Doğumda kayınvalidemde kalacağım, bebeğimi korumak için ne yapmalıyım?

0 oy
2,134 göst.
29 Kasım 2019 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (81 puan) sordu
Kızlar doğumda kayinvalidem de kalcam çok misafirleri gelip gidiyor el dezenfekti alcam bebeğimi sevenler için eşim de ayıp diyor haklı mi acaba 
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

24 Cevap

+2 oy
29 Kasım 2019 (5,445 puan) cevapladı
Kayınvaldende niye kalıcak sın en büyük yanlış o :)))) 
29 Kasım 2019 (81 puan) yorumladı
Eşim asker suriyeye gidecek malesef
29 Kasım 2019 (5,445 puan) yorumladı
Anladım mecburiyse tabi yapacak bsy yok. Dezenfekte bence iyi fikir ama oranın insanları nasıl karşılar bilemem
29 Kasım 2019 (287 puan) yorumladı
Asker esi olmak zor ya rabbim yardimcilari olsun esimde asker inslahh dogumda goreve gitmez
2 Mart 2021 (292 puan) yorumladı
Neden yanlış olsun o da onun kayınvalidesi en azından ona yardimci olur böyle birseyi yanlış bulmamıza şaşırıyorum gerçekten
2 Mart 2021 (292 puan) yorumladı
Hanı kayınvalide de kalman yanlış olur deninlir mi.hic oda onun annesi
-Reklam-
+1 oy
29 Kasım 2019 (855 puan) cevapladı
Bebebginin sagligini dusunmen gayet normal.sen al koy goren kullanir zaten.kis hastalik cok.
+1 oy
29 Kasım 2019 (83 puan) cevapladı
Ayıp olmaz asıl ayıp küçücük bebeği hic düşünmeden elleyip öpmek vs ayıp olur diye düşünürsün sonra bebeğin hasta olur. Sen uğraşır sen üzülürsün ben peşin peşin söylerdim öpmek vs istemiyorum diye .
0 oy
29 Kasım 2019 (287 puan) cevapladı
Seni çok iyi anlıyorum
29 Kasım 2019 (81 puan) yorumladı
Sende benim gibi herşeye düşünürmüsün:(
29 Kasım 2019 (287 puan) yorumladı
Benim kayınbabam dışarıdan gelio elini yıkamıo bebeğimin yüzüne dokunuo deli oluyorum bide bebeğim 34 günlük daha uyku düzeni yok uyuyan bebeği uyandırmaya çalışıyor zaten zor uyutuyorum çıldırcam son 6 gün sabrediyorum
2 Mart 2021 (170 puan) yorumladı
İnsan deli olur bende ilk bebegimde öyleydim uyuturdum hemen kaldirirdi kaynanam bunda da corona var korkuyorum da gelen sevecek öpecek bidi olacak die esime diyom kimseyi yaklastirmiycam die istedini yap askm diyo ama kime nasil diycem ki öpme yaklasma die :(
0 oy
29 Kasım 2019 (614 puan) cevapladı
Canım çok ayıp olur bence ama yine sen bilirsin
0 oy
29 Kasım 2019 (310 puan) cevapladı
Çok ayıp olur yapma bence.
0 oy
29 Kasım 2019 (815 puan) cevapladı
Sevdirme daha iyi canım ben 40ım çıkınca mevlut yapıcam oyle buyurun gelın dıcem gelenlerede dokundurmam beebek zaten opulmez küsen küssün 
0 oy
29 Kasım 2019 (1,116 puan) cevapladı
Ayıp olur bence yapma bende öyle bişeyler düşündüm ama daha sonra olmayacağını anladım aklı başında bir insan zaten severken düşünür beya dışarıdan gelince bebeği ellemeden önce elinin yakınması gerektiğini bilir diye düşünüyorum 
0 oy
29 Kasım 2019 (42 puan) cevapladı
Ayipligi boş ver sole gelenlere kayinvaliden solesin hiç çekinme sağlığı önemli rahatsız olunca kimsenin ruhu duycak mi hayır kafana bile takma diycem ama olmuyor 
0 oy
29 Kasım 2019 (24 puan) cevapladı
Sana kendimde uygulamak istediğim bir fikir sunayim dezenfekteyle kolonya yi yari yariya karistir gelene ikram et :)
29 Kasım 2019 (81 puan) yorumladı
Yaaa :)))Bu çok iyi
29 Kasım 2019 (24 puan) yorumladı
Benim niyetim o kismetse ocakta doğumum ve boyle bir sey uygulama niyetindeyim gelenleri bilemezsin yakinlarini uyarirsin elini yika diye ama biraz mesafeli olduklarina birsey diyemezsin :)
0 oy
29 Kasım 2019 (1,362 puan) cevapladı
Sakın  canım  yani kimseyi zaptedemezsin herkes sevmek isticek yani rahatta olmazsın bence yine sen bilirsin ama.  Annen yanına gelsin canım 
29 Kasım 2019 (1,362 puan) yorumladı
Hadi ya benim eşimin ailesi de diyarbakırlı ben bziimkilere kötü diyodum beterin beteri varmış demekki onlarda da ev üstü oturma adeti var :)) malesef
29 Kasım 2019 (1,362 puan) yorumladı
Ama çok şükür ev üstünde değilim çok zor bi durum
29 Kasım 2019 (81 puan) yorumladı
Sen nerelisin
29 Kasım 2019 (1,362 puan) yorumladı
İstabulluyum doğma büyüme
29 Kasım 2019 (1,362 puan) yorumladı
Ya insanın nereli olması önemli değil fikri düşüncesi önemli aslında . Çünkü afedersin bu eski kafalılık eskiden kalma düşünceler . Bu adetler yerini bulsun diye sen niye çile çekesinki
0 oy
29 Kasım 2019 (193 puan) cevapladı
Hiç de ayıp değil hatta şuan bu fikrini çok sevdim bende yapabilirim :) ayıplayan ayıplar sen bi anne olarak bebeğin için en iyisini düşünüyorsun onlar anlayışlı olsun bence 
0 oy
29 Kasım 2019 (832 puan) cevapladı
Sen öyle deyince aklıma geldi bak dezenfektan i kolomya gibi dök herkese hoşgeldiniz gibi...o zaman hem elleri temizlenmiş okir hem de kalp kırmamış olursun iyi dedin bak ben öyle yapayim....bana kalsa kicaklarina bile vermem ama be yapayim torunları 
0 oy
29 Kasım 2019 (612 puan) cevapladı
Niye ayıp olsun ki yeni doğmuş bir bebek hassas bünye tabiki hijyen önemli .bizde 49 gün bebeği girmeye kimse gelmez. Bence al canım 
0 oy
29 Kasım 2019 (838 puan) cevapladı
Kendini bilen ellemez canım sende kapıdan göster odaya götür sonra senin bebeğin milletin ne düşüneceğinden daha önemli bi haber var di görmüşsündür belki birinin dudağında uçuk varmis bebeği öpmüş bebek enfeksiyondan ölmüş eşine böyle anlat bence 
29 Kasım 2019 (832 puan) yorumladı
Aaa gerçekten mi !!!  Benim bunu anneme amlatmam lazım titizim herkese laf söyleyeceğim diye kadının ödü kopuyor... anneme geldim doğuma... dezenfektan i kolonya gibi dökeceğim bir de opturmezsem tamamdir... hayırlısıyla 20 gün sonra kendi evime giderim inşallah o günleri goreyim de
29 Kasım 2019 (838 puan) yorumladı
Konus bence de anne ben birşey söylesem laf olur ben gelinim ayıp sen söyle sen büyüksün de alttan alttan ver ayarı yanlış anlama bi laf var maşa varken elini ateşe sokma diye o hesap ben öyle yapıyorum :)))
29 Kasım 2019 (832 puan) yorumladı
Benim annem kayinvalidem den küçük bir de öyle laf söylemeyi beceremez maalesef onun söyleyeceği herşeyi ben söylüyorum canim ne yapayım ister kötü bilsinler ister bilmesinler pek de umrumda değil... misafir geldikçe odadan çıkarırım zaten evi sürekli havalanımdir falan derken ne yaparım gidene kadar bilmiyorum... bide kendi evimi de temizlettirecegim daha dogmadan dertlerim bunlar :)
29 Kasım 2019 (838 puan) yorumladı
Pardon canım ben seni postu açan kişi sandım allah yardimcimiz olsun insanlar çok anlayissiz valla esirgeyince görmemişim çocuğu olmuş diyorlar ben ilk kızımı esirgedm bunu da esirgeyecehim valla ;)
29 Kasım 2019 (832 puan) yorumladı
Önemli değil... :)  hepimiz birşeyler öğreniyoruz işte
0 oy
29 Kasım 2019 (3,214 puan) cevapladı

Bende kayınvalidemde kalıcam ama dezenfekteden daha cok kendi ruh sağlığımı düşünüyorum ;) ayrıca o küçüklükte bir bebeği cok cok yakınlarından Baska hala teyze VS sevdirmek zorunda değilsin canım kımse de bişey diyemez diye düşünüyorum 


0 oy
29 Kasım 2019 (259 puan) cevapladı
Valla ayibi adabi yok cnm en azindan kirki cikana kdr bnm kizm.amrliyt oldgu icn bn kullandm iki uc aylik olana kdr
0 oy
29 Kasım 2019 (268 puan) cevapladı
Bende Gaziantep'te. Oturuyrm ama buralı değilim yalnız hiç duymamştım oyle kalmayı benımkkı bana gelecek kısmetse inşaAllah...
0 oy
2 Mart 2021 (364 puan) cevapladı
Keske evinde kalsan ilk gebeliginmi asla kmseyi karistirma isine yoksa sonradan pisman olursun su covid gunlerde asla ziyaretci kabul etmedi ben ve cocuklarim atlatmis olarak cok sancili oluyor asla ziyaretci kabul etme asla sen cekersin kimse degil 
2 Mart 2021 (1,283 puan) yorumladı
Eski post
0 oy
2 Mart 2021 (1,062 puan) cevapladı
bazilari cokkk ayip olur yazmis gulmekden yarildim sanki normal bi surec de yasiyoruz da ayip olacakmis bunu asil gelenin dusunmesi lazim zaten hatta kimsenin gelmemesi en dogrusu ... valla hic birinin ne düşündüğü benim bebeğim den onemli degil sen kim ne der diye düşünme ya dezenfektan kullanirlar ya da bebege yaklasmasinlar bu kadar net neresi ayip bunun 9 ay tasiyan ben onun sacinin teline zarar gelsn istermiyim yeri geliyor cok sevdigimiz seyi bile hamilelik de yemiyoruz dikkat ediyoruz misal yani neymis millete ayip olacakmis kimse kusura bakmasin zaten bu durumu ayip goren den suphe ederim ...

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Yenidoğan bebeği ziyarete gelen misafirlerden nasıl korunmalı?
Yenidoğan bebeğin bağışıklık sistemi çok zayıf olduğu için ziyaretçilerin bebeğe dokunmadan önce ellerini dezenfekte etmesi veya yıkaması hayati önem taşır. Ziyaretçilerden bebeği öpmemelerini rica etmek, özellikle ilk 3 ayda enfeksiyon riskini azaltmak için alınması gereken en temel önlemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Lohusalık döneminde evdeki misafir yoğunluğuyla nasıl başa çıkılır?
Lohusalık döneminde bebeğin sağlığını korumak ve sizin dinlenmenizi sağlamak için ziyaret saatlerini sınırlamak en sağlıklı yoldur. Misafirlerinizle önceden konuşarak bebeğin uyku saatlerine dikkat etmelerini rica edebilir ve el hijyeni konusunda net bir kural koyarak sınırlarınızı belirleyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek ziyaretlerinde el dezenfektanı kullanımı ayıp mıdır?
Bebek ziyaretlerinde el dezenfektanı kullanmak veya yıkamalarını istemek asla ayıp değildir, aksine bilinçli bir ebeveynlik davranışıdır. Bebeğinizin sağlığı her türlü nezaket kuralının önündedir; bu nedenle misafirlerinizin girişine şık bir dezenfektan standı koyarak durumu doğal bir akışa dönüştürebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan bebeklerde enfeksiyon riskini önlemek için neler yapılmalı?
Enfeksiyon riskini en aza indirmek için bebeğinizi kucağına alacak kişilerin el hijyenine dikkat etmesini sağlamalı, hasta veya grip belirtisi gösteren kişilerin ziyaretini ertelemelisiniz. Ayrıca bebeği öpmelerine izin vermemek ve kalabalık ortamlardan mümkün olduğunca uzak tutmak, bebeğinizin ilk dönemlerini sağlıklı geçirmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kayınvalidemin evinde kalırken bebeğimi misafirlerden nasıl korurum?
Kayınvalidenizin evinde kalırken misafir trafiğini yönetmek için eşinizle birlikte ortak bir karar almanız gerekir. Misafirlerin bebeğe dokunmadan önce ellerini dezenfekte etmelerini istemek veya bebeği daha sakin bir odada tutmak, hem misafirleri kırmamanızı hem de bebeğinizin sağlığını korumanızı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 616 göst.
26 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Anayim ana0123... (181 puan) sordu
0 oy
4 cevap 631 göst.
29 Eylül 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gulsah26 (1,418 puan) sordu
0 oy
4 cevap 828 göst.
24 Nisan 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nurcan12345 (510 puan) sordu
0 oy
1 cevap 312 göst.
30 Ocak 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Erenasel (6 puan) sordu

1,512,152 soru

24,665,629 cevap

366,960 kullanıcı

...