11 ay önce doğum yaptım dikiş yerim neden acıyor?

0 oy
572 göst.
4 Eylül 2019 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (133 puan) sordu
Kızlar 11 ay falan oluyor normal doğum yapmıştım az dikisim vardı ama suan bazen dikiş yeri aciyor sizde durumlar nasıl? Ve ikinciye hamileyim ikinci dikiş olmadan olur mu ? 

4 Cevap

0 oy
4 Eylül 2019 (286 puan) cevapladı
Benimd dikiş yerim sızlıyordu aralarında iki yas olmasına rağmen ikinci cocugumdada 3 dikiş attılar şuan 3. Ye gebeyim 26 haftalık aralarında 4 yas olacak ama dikiş yerim hiç sızlamıyor inşallah bunda atmazlar 
5 Eylül 2019 (133 puan) yorumladı
Yani ilk ikisinde attılar anladim canım inşallah atmazlar
-Reklam-
0 oy
4 Eylül 2019 (2,761 puan) cevapladı
Valla canım benim oğlum 6 aylık olcak afedersin lambaya falan oturduğumuzda acısı oluyo erken hamile kalmışsın sanki 
5 Eylül 2019 (133 puan) yorumladı
Evet canım dogum olduğunda araların da 1 buçuk yaş olacak nasip..
5 Eylül 2019 (2,761 puan) yorumladı
Nasıp inşaallah hayırlısıyla kucağı a alirsn
5 Eylül 2019 (133 puan) yorumladı
Amin canım inşallah
0 oy
4 Eylül 2019 (432 puan) cevapladı
Benimde ilki dikisliydi ama ikinci de hiç dikişsiz oldu çok şükür. İns seninde öyle olur 
5 Eylül 2019 (133 puan) yorumladı
Ayyy amin canım inşallah yaaa peki ikinci için ozel bisey yaptın mı kolay olsun diye falan
5 Eylül 2019 (432 puan) yorumladı
Yok canım ilkinde nasıl gittiysem dualarımı ettim gittim. Doğuma girince ebe dikişsiz olur acilman çok güzel dedi öyle de oldu
5 Eylül 2019 (170 puan) yorumladı
Zekalı  tahir de 3. Doğum yapanlardan duydum kaç kişi dikiş yok demişti o zaman benim 2. Doğumumdu dikiş olmadan da çok açık olmaz mı ya
5 Eylül 2019 (133 puan) yorumladı
Ayy inşallah oyle olur yaa
0 oy
5 Eylül 2019 (107 puan) cevapladı
Benim ilk ve ikinci arasında 3 yaş var ilkinde 5 dikiş atmştı ikincide 3 vardı.ama ikinci daha zor geçmişti açılma ve bebk iriliği ve ebe faktörüyle alakalı bence kesi işi şimdi 3.ye yine hamileyim inş kesi atmadan sonuçlanır doğum
5 Eylül 2019 (133 puan) yorumladı
İnşallah canım aslında benim ilk bebegim ufak ve erken doğdu dikis atmadan da olabilirdi ama aceleci davrandılar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumdan 11 ay sonra dikiş yerlerinde neden ağrı hissederim?
Doğumdan 11 ay sonra dikiş bölgesinde hissedilen ağrı, dokuların tam iyileşmemesi, bölgedeki skar dokusunun hassasiyeti veya ikinci gebeliğin yarattığı fiziksel baskıdan kaynaklanabilir. Özellikle ikinci gebelikle birlikte büyüyen rahmin pelvik tabana yaptığı baskı, eski dikiş izlerinin gerilmesine ve zaman zaman sızlamasına neden olabilmektedir. Ağrının şiddeti artıyorsa veya enfeksiyon belirtisi varsa bir uzman görüşü almak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci normal doğumda dikiş atılması zorunlu mudur?
İkinci normal doğumda dikiş atılması zorunlu değildir ancak tamamen annenin doğum sürecindeki yırtılma durumuna bağlıdır. İlk doğumda dikiş atılmış olması, ikinci doğumda mutlaka dikiş gerekeceği anlamına gelmez. Perine masajı yapmak ve doğum esnasında doktorun yönlendirmelerine uymak, doku esnekliğini artırarak dikiş ihtiyacını en aza indirmeye veya hiç dikişsiz bir doğum gerçekleştirmeye yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum dikişlerinin ikinci gebelikte açılma riski var mıdır?
Doğum dikişlerinin ikinci gebelik sürecinde kendiliğinden açılması tıbbi olarak beklenen bir durum değildir. Dikişler genellikle ilk birkaç hafta içinde doku ile bütünleşir ve iyileşir. Gebelikte hissedilen dikiş ağrısı, dikişin açılmasından ziyade o bölgedeki doku hassasiyeti ve gebelikle artan kan akışının yarattığı gerginlik hissinden kaynaklanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum sonrası dikiş ağrıları ne zaman tamamen geçer?
Normal doğum sonrası dikiş ağrıları genellikle ilk 4 ile 6 hafta içerisinde büyük oranda azalır ve iyileşir. Ancak bazı kadınlarda iyileşme süreci doku yapısına bağlı olarak birkaç ay sürebilir. 11 ay gibi uzun bir süre geçmesine rağmen devam eden ağrılar, nadiren de olsa doku içindeki küçük granülasyon dokularından veya gebelikle tetiklenen bölge hassasiyetinden kaynaklanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci normal doğumda dikişsiz doğum yapmak için neler yapılabilir?
İkinci normal doğumda dikişsiz bir süreç geçirmek için gebeliğin 34. haftasından itibaren düzenli perine masajı yapmak dokuların esnekliğini ciddi oranda artırır. Doğum anında kontrollü ıkınma tekniklerini uygulamak ve doğumun gerçekleştiği pozisyonu doğru seçmek, dokularda oluşabilecek zorlanmaları engelleyerek dikiş ihtiyacını önleme şansını yükseltir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 432 göst.
16 Aralık 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Miraa12 (40 puan) sordu
0 oy
4 cevap 517 göst.
0 oy
4 cevap 528 göst.
3 Şubat 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nuran.b (19 puan) sordu
0 oy
4 cevap 759 göst.
2 Eylül 2023 Doğum kategorisinde Beyzasrt (68 puan) sordu

1,512,149 soru

24,665,535 cevap

366,953 kullanıcı

...