Çatı muayenesinden sonra bel ağrısı normal mi?

0 oy
364 göst.
17 Ekim 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (660 puan) sordu
Yaşayan oldu mu ilk defa bu gün çatı muayenesi oldum birde bir parmak açıklık ne kadar oluyor
Gebelik haftası 38 4

2 Cevap

0 oy
17 Ekim 2019 (43 puan) cevapladı
1 santm olyo canm bende bugn oldm bana da dedi hem bel agrisi hemde cati agrisi olyo bende oyle yüruyemym resmn
-Reklam-
0 oy
17 Ekim 2019 (338 puan) cevapladı
Bende 38 de dogum yaptim sezeryanla hemde cok cok minik acilman var daha eger sancin cok sık degilse hastaneye gtme çünkü ikide bir çatala alacaklar seni sıklaşinca git bel agrisi olur ama acilmayla ilgili degil dogum yaklasiyo ondan 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Çatı muayenesinden sonra bel ağrısı olması normal mi?
Çatı muayenesi sırasında kasların kasılması veya pozisyon nedeniyle oluşan gerginlik, işlem sonrasında geçici bel veya kas ağrılarına neden olabilir. Genellikle bu ağrılar hafif şiddetlidir ve kısa süre içerisinde kendiliğinden geçer. Ancak ağrınız şiddetliyse, kanama veya su gelmesi gibi belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden doktorunuza danışmanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bir parmak açıklık ne kadar santim eder?
Gebelik takibinde bir parmak açıklık, yaklaşık olarak 1 ila 1,5 santimetrelik bir servikal açıklığa denk gelir. Tıp dilinde parmak hesabı kaba bir ölçümdür ve her hekimin parmak kalınlığı farklı olabileceği için net santimetrik değer muayene sırasında hekim tarafından belirlenir. Tam açıklık ise doğumun gerçekleşmesi için 10 santimetreye ulaşmış olması demektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi sonrası ağrı ne kadar sürer?
Çatı muayenesi sonrası hissedilen hafif bel ağrısı veya kas gerginliği genellikle birkaç saat içinde kendiliğinden azalır. İşlem sonrası vücudun rahatlaması için dinlenmek oldukça faydalıdır. Eğer ağrı 24 saatten uzun sürerse veya dinlenmekle geçmeyen bir hal alırsa, durumun değerlendirilmesi için uzman kontrolü gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bir parmak açıklık olması doğumun başladığını mı gösterir?
Bir parmak açıklık, doğumun başladığına dair kesin bir kanıt değildir ve özellikle son haftalarda sıkça karşılaşılan bir durumdur. Vücudun doğuma hazırlanmaya başladığını gösteren bu durum, sancılar düzenli hale gelene ve açıklık artmaya devam edene kadar uzun süre aynı seviyede kalabilir. Önemli olan açıklığın yanı sıra sancıların sıklığı ve şiddetidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi sonrası nelere dikkat edilmelidir?
Çatı muayenesi sonrasında bölgede çok hafif lekelenme veya sızı hissedilmesi normal kabul edilir ancak yoğun kanama durumunda mutlaka hastaneye gidilmelidir. İşlem sonrası kendinizi yormadan dinlenmek, ağrıların daha hızlı geçmesine yardımcı olur. Eğer işlem sonrası ateş, kötü kokulu akıntı veya şiddetli karın ağrısı gibi belirtiler yaşarsanız durumu hekiminizle paylaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 131 göst.
0 oy
0 cevap 181 göst.
0 oy
1 cevap 843 göst.
17 Ekim 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sibel1 (61 puan) sordu

1,512,267 soru

24,666,944 cevap

367,044 kullanıcı

...