Antibiyotik sonrası vajinal kaşıntı için ne yapabilirim?

0 oy
658 göst.
29 Aralık 2019 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (274 puan) sordu
Hanımlar enfeksiyon çıkmıştı tahlillerde doktorda bir tane antebiyotok verdi sonra akintim geldi yani o intihap aktida biti şimdi o ilaç ama dış tarafım çok kaşınıyor kızlar vala burdan okuyordum başıma gelebileceğine inanmazdim afedersiniz idrar yaptıktan sonra kaşıntı başlıyor ama yanma yok napabilirim doğal bir çözüm yazın lütfenn acilen
Gebelik haftası 14+6

7 Cevap

0 oy
29 Aralık 2019 (671 puan) cevapladı
Sirkeli suyla yıla oranı biraz rahatlatır birde dr gözük belki mantar fln varsa krem verr
29 Aralık 2019 (274 puan) yorumladı
Sadece sirkemi suyla falan yikamayimi
Ve zararlı değil dime
29 Aralık 2019 (671 puan) yorumladı
Sirkeyle suyu karıştır zararlı değil bende çok yaşadım banada onerdiler
-Reklam-
0 oy
29 Aralık 2019 (178 puan) cevapladı
Cnm bendede hep oluyor ve berbat bisey öncelikle sabunla ve Dus başliginin tazikli bolmunu ac altina birak cok iyi geliyor sirkede iyi geliyor ama yakiyor
29 Aralık 2019 (274 puan) yorumladı
Ewet doğru söylüyorsunuz vala dün duş alırken öyle yaptım dinmişti bugün gene oldu galiba onu yapmaya devam edeyim en iyiai
29 Aralık 2019 (178 puan) yorumladı
Ewet ben hep oyle yapiyorum bi 5 10 dakika bekle hemen geciyo sonra kurut
0 oy
29 Aralık 2019 (397 puan) cevapladı
Elma sirkesiyle yıka oranı ve bir süre beklet öle su tut zararı yok benim yanmam oluyordu ben sirkeli suyla yıkıyorum doktoruma söledim işe yarıyorsa kullan dedi
0 oy
29 Aralık 2019 (30 puan) cevapladı
Bir  miktar suya sirke karıştır orayı yıka canım rahat tut bide sık sık iç çamaşırını değiştir suyu da çok iç hemen etkisini görürsün inşallah travazol diye krem var mantara birebir doktoruna sorarak onu kullanabilirsin
29 Aralık 2019 (274 puan) yorumladı
Teşekürler hanımlar
0 oy
29 Aralık 2019 (105 puan) cevapladı
elma sirkeli su yap bi kabin icinde gunde 2 3 kez pamukla sil kurut cok rahatlatiyo kasinti falan kalmiyo
0 oy
30 Aralık 2019 (2,663 puan) cevapladı
Karbonatlı.su ile yıka canım.
0 oy
30 Aralık 2019 (167 puan) cevapladı
Fazla antibiyotik icince kaşınma oluyormuş doktor öyle dedi. Bende kullandım enfeksiyon için aynı şeyi yaşadım enfeksiyonun geçtiyse eğer antibiyotik içme artık canım 
30 Aralık 2019 (274 puan) yorumladı
Bi paket içtim sadece içinde 14 tane varxi
31 Aralık 2019 (167 puan) yorumladı
Tm canım bittiyse inşallah geçer canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Antibiyotik sonrası vajinal kaşıntı neden olur?
Antibiyotik kullanımı, vücuttaki zararlı bakterilerle birlikte yararlı bakterileri de yok ederek vajinal floradaki dengenin bozulmasına ve genellikle mantar enfeksiyonunun tetiklenmesine neden olur. İlaç tedavisi bittikten sonra başlayan kaşıntı, bu dengesizliğin bir sonucu olarak ortaya çıkan tahrişten kaynaklanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrar sonrası vajinal kaşıntı nasıl geçer?
İdrar sonrası yaşanan kaşıntıyı hafifletmek için bölgeyi her seferinde temiz suyla nazikçe yıkayıp mutlaka yumuşak bir havluyla tampon yaparak kurulamalısınız. Bölgenin nemli kalması mantar oluşumunu hızlandıracağı için pamuklu iç çamaşırı kullanmak ve çamaşırları yüksek ısıda ütüleyerek giymek kaşıntının azalmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Vajinal kaşıntı için evde ne yapılabilir?
Vajinal kaşıntı için evde uygulanabilecek en etkili yöntem, bölgenin pH dengesini bozacak sabun, parfüm veya ağdalı ürünlerden tamamen uzak durmaktır. Günde en az 2 litre su tüketmek idrarın yoğunluğunu azaltarak yanma ve kaşıntı hissini hafifletebilir, ayrıca bölgeyi tahriş etmemek için bol kıyafetler tercih edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Antibiyotik sonrası vajinal akıntı ve kaşıntı ne zaman doktora gösterilmeli?
Antibiyotik kullanımı sonrası başlayan kaşıntı, eğer idrarda yanma, kötü koku, renk değişikliği veya şiddetli ağrı ile birleşiyorsa mutlaka doktora başvurulmalıdır. Tedavi sürecinde kaşıntı 3 günden fazla sürerse veya yaşam kalitesini düşürecek kadar şiddetlenirse, hekiminiz tarafından mantar önleyici yeni bir tedavi protokolü belirlenmesi gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Vajinal bölge kaşıntısı için nelerden kaçınmalı?
Vajinal bölgede kaşıntı varken kesinlikle bölgeye sirke, karbonatlı su veya herhangi bir bitkisel yağ sürmekten kaçınmalısınız, çünkü bu uygulamalar hassas dokuyu daha fazla tahriş edebilir. Ayrıca sentetik iç çamaşırları, günlük ped kullanımı ve bölgeyi tahriş edecek sert tuvalet kağıtlarından uzak durmak iyileşme sürecini destekleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,233 soru

24,666,634 cevap

367,023 kullanıcı

...