Açlık tokluk şekerim temiz çıktı, yine de şeker yüklemesi yaptırmalı mıyım?

0 oy
528 göst.
21 Haziran 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (827 puan) sordu
Açlık tokluk kan şekeri yüklemesi yptirdim temiz çıkmıştı bnde de yok bebekte de peki şeker yüklemesine yine gerek var mı acaba .

1 cevap

0 oy
21 Haziran 2019 (9,952 puan) cevapladı
Onu en iyi doktorun bilir cnm ailende yoksa doktorun uygun gorurse bebegin haftasina gore kg lu suyun  vs mesela fazla ise iste
21 Haziran 2019 (827 puan) yorumladı
Yarın  ayrıntıliya gircez orda iyice sorarim o zaman
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Açlık tokluk şekerim normalse şeker yüklemesine gerek var mı?
Açlık ve tokluk kan şekeri değerlerinin normal çıkması, gebelik şekeri riskinin tamamen elendiği anlamına gelmez. Doktorlar, gizli şeker durumlarını daha hassas tespit edebilmek için standart bir tarama testi olan şeker yüklemesini, genellikle 24-28. haftalar arasında tüm gebelere önerirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri yükleme testi neden hala isteniyor?
Şeker yükleme testi, vücudun glikozu işleme kapasitesini ölçen en güvenilir tarama yöntemidir. Açlık-tokluk ölçümleri anlık değerleri gösterirken, yükleme testi plasentadan salgılanan hormonların insülin direnci üzerindeki etkisini daha net ortaya koyar ve bebekte oluşabilecek sağlık risklerini önceden belirlemeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri yüklemesi kaçıncı haftada yapılıyor?
Gebelik şekeri (gestasyonel diyabet) taraması için en ideal zaman dilimi gebeliğin 24. ile 28. haftaları arasıdır. Bu dönemde plasentadan salgılanan hormonlar en üst seviyeye ulaştığı için, insülin direncinin gelişip gelişmediğini anlamak adına yapılan yükleme testi en doğru sonucu verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi bebeğe veya anneye zarar verir mi?
Şeker yükleme testi, günlük hayatta tüketilen bir porsiyon tatlı veya meyve suyundaki şeker miktarına eşdeğer bir glikoz çözeltisiyle yapılır ve anne veya bebek için herhangi bir tıbbi zararı yoktur. Tam aksine, bu test sayesinde gebelik şekeri erken fark edilerek diyet veya tedavi süreciyle bebeğin sağlığı koruma altına alınır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri teşhisi için sadece açlık kan şekeri yeterli mi?
Sadece açlık kan şekeri ölçümü, gebelik şekerini teşhis etmek için yeterli bir veri sağlamaz çünkü gebelikte şeker metabolizması çok daha karmaşık işler. Gestasyonel diyabetin kesin tanısı ve bebeğin sağlığını korumak adına, doktorlar mutlaka yükleme testinin sonuçlarını baz alarak değerlendirme yaparlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,745 soru

24,673,303 cevap

367,390 kullanıcı

...