4 buçuk aylık hamileyim, bebeğimi hissetmem normal mi?

0 oy
750 göst.
6 Aralık 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1 puan) sordu
Merhaba. 4 bucuk aylık hamileyım. O dedikleri kelebek şeklinde ki harektlerini hissetmem normal mı? 

6 Cevap

0 oy
6 Aralık 2019 (1,400 puan) cevapladı
Normal canım. Ben 14 haftalıkken hareketlerini hissettim 17de tekmeleri başladı, 22 olduk şimdi içerde resmen boks yapıyor annesine :))))
6 Aralık 2019 (1 puan) yorumladı
Teşekürler. Ama aslında harf eksikliğinden dolayı yalnış ifade ettim kendimi. :) hissetmemem demek istemiştim...yani bu hafta neredeyse çok az hissetim oğlumu
6 Aralık 2019 (1,400 puan) yorumladı
Kuzum küçük ya normal ya birkaç haftaya sen gör onu :)
6 Aralık 2019 (1 puan) yorumladı
Çok teşekkür ediyorum
-Reklam-
0 oy
6 Aralık 2019 (1,293 puan) cevapladı

Canım bazıları erken bazıları geç hissediyor ben 18 de hissettim :) burda 14 15 haftalıkken bile hisseden var

6 Aralık 2019 (70 puan) yorumladı
Ya ben sadece kalp atışı gibi bişey hissediyorum. Kelebek gibi olan nasıl bir his neye benziypr. 16+5 im bende
6 Aralık 2019 (1 puan) yorumladı
Anladım. Sevindim benden kaynaklanmadığına
0 oy
6 Aralık 2019 (286 puan) cevapladı

17 haftalik hamileyim bende dunden beri sol ust tarafimda hissediyorum cok normal canim herkesinki farkli oluyo gozun aydin seninde :D

6 Aralık 2019 (1 puan) yorumladı
Teşekürler. .size de gözünüz aydın. Allah analı babalı buyusun şimdiden
6 Aralık 2019 (286 puan) yorumladı
Amin canim cumlemizinkini
0 oy
6 Aralık 2019 (386 puan) cevapladı
Allahim 5 ay olduk hala hissetmiyorum ve 3.cü gebeliğim kızlarımda 18 haftalarda hissetmiştim tembel olacak bu sıpa sanırım aman hayırlı uzun ömürlü sağlıklı sıhhatli akıllı fikirli özürsüz kusursuz evlat olsunda geç hissetsemde fark etmez
6 Aralık 2019 (1 puan) yorumladı
İnşallah sağlıklı ve sıhatlı olmasıdır önemli olan. Dur bakalım inşallah bende yakın zamanda hissederim oğluşumu
6 Aralık 2019 (386 puan) yorumladı
Bu oğlanlar tembel oluyor galiba o kadar çok istiyorum ki tekmelemesini ama nerde yattığı yerden kalkmıyor sıpa  :))))
0 oy
6 Aralık 2019 (5,445 puan) cevapladı

Evet bende 4 bucuk aylıgım doktoruma sordum ve evet artık hissedersin dedi zayıf oldugum için erken hissedersin demişti zaten. Gece kıpır kıpırdı çok güzel yaa genelde akşam yatınca pıt pıt yapıyo yavrum :) 

6 Aralık 2019 (1 puan) yorumladı
Çok sevindim. .. Allah bağışlasın inşallah
6 Aralık 2019 (5,445 puan) yorumladı
Amin hepimizin yavrusunu inşallah
0 oy
6 Aralık 2019 (428 puan) cevapladı
Normal canım ilk gebelikte ben 22 haftalığım yeni hissediyorum ilk gebelik diye hatta 17 haftada doktora hissediyor gibiyim dediğimde bana bağırsak haraketlerin demişti hissetmemen normal korkulacak bişey yok
6 Aralık 2019 (1 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4 buçuk aylık hamileyim bebeğimin hareketlerini ne zaman hissetmeye başlarım?
Gebeliğin 16 ile 20. haftaları arasında, yani 4 ile 5. aylar civarında bebek hareketlerini hissetmeye başlamanız oldukça normaldir. İlk gebeliği olan kadınlar genellikle 18-20. haftalarda, daha önce doğum yapmış olanlar ise 16. haftadan itibaren bu hisleri fark edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bebek hareketleri ilk başta nasıl hissedilir?
Bebek hareketleri hamileliğin başlarında genellikle kelebek kanat çırpması, gaz sancısı veya bağırsak hareketlenmesi gibi hafif hisler şeklinde tanımlanır. Bu erken dönemde hissedilen kıpırtılar çok hafif ve düzensiz olduğu için ayırt etmesi zor olabilir, ancak zamanla bu hareketler daha belirgin ve güçlü hale gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 aylık hamileyken bebeğimi hissetmemem bir sorun olduğunu mu gösterir?
4 aylık hamilelik döneminde bebeği henüz hissetmemek tıbbi açıdan tamamen normal kabul edilen bir durumdur. Plasentanın konumu, bebeğin pozisyonu veya annenin karın duvarı kalınlığı gibi faktörler hareketlerin hissedilme süresini etkileyebilir; genellikle 22-24. haftalara kadar hareketlerin hissedilmemesi beklenmedik bir durum değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin hareketleri gün içinde ne sıklıkla hissedilmelidir?
Gebeliğin 4. ve 5. aylarında bebek hareketleri henüz çok düzenli değildir ve gün içinde uzun aralıklarla hissedilebilir. Bu dönemde bebeğin her gün düzenli tekme atması beklenmez; hareketler daha çok tesadüfi ve hafif kıpırtılar şeklinde kendini gösterir, ancak 28. haftadan sonra düzenli takip önem kazanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketlerini daha net hissetmek için ne yapabilirim?
Bebek hareketlerini daha kolay fark edebilmek için gün içinde sessiz bir ortamda, sırtüstü veya yan yatarak dinlenmeniz önerilir. Yemek yedikten sonra veya hafif şekerli bir içecek tükettikten sonra bebeğin kan şekerine bağlı olarak daha aktif olduğu ve bu hareketleri daha net hissedebileceğiniz bilinen bir gerçektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 613 göst.
0 oy
10 cevap 733 göst.
19 Haziran 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde _. (162 puan) sordu

1,512,149 soru

24,665,531 cevap

366,953 kullanıcı

...