41 haftalık hamileyim, sancım var ama neden yatış vermediler?

0 oy
738 göst.
24 Ekim 2019 Doğum kategorisinde (297 puan) sordu
Neden açılma olmaz ki nts de sancı 100 lerde  acil yatış vermedi doğum başlamamış diye yarın kendi doktorum ne diyecek acaba.

3 Cevap

0 oy
24 Ekim 2019 (68 puan) cevapladı
Bebek erkek mi? Canim yaa 41e kdar neden acilma oomaz ki hakikaten  . Hamillek boynca hareketli miydin?sicak duş,suya oturma,hurma,iliski bunlari denedin mi hic?
24 Ekim 2019 (297 puan) yorumladı
Kız bebeğim canım hurma yedim sıcak duşta çok ağrım oluyor aşağısı çok acıyor zor yürüyorum daha dün kontrol oldum hiç açılma yok yarin yine gitcem  iyice stres oluyorum
-Reklam-
0 oy
24 Ekim 2019 (31 puan) cevapladı
Benim de ilk hamileligim öyleydi canım sonra bir anda başladı . Doktorun muhtemelen en fazla birkac gün daha bekletip suni sancı verir olmazsa da sezeryanla alırız der. Bana öyle demişlerdi:-)
24 Ekim 2019 (297 puan) yorumladı
Ağrı varda yeterli değil 100 den aşağı da inmiyor nasil açılma olmaz
0 oy
24 Ekim 2019 (57 puan) cevapladı
Ayyy benimde korkum bu yaaaa 38+5 olduk daha sanci falan yok nst de de cikmiyor acilma yok bir kere cikti 4 gun once gece 80 cikti baska da yok sanci falan acilma hic yok kiz bebek olacak nasip olursa
26 Ekim 2019 (57 puan) yorumladı
Bende yaptim dogumu
26 Ekim 2019 (297 puan) yorumladı
Peki nasıl oldu gözünüz aydın
26 Ekim 2019 (57 puan) yorumladı
Ben gebe yalanci sanci diye gittim nst icin acile sancim cikti 100lere devamli aciklik 4 cm dedi biz ilcedeyuz doktotum hastanem ilde yetisir mitiz dedik once evdt ddiler sonra ben ayakta duramadim ambulansla geldim direk dogumhaneye aldi doktorum gelmis zatwn aciklik 9 olmus yaptim dogumu 7 de
27 Ekim 2019 (297 puan) yorumladı
Maasallah cok kolay olmuş
27 Ekim 2019 (57 puan) yorumladı
Cok sukur ilk dogumumda cok cektim bu rahat oldu

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

41 haftalık gebelikte sancı varken neden yatış verilmez?
41 haftalık gebelikte NTS cihazında sancı görülse bile, rahim ağzında yeterli açıklık yoksa ve bebek kanala yerleşmemişse doğum henüz aktif başlamamış kabul edilir. Tıbbi olarak doğumun başlaması için sadece sancı yeterli değildir; rahim ağzının incelmesi ve düzenli aralıklarla gelen, şiddeti artan gerçek doğum sancılarının olması gerekir. Yalancı sancılar veya düzensiz kasılmalar doğumun başladığı anlamına gelmediği için doktorlar hastayı evine gönderebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NTS'de sancı 100 çıkması ne anlama gelir?
NTS cihazında sancı değerinin 100 civarında çıkması, rahim kasılmalarının şiddetini gösterir ancak bu değer tek başına doğumun başladığını kanıtlamaz. Önemli olan sancının şiddetinden ziyade, sancıların düzenli aralıklarla gelmesi ve rahim ağzında bir ilerleme (açılma) kaydedilmesidir. Eğer rahim ağzı kapalıysa, yüksek NTS değerleri bazen Braxton Hicks denilen hazırlık kasılmaları veya düzensiz sancılar olarak değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren kesin belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığının en kesin belirtileri, 5-10 dakikada bir gelen, süresi giderek uzayan ve şiddeti artan düzenli kasılmalardır. Bunun yanı sıra suyun gelmesi, nişan (mukus tıkacı) gelmesi veya rahim ağzında doktor muayenesi ile saptanan açıklık, doğumun aktif olarak başladığını gösterir. Sadece NTS'deki yüksek sancı değerleri, bu klinik belirtilerle desteklenmediği sürece hastaneye yatış için yeterli bir kriter değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık gebelikte doğum ne zaman başlatılır?
41 haftalık gebelik, tıbbi olarak süresi dolmuş veya geç gebelik olarak kabul edilir ve genellikle 41. haftanın sonuna kadar doğum kendiliğinden başlamazsa suni sancı veya tıbbi yöntemlerle doğum başlatılır. Her doktorun klinik protokolü farklı olsa da, 41. haftadan sonra bebeğin ve plasentanın durumu günlük veya gün aşırı NTS ve ultrason takipleriyle yakından izlenir. Amaç, bebeğin sağlığını riske atmadan en uygun zamanda doğumu gerçekleştirmektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı ile yalancı sancı nasıl ayırt edilir?
Doğum sancıları düzenlidir, pozisyon değiştirmekle geçmez ve zamanla şiddeti ile süresi artar. Yalancı sancılar ise genellikle düzensizdir, dinlenince veya pozisyon değiştirince hafifleyip kaybolabilir. Gerçek doğum sancısı hissedildiğinde konuşmak veya hareket etmek zorlaşır; yalancı sancılar ise daha çok karın bölgesinde hissedilen ve rahatsızlık veren kasılmalardır. Emin olunmayan her durumda mutlaka uzman bir hekime başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,302 soru

24,667,458 cevap

367,068 kullanıcı

...