40 haftalık hamileyim, suni sancı mı sezaryen mi seçmeliyim?

0 oy
544 göst.
9 Ekim 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (15 puan) sordu
Kızlar 40. Haftalık hamileyim yarın doktorumla doğum planı yapacağız. Bebeğim kilo aldığı için bekleyemicez ve benim sağlığım pek yerinde değil. Açıklık yok. Sizce suni sancı alarak normal doğum mu denemeliyim. Yoksa direkt sezeryan mı olmalıyım. Normal doğum olmasını çok istiyorum ama burda okuduğum yorumlarda hep suni den sonra sezeryana dönüldüğünü gördüm ne yapacağımı bilmiyorum boşa gidecekse tabiki sezaryan tercih ederim. Ama yine de denemeli miyim siz ne düşünüyorsunuz. 

7 Cevap

0 oy
9 Ekim 2019 (199 puan) cevapladı
Dene canım senin hemen toplanirsin yoksa sezeryanla biraz zorlanızın bn oldum biz denedim ama bebek ters olunca olmadı suni Şancı verdile dönmedi ama ayakları geldi cnm bn sazeryana aldılar allah şükür elime aldım senin bebek ters değilse denemeni tavsiye ederim bn 
9 Ekim 2019 (15 puan) yorumladı
Ters değil canım aşağıda baya da ama işte. Teşekkür ederim yorumun için
-Reklam-
0 oy
9 Ekim 2019 (34 puan) cevapladı
Kendi bünyeni en iyi sen bilirsin canım suni zormuş evet ben şahsen suniden se sezeryan isterim ama bünyem suni sancıyı kaldıramayacagini bildiğim için 
9 Ekim 2019 (15 puan) yorumladı
Dayanırım gibi geliyor canım ama tabi bilemiyorum suni den sonra bebek yoğun bakımda kalan çok olmuş Allah korusun
9 Ekim 2019 (34 puan) yorumladı
Allah korusun inşallah sağlıkla alırsın kucağına
9 Ekim 2019 (15 puan) yorumladı
İnşallah bekleyen tüm annelerimiz sağlıcakla kucaklarına almayı nasip etsin rabbim
0 oy
9 Ekim 2019 (281 puan) cevapladı
Banada verildi iki kere suni sancı okadar da dayanılmıcak değildi ağrı eşiği düşük olanlar var onlar dayanamaz o da vitamin eksiklinden magnezyum al akşamdan iç çünkü baş dönmesi yapıyor doğuma git ben hep böyle gittim doğumlarım Rabbim şifa versin inşallah canım 
9 Ekim 2019 (15 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım peki suni den sonra normal doğum mu yaptın
9 Ekim 2019 (281 puan) yorumladı
Evet çünkü 1 haftadır iki cm açıklıkla hastanede kaldım suni sancıyı verince okadar hızlı açıldıki suyumu patlattılar 45 dk sonra kızımı kucağıma aldım çok şükür
9 Ekim 2019 (15 puan) yorumladı
Maşallah Allah analı babalı büyütsün inşallah darısı bekleyenleree
0 oy
9 Ekim 2019 (2,070 puan) cevapladı
Cn  ben suni sancıyla doğum yaptı. Çok ta güzel oldu 1 de verildi 3 de doğurdum her kes bir değil cnm içini ferah tut bol dua et 
9 Ekim 2019 (15 puan) yorumladı
Demekki herkes bir olmuyor. Çok sağol canım umut oldu yorumun. Açıklığın var mıydı peki hiç
9 Ekim 2019 (2,070 puan) yorumladı
2 cm le yatisim yapıldı 3 gun önce nisanım gelmiş ti be egim8n suyu azaldığı için 38 3 de dogum yaptim üstelik ne bir kesik ne bir dikiş dahi olmadı 10 cm ile doğum yaptim
9 Ekim 2019 (15 puan) yorumladı
Maşallah canım Allah bizde nasip etsin
9 Ekim 2019 (2,070 puan) yorumladı
Amin allah herkese benim dogum8m kadar güzel doğum nasip etsin
0 oy
9 Ekim 2019 misafir cevapladı
Ben olsam sezeryanı tercih ederim bakmayın siz anlatılanlara sezeryan daha zor olsa millet keyfi  gitmezdi
9 Ekim 2019 (15 puan) yorumladı
Tabiki öyle. Aslında benim ve bebeğim  için hayırlı olan neyse o olsun. Yani sezeryana da karşı değilim ama hamileliğim de 26 kilo aldım ödemim çok sezeryandan sonra veremem ödemim gitmez diye korkuyorum biraz
9 Ekim 2019 misafir yorumladı
Normal doğum yapıp 9 aylık göbekleri olanlar var o bünyeyle alakalı biseymiş bende sezeryan  düşünmemiştim göbek kalır diye doktor sen zayıfsın kalmaz bişey dedi ama dinlemedim gittim normal yaptım mahfoldumm şimdi ikinciye hamileyim belden uyuşma yapamazsam kesinlikle sezeryan olucam ama ilkini sezeryan olsaydım tabi sezeryan olurdum yine şimdi ikisini de olmuş olmamak için belden uyuşmayı deniyim diye düşünüyorum o yoksa normal yapmicam
0 oy
9 Ekim 2019 (1,734 puan) cevapladı
Tabiki dene canım suni sancı ile sezeryanla doğum yaptım belden anestezi. Belimde diskim karardı, disk zarar gördü yani. 15 yıldır çekiyorum belimden ikinci gebeliğim şimdi normal olması için Dr Dr geziyorum desem yeridir. Kesinlikle tekrar deneyeceğim sezeryanla doğum yapmak istemiyorum çünkü. Sende inan önce normal doğum yapacağına. İnşallah Rabbim yardım ediyor. Ortada ciddi bir sorun yokken sezeryanla doğuma karşı bütün Dr lar.
9 Ekim 2019 (15 puan) yorumladı
Allah şifa versin inşallah canım. Normal doğum yaparsın inşallah. Bende denerim o zaman. Öldürmeyen acı güçlendirir diye düşüneyim
0 oy
9 Ekim 2019 (107 puan) cevapladı

Canim istersen bi dene ams banada suni sanci verdiler hic ise yaramadi sonra acşl sezeryana alindim aciklik falsnda yoktu kanala girmemisdi , sezeryan olursada sakin korkma hic bisey yok sezeryanda ben 3 ay olacak nerdeyse dogum yapali hic zorlanmadim. Suda var ki suni sanci cekip cok ane olan var. Sen bilirsin istersen dene ama bu sefer öyle de olmazsa ameliyat olursun bosuna aci cekme bari. <3

9 Ekim 2019 (15 puan) yorumladı
Ne zor bir karar ya inan kendisi için neyin daha iyi olduğunu bilemiyor bu durumda. Rabbim hayırlısını versin. Bakalım bebek kanaldaysa deneyecem ama değilse sezeryan dicem

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftalık hamileyken suni sancı ile normal doğum denemek riskli midir?
40 haftalık hamilelikte suni sancı uygulaması, rahim ağzında açıklık yoksa doğumun ilerlemesini sağlamak için kullanılan tıbbi bir yöntemdir. Risk durumu, annenin sağlık geçmişi, bebeğin kilosu ve rahim ağzının olgunluk durumuna (Bishop skoru) göre doktor tarafından değerlendirilir. Suni sancı, rahim kasılmalarını başlatmak için dışarıdan verilen oksitosin hormonudur; ancak vücut doğuma hazır değilse bu süreç bazen uzayabilir veya sezaryene dönüşebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancıdan sonra sezaryene dönme ihtimali ne kadardır?
Suni sancı sonrası sezaryene dönme ihtimali, özellikle ilk doğumunu yapan ve rahim ağzı henüz doğuma hazır olmayan kadınlarda daha yüksektir. Araştırmalar, rahim ağzı açıklığı olmayan durumlarda suni sancı ile başlatılan doğumların yaklaşık %20 ile %30 oranında sezaryen ile sonuçlanabildiğini göstermektedir. Bu oran, bebeğin iri olması veya annenin sağlık sorunları gibi ek faktörlerle birlikte değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda suni sancı yerine direkt sezaryen tercih edilmelidir?
Anne adayının sağlığının normal doğumu zorlayacak kadar yerinde olmadığı durumlarda, bebeğin kilosunun doğum kanalından geçişi riskli seviyede görüldüğünde veya rahim ağzı doğuma dair hiçbir belirti göstermediğinde doktorlar sezaryeni önerebilir. Eğer anne adayı suni sancı sürecinin getirebileceği uzun ve yorucu doğum eylemini kaldıramayacak bir sağlık durumundaysa, planlı sezaryen hem bebek hem de anne için daha güvenli bir seçenek olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda suni sancı alırken nelere dikkat edilmelidir?
Suni sancı alırken en önemli nokta, bebeğin kalp atışlarının sürekli olarak nst cihazı ile takip edilmesidir. Uygulama düşük dozla başlatılmalı ve rahim kasılmalarının şiddeti doktor tarafından yakından izlenmelidir. Eğer rahim kasılmaları çok sık ve şiddetli hale gelirse (hiperstimülasyon), ilaç dozu hemen azaltılmalı veya kesilmelidir; bu süreçte hekimin doğum yönetimi konusundaki tecrübesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık hamilelikte açılma yoksa doğum nasıl ilerler?
40 haftalık hamilelikte rahim ağzında açıklık olmaması, doğumun başlaması için vücudun henüz hormonal sinyal göndermediği anlamına gelebilir. Doktorunuz bu durumda rahim ağzını yumuşatmak için fitil veya jel formunda ilaçlar kullanabilir ya da suni sancı yöntemine başvurabilir. Eğer bu yöntemler 12-24 saat içinde sonuç vermezse veya bebeğin sağlığı riske girerse, sezaryen operasyonuna karar verilmesi standart bir tıbbi prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,227 soru

24,666,566 cevap

367,015 kullanıcı

...