40 haftayı doldurdum bebek hareketleri azaldı, ne yapmalıyım?

0 oy
900 göst.
19 Temmuz 2019 Doğum kategorisinde (205 puan) sordu
Kızlar son gun bugun 40 hafta olduk ama tık yok hareketler az dun acayip hareketliydi bugun yok hafif ishal gibiyim ve arada sirtim agriyo hastaneye gidip muayene olmaktan korkuyorum bi sey derlerde suni sanci yada sezeryan yaparlar diye en son gecen hafta cuma gittim diger dogumlarim normal biri 40+1 de 2. Si de 40+5te sizce napayim bekleyim mi pazartesini yoksa bugun gideyim mi
Gebelik haftası 40

1 cevap

0 oy
19 Temmuz 2019 (490 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Bence git canım eğer hareketleri de azaldiysa. Önce bı meyve suyu iç yada muz ye yarım saat bekle hareket etmezse hemen git hiç bekleme. Pisliğini yapıp yeme ihtimali de var sırf sana suni verecekler diye onun hayatını tehlikeye atma 
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Biseyler yedim hareketleri duzeldi
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Kanala girince yavaslar derler ins kanala girmistir
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
Hadi hayırlısı :D Rabbim sağ salim kucagimiza almayı nasip etsin hepimize
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Ins bugun psikolojik olarak çöküklerdeyim ins bu gce  dogar
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
Ayy insaAllah benim ki de doğar buraya yarın ikimiz de doğum yaptım diye yazarız
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Insallah ya 5 km yol yurdumde geldim  :)
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
Yürümeyle olacak iş değil. ben her gün sabah 1 buçuk saat akşam 1 saat kesin yürüyüş yapıyorum tık yok.canlari ne zaman istese o zaman geliyolar yürüyüş doğumu kolaylaştırır sadece keşke yürüyünce gelseydiler :D
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Yoruldum zaten artik yuruyunce doguramamda yorgunluktan artik zaten
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
:D tüm enerjini yürüyüşe kullanma. Doğuma sakla. Doğum yaklaşınca ayrı bir enerji olusuyo onu özellikle boş şeylerde kullanma
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Bundan sonra artik oyle yapicam evde de surekli aktifim zaten 2 tane daha var evde onlara ekstra enerji gerekiyo zaten
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
Allah bağışlasın :D bu kadar hareketle nasıl dogurmadin simdiye kadar
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Cunku bi zmana kadar surekli yatirdilar rahim kisaligi vat erken dogum riski diye o yuzdende inat etti dogmuyo cadi
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
Benim ki de öyle olacak sanırım. 37 haftalık olana kadar hep yattım erken doğum riskinden. Şimdi oturduğum yok ama geç dogacak gibi hissediyorum
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Insanin fitratiyla oynuyolar valla kizimdada 32 haftada sanci var dediler dayadilar serumu ilaci sonra gelmek bilmedi 40+5 te dogdu
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
Oo maşallah. Benim oğlum 42+3te doğdu. Kizlar erken doğar diye kendimi kandiriyorum ama öyle değilmiş desene daha 2 hafta falan bekleyecem bu cadiyi
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Seninkininde masallahi varmis nasil durdun 42 ye kadar  doktorlar nasil musade ettiler
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
İki gündür bir kontrole gittim en son bugünde gelmezse yarın gel suni sancı verecez dediler tam da o gece sancım tuttu ama pisliğini yapmışti yavrucum çok şükür ki yememisti. Nst de bağlıyken doğum başlamıştı bebeğin kafası gelmişti ebe eliyle geri itti oğlumun kalbi durdu stajyer bana yanlış ilaç verdi üstüne doktor geldi stajyeri kovdu falan ama ben bayilmisim tabii bı gözümü açtım kaynanam beni opuyodu doktor onu dışarı çıkardı tekrar bayilmisim falan kendime geldiğimde kolum da kafam kadar serumm bı tarafta ablam bı tarafta yengem girmiş kollarıma yuruyolar beni. Öyle böyle derken aldılar çatala doğum başlayacak ama o ebe sağolsun diri diri kesti beni canım öyle bir yandı ki bı bağırdım ebeye doktor geldi ebe değişikliği yaptı doğum yaptım oğlum mosmordu dikişlerim atıldığı gibi imza atıp çıktım hastaneden başka hastanede kontrollerimizi yaptırdım çok şükür bı sağlık sıkıntısı yoktu eve gittik. O yüzden birdaha düşünmedim çocuk falan. Şimdi başka sehirdeyim çok şükür aynı yerde değilim ama insan ister istemez korkuyor ya
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Cok sıkıntıyliymis valla bunda rahat olur ins insanlari deneme tahtasi gibi kullaniyolar valla
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
Aynen oyle. Rabbim hepimize sağlıklı hayırlı kolay doğumlar nasip etsin
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Amin cnm insallah ama o kadarda beklememek lazim ben fiziken hemde piskolojikmen sıkıntılı
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
Doktorum da sıkıntılıydı benim yoksa o kadar bekleyen başka bir doktor görmedim ben
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Aynen simdi bile hemen aliyolar ufacik sancida
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
Keşke simdi alsalar beni :D
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Oda sıkıntı suni sanci veriyolar hic almadim ama cok zor diyolar
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
Ben aldım. Sancım vardı ama acilmam yoktu diye suni sancı verdiler. Aman aman dusmanimin başına bile gelmesin ama doğurmak istiyorum artık suniye bile razıyım artık o derece yoruldum gebelikten yüzüstü uzanmam lazım artık ya :D
19 Temmuz 2019 (205 puan) yorumladı
Ins gerek kalmadan dogar ben pek sanci bilmiyorum son 1 saat haric ins buda oyle olur
19 Temmuz 2019 (490 puan) yorumladı
İnsaAllah  Rabbim kolay doğum nasip etsin
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftalık gebelikte bebek hareketlerinde azalma ne zaman tehlikelidir?
40 haftalık gebelikte bebek hareketlerinin hissedilir derecede azalması veya durması, acil tıbbi değerlendirme gerektiren bir durumdur. Özellikle hareketlerdeki ciddi yavaşlama, bebeğin stres altında olabileceğine işaret edebilir. Bu durumda zaman kaybetmeden doktorunuza başvurmalı ve NST (non-stres test) ile bebeğin kalp atışları ve sağlık durumu kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 40. haftasında ishal ve sırt ağrısı doğum belirtisi mi?
Gebeliğin son haftalarında vücudun doğuma hazırlanması nedeniyle ishal, mide bulantısı ve sırt ağrısı gibi belirtiler görülebilir. Hormonal değişimler sindirim sistemini etkileyerek ishale yol açabilir; sırt ağrısı ise bebeğin doğum kanalına yerleşmeye başlamasıyla artabilir. Ancak bu belirtilerle birlikte düzenli kasılmalar veya su gelişi varsa, bunlar doğumun başladığını gösteren daha güçlü işaretlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftayı dolduran gebelerde hastane kontrolü ne zaman yapılmalı?
40. haftayı dolduran tüm gebelerin, doktorlarının belirlediği takip planına göre hastaneye gitmeleri hayati önem taşır. Eğer bebek hareketlerinde azalma varsa veya şüpheli bir durum hissediliyorsa, planlanan randevu beklenmeden derhal hastaneye başvurulmalıdır. Gün aşımı durumlarında hekimler genellikle NST ve ultrason ile bebeğin oksijen seviyesini ve su miktarını yakından takip ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelikte suni sancı veya sezaryen kararı nasıl alınır?
Suni sancı veya sezaryen kararı, bebeğin genel iyilik haline, rahim ağzındaki açıklığa, su miktarına ve NST sonuçlarına bakılarak verilir. Tıbbi zorunluluk oluşmadığı sürece anne ve bebek için en güvenli yol tercih edilir. 40 haftayı geçen gebeliklerde, bebeğin sağlığını riske atmamak için hekimler genellikle belirli aralıklarla daha sık muayene önererek doğum sürecini yakından yönetirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun gecikmesi durumunda beklemek mi yoksa hastaneye gitmek mi gerekir?
40. haftayı geçen gebeliklerde evde beklemek yerine mutlaka sağlık profesyonellerinin gözetiminde olmak gerekir. Özellikle bebek hareketlerinde değişiklik veya farklı şikayetler varken beklemek riskli olabilir. Hastaneye gidildiğinde yapılan muayene, bebeğin durumunun güvende olduğunu teyit etmek içindir; bu muayene her zaman doğrudan bir müdahale gerektirmeyebilir, sadece takip amaçlı da olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 508 göst.
9 Ocak 2021 Doğum kategorisinde Helin2121 (103 puan) sordu
0 oy
2 cevap 478 göst.
16 Şubat 2019 Doğum kategorisinde Deryaa.deryaa (225 puan) sordu
0 oy
3 cevap 485 göst.
4 Ekim 2018 Doğum kategorisinde misafir sordu
0 oy
1 cevap 199 göst.
18 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Lesrug (984 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,578 cevap

366,955 kullanıcı

...