellikle 41. haftanın dolmasına kadar beklemeyi tercih eder, ancak 41 veya 42. haftadan sonra plasentanın işlevini yitirme riski nedeniyle suni sancı veya sezaryen gibi yöntemlerle doğumu başlatmayı planlayabilirler. Bu süreçte yapılan NST ve ultrason ölçümleri, bebeğin sağlık durumunu ve su seviyesini takip ederek en doğru doğum zamanına karar verilmesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sancı gelmemesi durumunda bebek için risk var mıdır?
40. haftadan sonra sancı gelmemesi durumunda en büyük risk, plasentanın yaşlanması sonucu bebeğe giden besin ve oksijen miktarının azalmasıdır. Bu nedenle 40. haftadan sonra doktor kontrolleri daha sık hale gelir; bebeğin kalp atışları ve amniyon sıvısı miktarı düzenli olarak kontrol edilerek risk faktörleri minimize edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,328 soru

24,667,819 cevap

367,084 kullanıcı

...