3. sezaryen sonrası ağrılarım ne zaman geçer?

0 oy
362 göst.
12 Temmuz 2018 Doğum kategorisinde misafir sordu

Kizlar 3 gun oldu sezaryan yaptim hala cok arim var sizinkiler ne zaman gecmisti bide bu 3 sezaryanim

1 cevap

0 oy
12 Temmuz 2018 (468 puan) cevapladı

geçmiş olsun canım insallah en kisa zamanda iyilesirsin ...

12 Temmuz 2018 misafir yorumladı
Tesekkur ederim canim
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

3. sezaryen sonrası ağrılar ne zaman geçmeye başlar?
Sezaryen sonrası ağrılar genellikle ilk 3-5 gün en yoğun seviyededir ve 1. haftadan itibaren gözle görülür şekilde azalmaya başlar. Üçüncü sezaryen gibi tekrarlayan ameliyatlarda doku iyileşmesi biraz daha zaman alabilir, bu nedenle ağrıların tamamen hafiflemesi 2 haftayı bulabilir. İlk günlerde doktorunuzun reçete ettiği ağrı kesicileri düzenli kullanmak ve hareket ederken destek almak iyileşme sürecinizi hızlandıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Üçüncü sezaryen sonrası ağrı düzeyi neden daha fazladır?
Tekrarlayan sezaryen ameliyatlarında, daha önceki operasyonlardan kalan doku yapışıklıkları ve skar dokusu nedeniyle iyileşme süreci ilk sezaryene göre biraz daha ağrılı geçebilir. Vücudun aynı bölgeden üçüncü kez cerrahi müdahale görmesi, bölgedeki sinir uçlarının hassasiyetini artırabilir. Genellikle 3. günden sonra ağrılarda azalma beklenir; ancak şiddetli ve artan bir ağrı hissediyorsanız mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası ağrıyı hafifletmek için neler yapabilirim?
Sezaryen sonrası ağrıyı yönetmek için en etkili yöntem doktorunuzun önerdiği ağrı kesicileri aksatmadan kullanmaktır. Ayrıca yataktan kalkarken veya hareket ederken karnınızı bir yastıkla desteklemek, ani hareketlerden kaçınmak ve kısa süreli, yavaş yürüyüşler yapmak bağırsak hareketlerini düzenleyerek gaz sancısını azaltır. Bol su tüketmek ve dikiş bölgesini temiz ve kuru tutmak da enfeksiyon riskini önleyerek ağrının daha hızlı geçmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikişlerinde enfeksiyon belirtileri nelerdir?
Sezaryen dikiş bölgesinde aşırı kızarıklık, şişlik, kötü kokulu akıntı veya dikiş yerinden iltihap gelmesi ciddi enfeksiyon belirtileridir. Eğer vücut ısınız 38 derecenin üzerine çıkarsa veya ağrınız ilaçlara rağmen hiç azalmıyorsa bu durumu ihmal etmemelisiniz. Normal iyileşme sürecinde dikiş bölgesinde hafif bir hassasiyet ve kaşıntı olması beklenen bir durumdur, ancak şiddetli ağrı mutlaka bir uzman tarafından kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası ne zaman tam olarak ayağa kalkabilirim?
Sezaryen sonrası genellikle operasyondan sonraki ilk 24 saat içinde ayağa kalkıp kısa mesafeli yürüyüşler yapmanız beklenir. Üçüncü gün itibarıyla artık yardımsız yavaş hareket etmeniz ve günlük basit işlerinizi yapabiliyor olmanız gerekir. İyileşme hızı kişiden kişiye değişse de, 1. haftanın sonunda daha rahat hareket etmeye başlarsınız; ancak ağır kaldırmaktan ve zorlayıcı fiziksel aktivitelerden ilk 6 hafta boyunca mutlaka kaçınmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,194 soru

24,666,153 cevap

366,986 kullanıcı

...