40+1 haftalık hamileyim, doğum belirtisi yok ne yapmalıyım?

0 oy
351 göst.
1 Aralık 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (121 puan) sordu
Kızlar 40+1  deyim. Normal doğum bekliyorum. Ama.hic bir belirti yok. Doğumu kolaylaştırıcı uygulamalar masajlar nefes egzersizleri yapıyoruz. Nafile. Bu durumu yaşayan var mı? 

2 Cevap

0 oy
1 Aralık 2019 (8 puan) cevapladı
Bende ayni durumdayım yarın tam 40 hafta oluyo ne acılma var ne de sanci 
-Reklam-
0 oy
1 Aralık 2019 (147 puan) cevapladı

40+2deyiz yarın kontrole gidecez nasipse 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftayı geçen gebeliklerde normal doğum için ne zaman beklenmeli?
Gebelik 40 haftayı doldurduğunda doktorlar genellikle 41. haftanın sonuna kadar beklemeyi tercih ederler. 41. haftadan sonra bebeğin durumu ve plasentanın fonksiyonları NST ve ultrason ile yakından izlenir. Eğer 42. haftaya kadar doğum kendiliğinden başlamazsa, anne ve bebek sağlığını korumak adına tıbbi müdahale veya suni sancı seçenekleri değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 40. haftasından sonra doğum belirtisi yoksa ne yapılmalı?
40. haftadan sonra doğum belirtisi olmaması oldukça yaygın bir durumdur ve endişelenmenize gerek yoktur. Bu süreçte düzenli olarak doktor kontrollerine gitmeli, bebeğin hareketlerini dikkatle takip etmeli ve su gelişi veya nişan gelmesi gibi acil durum belirtilerine karşı tetikte olmalısınız. Doktorunuz bu aşamada bebeğin sağlığını kontrol etmek için sizi daha sık muayeneye çağıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumu kolaylaştırmak için evde hangi egzersizler yapılabilir?
Doğumu kolaylaştırmak için uzmanlar özellikle pelvik bölgeyi hareketlendiren egzersizleri önerirler. Pilates topu üzerinde dairesel hareketler yapmak, yavaş tempoda yürüyüşler gerçekleştirmek ve çömelme (squat) hareketleri bebeğin kanala girmesine yardımcı olabilir. Ancak bu egzersizleri yapmadan önce mutlaka doktorunuza danışmalı ve kendinizi yormadan, hafif tempoda uygulamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40+1 haftalık hamileyim, doğumun başlamadığını nasıl anlarım?
Doğumun başlamadığını anlamak için vücudunuzdaki kasılmaların sıklığına ve şiddetine bakmalısınız. Düzenli aralıklarla gelen, giderek güçlenen ve süresi uzayan sancılar doğumun başladığını gösterir. Eğer bu tarz düzenli bir sancınız, suyunuzun gelmesi veya kanlı nişan belirtisi yoksa doğum henüz başlamamış demektir; bu durum 41. haftaya kadar tamamen normal karşılanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Geciken doğumlarda suni sancı uygulaması ne zaman gereklidir?
Suni sancı, genellikle 41. haftayı geçtiğinizde veya 42. haftaya yaklaşıldığında bebeğin sağlığı risk altına girmeye başladığında uygulanır. Eğer bebeğin kalp atışlarında düzensizlik varsa, suyunuz azaldıysa veya plasenta yaşlanmaya başladıysa doktorunuz doğumu başlatmak için suni sancı yöntemini tercih edebilir. Bu karar tamamen yapılan klinik değerlendirmeler ve NST sonuçlarına göre verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 253 göst.
21 Kasım 2023 Doğum kategorisinde Papatya93 (64 puan) sordu

1,512,149 soru

24,665,531 cevap

366,953 kullanıcı

...