Doğumdan sonra korunmak için ne yapmalıyım?

0 oy
1,234 göst.
16 Temmuz 2018 Doğum kategorisinde (151 puan) sordu

Kızlar doğumdan sonra nasıl kornuyorsunuz benm pek bilgim  yok bu konu hakkında 

6 Cevap

+1 oy
16 Temmuz 2018 (7 puan) cevapladı

Doğumdan sonra adet olana kadar kondomla sonra spıralle. Bi sıkıntı çıkmadı bende bu şekilde 

16 Temmuz 2018 (151 puan) yorumladı
Spiral iyi oluyor  mu kayıyor falan diyorlar
16 Temmuz 2018 misafir yorumladı
Kontrollerini yaptırdım fırsat buldukça kayma falan olmadı.  Hap kullanamıyorum emzirdiğim için iğnede tavsiye etmiyor kimse en iyisi bunlar bence.
16 Temmuz 2018 (540 puan) yorumladı
Spiral adetken mi takılıyo
16 Temmuz 2018 misafir yorumladı
Adetken daha rahat takılıyor ama ben adet değilken gitmiştim taktılar
16 Temmuz 2018 (540 puan) yorumladı
Anladım teşekkür ederim
-Reklam-
+1 oy
16 Temmuz 2018 (108 puan) cevapladı

En sağlıklısı eşinizin korunması bence herşeyi bize maal ediyorlar bi zahmet onlar korunsun bebek istemiyorlarsa eşim 3 yıl kendi korundu korunmayı burakıp 3 ay geçtikten sonra 2. Çocuga hamile kaldım, söyledim ben korunmam her yönden bana zarar kendin korun dedim sen hap yut falan, condom'uda o tercih etmedi kendi korunsun çok korkuyor 1 çocuk daha olucak diye 2 yeter diyor. Hap, spral, igne, hepsi bize zararlı vücudumuza falan geri çekilme yöntemiyle korunuyorduk hiçte sıkıntı çıkmadı, 

16 Temmuz 2018 (113 puan) yorumladı
Erkeklere de hap varmi ilk defa senden duyuyorum :)
16 Temmuz 2018 misafir yorumladı
Sanki duydum ben öyle birşey ama araştırmadım :) zaten hap yutmasalarda prezarvatifle korunmasını söyledim hayır dedi ben korunurum sen merak etme dedi, birde çok çocuk taraftarı degil o yüzden ben hap yutsamda korkucagını biliyorum yine korunur o, eltim 11 yıl sonra kaldı eşi korunuyordu o korunuyo diye eltimde hiç bişey kullanmadı abim istemiyordu çocuk 11 yıl sonra nasipmiş oldu, yani nasipteki buluyor seni ama, bizde insanız yani herşey bize sıkıntı,isterse korunmasın 3 4 birsürü çocugumuz olur :)))
16 Temmuz 2018 (113 puan) yorumladı
Doğru ortada büyük tehtit var ama eşinin korkması ıyi bence bazıları 6 7 olsun diyo he geliyo dedim bakkaldan sakız istiyo sanki  :D
16 Temmuz 2018 misafir yorumladı
Dogurmak mesele degil der eşim hep bakmak kolay degil onların büyümesi egitimi herşeyiyle ilgilenmek lazım diyor. Yoksa olur Allah verdikten sonra ama günümüzde çocuk yetiştirmek zor hele kız çocugu diupr eşim çok kız çocuk istemesine ragmen çok korkuyor daha olmadan cinsiyeti belli bile degil,
0 oy
16 Temmuz 2018 (426 puan) cevapladı

Ben iğne ile korunmayı düşünüyorum cnm daha doğum yapmadım yaptıkdan sonra

16 Temmuz 2018 (1,232 puan) yorumladı
Kizlar basl takiliyor bnde merak ediyirm bi tarafm taktr dio bi tarafim sakin taktirma dio çünkü hamile kalanlar cok cevremde kilo kaybiyla falan yerinden kayma yapiyormus yada bazi bünyeler tutmuyor dusuyormus bnlari goze alamiyorm bn yaa
16 Temmuz 2018 (113 puan) yorumladı
Ben ilk taktırdım da doktor en sagliksi bu de haplar kilo aldır dedi bana
16 Temmuz 2018 (1,232 puan) yorumladı
Bnde hapa karsiyim insanin vucudunu alt ust ediyor hormonlar falan tavan yapiyor resmen bnce erkeklern kornmasi daha kolay ve rahat sanki
16 Temmuz 2018 (113 puan) yorumladı
Yok bende ona güvenmiyorum ne güvendiğim spreal 5 sene kullandım ve çocuk istedim çıkardım ve o takılıyken hamile kalmak falan şüphe bile olmadi
16 Temmuz 2018 (1,232 puan) yorumladı
Hmm herkes için farkli tabi
0 oy
16 Temmuz 2018 (670 puan) cevapladı

Henuz dogurmadim ama kondom en sagliklisi. Igne hap bunlari pek tavsiye etmem kimyasal sonucta hormonlari alt ust ediyor

16 Temmuz 2018 (151 puan) yorumladı
Evet haklısın cnm
0 oy
16 Temmuz 2018 (338 puan) cevapladı

Şimdi implant diye birsey duydum bAna mantikli geldi kola takiliyor plastik kurdan boyutunda birsey 3 yil koruyormus eger doktorum yaparsa implat taktirmayi dusunuyorum sprealden korkuyorum:)))

0 oy
16 Temmuz 2018 (313 puan) cevapladı

benim esim korunuyor hep geri cekilme ile esin yapabilirse o sekilde korunabilirsin ama tabi riskleri de var 4 sene oldu bizim sikinti olmadi sukurama.bu isler zor yani

16 Temmuz 2018 (151 puan) yorumladı
İşte onunda riski var ya bilemedim hemen kalmaktan korkuyorum valla rüyalarıma kadar giriyor
16 Temmuz 2018 misafir yorumladı
Hemen hamile kalmaktan kormayın en fazla 2 yıl zorlanırsınız sonra rahat edersiniz inanki. Oglum 3 yaşında ve şu an bi kardeşi olup onunla oynamasını ne çok isterdim birlikte birbirlerini avuturlardı, beraber oynar birlikte yer uyur uyanırlardı oglum yürüyo elinden tutunca geziyo yiyo içiyo uyuyo bi zararı yok tam büyüttüm rahat olalım derken 2. Olsun ogluma kardeş olsun dedik, oglum çok seviyor arabalarını karnıma dolduruyor kardeşim oynasın diye, ben bişeyinden yemek istesem vermiyo kardeşin ısırsın diyorum tabikide kardeşim ısırsın diyo, herkese karnımı gösterip kardeşim olucak diyo, beraber olsalardı çok daha iyi olurdu gerçekten aralarında çok olmamasına ragmet beraber oynamalatı açısından çok geç kaldıgımı düşünüyorum kimseye güven olmuyor çocuklar bile oglumu dövüyor oglum arkadaşsız oynamıyo parkta falan birlikte oynarlardı diye düşünüyorum hep,
16 Temmuz 2018 ayfer yorumladı
benim oglum da 3 yasinda bendehamilryim 31 haftalik ayni benim oglum da oyle karnimi seviyo hergun kardesim gel artik senle oynariz falan diyo konusuyo onunla cok sikiliyo arkadas istiyo daha erken olsun isterdim ama bazi sebeplerden dusunemedik insallah ikisi iyi anlasirlar 3 yas cok degil iki aene sonra beraber oynarlar
16 Temmuz 2018 (151 puan) yorumladı
Benimde kardeşimle aramda 4 yaş var hiç bir zorluk çekmedik şimdiye kadar 3 yaş çok değil bence hatta ideal.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumdan sonra korunmaya ne zaman başlamalıyım?
Doğumdan sonra cinsel yaşama dönüşte korunmaya ilk ilişkiden itibaren başlanmalıdır. Emziriyor olsanız bile yumurtlama dönemi öngörülemez bir şekilde başlayabileceği için, doğum sonrası ilk adet kanamasını beklemeden bir doğum kontrol yöntemi kullanmanız gebelik riskini önlemek adına en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirirken hangi doğum kontrol yöntemleri kullanılabilir?
Emzirme döneminde süt kalitesini etkilemeyen, sadece progestin içeren mini haplar, doğum kontrol iğneleri veya spiral (RİA) gibi yöntemler doktor önerisiyle tercih edilebilir. Emzirme süreci doğal bir korunma yöntemi olarak görülmemeli, mutlaka güvenilir bir tıbbi yöntemle desteklenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası spiral ne zaman taktırılır?
Doğum sonrası spiral uygulaması genellikle doğumdan hemen sonra veya 6 hafta sonraki kontrol muayenesinde gerçekleştirilebilir. Hangi zaman diliminin sizin için uygun olduğu, doğumunuzun normal mi yoksa sezaryen mi olduğuna bağlı olarak kadın hastalıkları uzmanınız tarafından belirlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum kontrol hapı emzirmeyi olumsuz etkiler mi?
Östrojen içeren kombine doğum kontrol hapları sütün miktarını ve içeriğini azaltabileceği için emzirme döneminde genellikle önerilmez. Bunun yerine emziren anneler için özel olarak üretilen, sadece progestin içeren haplar süt üretimine zarar vermeden güvenli bir koruma sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra en güvenilir korunma yöntemi hangisidir?
Doğum sonrası dönemde en güvenilir yöntemler kişisel sağlık geçmişinize göre değişiklik gösterse de, hormon içermeyen bakırlı spiraller veya progestin içerikli yöntemler yüksek koruma sağlar. Size en uygun yöntemi seçmek için doğum sonrası rutin kontrollerinizde doktorunuzla yöntemlerin avantajlarını ve yan etkilerini detaylıca konuşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,220 soru

24,666,364 cevap

367,002 kullanıcı

...