Kürtajdan hemen sonra hamile kaldım, neden düşük yaptım?

0 oy
447 göst.
18 Ağustos 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (791 puan) sordu
Kürtaj olduktan sonra bir kere adetim oldu ondan sonra hamile kaldım kan pıhtılaşmasi çıktı hergün iğnesini hapını kullandim ama haftasi iki hafta gerideydi gelişmedi kese şekli bozuldu kalp atışı duyulmadı iki hafta önce yine kürtaj olmak zorunda kaldım doktor eşinle beraber genetik danışmanlıga gidin kan verin araştırın dedi kurtajdan hemen sonra oldugu için de olmuş olabilir mi

6 Cevap

0 oy
18 Ağustos 2019 (58 puan) cevapladı
Bende kurtaş gecirdim senin gibi 1 kez adet gordum daha sonra Hamile kaldım şukur 14 haftalık olduk Rabbim sizede nasip etsin insallah  ama kurtaş dan sonra doktor sana birşey demedi mi 6 ay bekle yada bekleme diye bana bekleme dedi hemen gebe kalabilirsin embriyo saglıklı degildi dedi ondan olu bebek oldu dedi 
18 Ağustos 2019 (791 puan) yorumladı
3 ay bekle dedi ben beklemek istemedim ama şimdi bekliycem 3 ay
-Reklam-
0 oy
18 Ağustos 2019 misafir cevapladı
Kürtaj bir nevi rahmin içini tahliye etmek olduğu için yani kısaca dışarıdan müdahale 

uygulanan işlem illaki rahmin düzenini bozmakta toparlanması için biraz mühlet gerekli.

Yani yeni bebek oluşumunda rahim bu duruma hazır hale gelmek zorundaydı fikrimce 
0 oy
18 Ağustos 2019 (825 puan) cevapladı
ben 5 ay bekledim seninde beklemeni öneririm rahmin daha kendini toparlamadan hamile kalmssn bu yuzdende dusuk olmus olblr ben 3 ay korundum 2 ay sonrasindada hamil3 kaldim
0 oy
18 Ağustos 2019 (781 puan) cevapladı
Gebelik haftasına göre korunma der doktorun bende düşük yaptım kürtaj oldum 7 haftalık tı 1 hafta korundum kürtaj olduğum için 4 ay sonra adetim düzene girdi şimdi hamileyim çok şükür kan pıhtılaşması gebelikte tehlikeli iyi bir doktora görünmeden gebelik düşünme canım geçmiş olsun 
0 oy
18 Ağustos 2019 (211 puan) cevapladı
Bence kürtaj ile alakalı değildir genel sağlık kontrollerinizin hepsini yaptırın eşin de beraber 
0 oy
18 Ağustos 2019 (352 puan) cevapladı
Bu komuda bilgim yok fakat ben normal yolla dusul olmustu 3 ay kesinlikle gebe kalmamalisin 6 ay korunsan daha saglikli gebelik olir demsti dr.  Tabi ben iki sene sonra hamile kaldim korundugum icin. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kürtajdan hemen sonra tekrar hamile kalmak riskli mi?
Kürtaj sonrası vücudun ve rahim ağzının tam olarak iyileşmesi için genellikle en az 3 ile 6 ay arasında beklenmesi önerilir. Çok erken dönemde gerçekleşen gebeliklerde rahim içi doku henüz kendini yenilemediği için düşük riski, gelişme geriliği veya plasental sorunlar gibi komplikasyonlarla karşılaşma ihtimali artabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtaj sonrası gelişmeyen gebelik neden olur?
Kürtaj sonrası gelişmeyen gebeliklerin temelinde genellikle kromozomal anomaliler, pıhtılaşma bozuklukları veya rahim içi dokunun henüz gebelik için uygun olgunluğa erişmemiş olması yatar. Özellikle peş peşe yaşanan kayıplarda, embriyonun gelişmemesi ve kalp atışının duyulmaması, genetik faktörlerin veya anne adayındaki kan pıhtılaşması gibi sağlık sorunlarının detaylı araştırılmasını gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tekrarlayan düşüklerde genetik danışmanlık neden gereklidir?
Tekrarlayan düşüklerde genetik danışmanlık, hem anne hem de baba adayından alınan kan örnekleriyle genetik bir uyumsuzluk olup olmadığını belirlemek için gereklidir. Bu süreç, embriyoda gelişimi engelleyen kalıtsal bir durumun varlığını tespit ederek, bir sonraki gebeliğin sağlıklı ilerlemesi için gerekli tıbbi önlemlerin alınmasına olanak sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan pıhtılaşması olanlar hamilelikte ne yapmalı?
Kan pıhtılaşması tanısı konulan anne adayları, gebelik boyunca doktor kontrolünde kan sulandırıcı iğne ve hap tedavilerini düzenli olarak kullanmalıdır. Bu tedavi, plasentaya giden kan akışını düzenleyerek bebeğin sağlıklı beslenmesini sağlar; tedavinin aksatılması veya doz değişikliği bebeğin gelişiminin geride kalmasına veya gebelik kaybına yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtajdan sonra yeni bir gebelik için ne kadar beklenmeli?
Kürtajdan sonra yeni bir gebelik için en az 3 ay beklenmesi, rahim iç tabakasının (endometrium) tamamen iyileşmesi ve hormonal dengenin yerine oturması açısından kritiktir. Erken dönemde oluşan gebeliklerde, önceki müdahalenin etkisiyle rahim içindeki iyileşme süreci tamamlanmadığı için kese şekli bozuklukları ve embriyonun gelişememesi gibi durumlar daha sık görülebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 807 göst.
18 Ekim 2021 Doğum kategorisinde Bebek. (852 puan) sordu
0 oy
17 cevap 834 göst.
0 oy
17 cevap 1,426 göst.

1,512,159 soru

24,665,660 cevap

366,963 kullanıcı

...