34+3 haftalık gebeyim, bebeğim neden çok aşağıda baskı yapıyor?

0 oy
386 göst.
5 Temmuz 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (822 puan) sordu
Sorum başlıkta kızlar
Gebelik haftası 34+3

1 cevap

0 oy
5 Temmuz 2019 (638 puan) cevapladı
Canım bende 32. Haftamdayım, aynı şeyi bu gün çok yoğun hissettim. Sanırım büyüğüdü ve doğum yaklaştığı için daha çok baskı yapmaya başladı. 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

34 haftalık gebelikte bebeğin aşağıda baskı yapması normal mi?
34. haftadan itibaren bebeğin başının aşağıya inmesi ve pelvik bölgede baskı hissi oluşturması oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Bu dönemde bebek doğum kanalına doğru yerleşmeye başladığı için mesane ve çatı kemiklerinde yoğun bir baskı hissetmeniz beklenen bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
34 haftalık hamileyim bebeğin hareketlerini neden çok aşağıda hissediyorum?
34. haftada bebeğin hareketlerini aşağıda hissetmenizin temel nedeni, bebeğin büyümesiyle birlikte hareket alanının daralması ve başının pelvis boşluğuna yerleşmeye başlamasıdır. Bebek bu pozisyonda el ve ayaklarını alt kısımlara doğru daha yoğun hareket ettirebilir, bu da baskı hissini artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin aşağıda baskı yapması erken doğum belirtisi olabilir mi?
Bebeğin aşağıda baskı yapması tek başına erken doğum belirtisi değildir ancak bu baskı hissiyle birlikte düzenli kasılmalar, vajinal kanama veya su gelişi varsa mutlaka doktora başvurulmalıdır. Sadece baskı ve hareket hissedilmesi genellikle bebeğin pozisyonuyla ilgili doğal bir değişimdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
34 haftalık gebelikte aşağıya baskı hissini azaltmak için ne yapabilirim?
Aşağıya baskı hissini azaltmak için uzun süre ayakta kalmamaya özen göstermeli ve dinlenirken sol yanınıza uzanarak pelvik bölgedeki yükü hafifletmelisiniz. Ayrıca hamilelik destek kemerleri kullanmak, karnın ağırlığını dengeleyerek çatı bölgesindeki baskı hissini önemli ölçüde azaltmaya yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 34. haftasında bebeğin aşağıda olması ne zaman tehlikelidir?
Bebeğin aşağıda olması genellikle normaldir ancak şiddetli bel ağrısı, vajinadan gelen yoğun akıntı veya ritmikleşen kasılmalarla birlikte seyrediyorsa durum ciddiye alınmalıdır. Bu belirtiler erken doğum eyleminin habercisi olabileceği için zaman kaybetmeden uzman bir hekim tarafından muayene edilmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 337 göst.
30 Temmuz 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Umutto (379 puan) sordu

1,512,160 soru

24,665,687 cevap

366,965 kullanıcı

...