38 yaşındayım, üçlü tarama testim yüksek riskli çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
494 göst.
1 Ağustos 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (244 puan) sordu

38 yaşımdayım ve yaştan ötürü 3lü taramam kötü çıktı.ama 2li ense kalınlığı vs iyi.hatta detaylı ultrasonu yapan doktorda ense kalınlığı normal gayet sağlıklı bir bebek dedi.devlet hastanesibdeki doktorum üniversite hastanesine sevk etti.takibimi özelde yapan bi doktor daha var.oda hiç gerek yok dedi.yaş riskinin yüksek çıkması normal makineler ona göre ayarlı direkt taştan atıyor diğer biyokimyasal kombine risk gayet iyi dedi.korkma sağlıklı bi bebek dedi.güveniyorum doktoruma .böyle bi durum yaşayanınız oldumu? Ne düşünüyorsunuz bu konuda 

Gebelik haftası 21

4 Cevap

0 oy
1 Ağustos 2018 (440 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap

Ablam oğluna gebeyken herşey riskli çıktı çocuk 5 yaşında ve maşallah hiç bir sorunu yok şuan 3. Çocuğa kızına gebe. Korkmayın umuyorum ki hiç bişey yoktur benim de riskli çıktı ama eminim hiç bişeyi yok oğlumun bu testler bana gereksiz geliyor zorla yaptırmasalar ihtiyaç duymazdım.. Sağlıklı gebelikler dilerim 

1 Ağustos 2018 (244 puan) yorumladı
Teşekkür ederim.sizde saplıkla alın yavrunuzu kucağınıza
-Reklam-
0 oy
1 Ağustos 2018 (292 puan) cevapladı

Annemde kardesıme hamıle kaldıgında o yaslardaydı aynı sorunuda ona soyledıler ama hıc bı problem olmadı ayrıca suan 22 haftalık gebeyım banada 3 lu tarama problemlı dedışer 2 lı tarama sorunlu degılse kan sonucu cok onemşı degıl saglıkla kucagınıza alın inş

1 Ağustos 2018 (244 puan) yorumladı
Teşekkür ederim. İnşallah hepimiz sağlıkla kavuşalım yavrularımıza
0 oy
1 Ağustos 2018 (643 puan) cevapladı

Bende 36 yaşındayım 2 li tarama hiç yaptırmadım 3 lü taramada risk çıkmadı çıksaydı bile Allah biliyorya hiç kalbimi bozmadım bozmazdımda 5 aylık olmuş bebeği hiç su aldırıp riske atmazdım o saatten sonra aldıracak halimiz yok rabbimden gelen sonuçta şeker yüklemeside yaptırmadım tatlı zaten sevmiyorum diye şuan 31+3 olduk bakalım herşeyi kafanıza takmayın boşverin doktorlar herkesi pipiriklendiriyorlar geçen gittiğimde kafası 2 hafta önden gidiyor dedi hiç umursamadım bile dedim o genetiktir doktor babasına baktı a dedi evet genetiktir dedi :) güldük sonrada dedi ki sorun olmaz oluyor böyle şeyler takmayın kafanıza hamileliğin tadını çıkartın rabbim sağlıkla kucağımıza almayı nasip etsin

1 Ağustos 2018 (244 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim.sizlerden duymak iyi geldi rahatladım .sizde evladınızı sağlıkla alın kucağınıza
0 oy
18 Şubat 2022 (229 puan) cevapladı
Ben de 38 yasindayim bende de yas riski cikti. Ama diger her sey normal. Ilk duydugumda canim sıkılmısti. 15. Haftada detayliya girdim bir sorun gorunmedim fetal dna testi onerdiler istemedim. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

35 yaş üstü gebeliklerde üçlü tarama testi neden riskli çıkar?
35 yaş üstü gebeliklerde üçlü tarama testi, yaş faktörünü matematiksel bir risk çarpanı olarak kullandığı için biyokimyasal değerler normal olsa bile sonuç 'yüksek riskli' olarak çıkabilmektedir. Bu testler yaşa bağlı istatistiksel olasılıkları temel alır, bu nedenle yüksek riskli sonuç her zaman bir anomali olduğu anlamına gelmez, sadece yaşın getirdiği bir istatistiksel uyarıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili ve üçlü tarama testleri arasındaki farklar nelerdir?
İkili tarama testi daha erken gebelik haftasında yapılır ve ense kalınlığı ölçümü ile biyokimyasal değerleri birleştirerek daha yüksek doğruluk payı sunar. Üçlü tarama testi ise daha ileri haftalarda yapılır ve yaş faktöründen daha çok etkilendiği için özellikle 35 yaş üstü gebeliklerde hatalı pozitif sonuç verme olasılığı daha yüksektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tarama testi yüksek riskli çıkarsa hangi ileri tetkikler yapılmalı?
Tarama testinde yüksek riskli sonuç alan gebeler için ilk adım detaylı ultrason ile anatomik incelemedir. Eğer doktorunuz gerekli görürse, hücre dışı fetal DNA (NIPT) testi gibi daha kesin sonuç veren tarama yöntemlerine veya kesin tanı koydurucu olan amniyosentez gibi invaziv işlemlere başvurulabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Detaylı ultrasonda ense kalınlığı normal çıkması ne anlama gelir?
Detaylı ultrasonda ense kalınlığının normal ölçülmesi, bebeğin kromozomal veya yapısal bir anomali taşıma riskinin düşük olduğuna dair en güçlü göstergelerden biridir. Tarama testleri sadece bir olasılık hesabı yaparken, uzman bir hekim tarafından yapılan detaylı ultrason bebeğin fiziksel sağlığı hakkında çok daha somut ve güvenilir veriler sunar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tarama testlerinde yüksek risk sonucuyla karşılaşınca ne yapılmalı?
Tarama testinde yüksek risk sonucuyla karşılaşıldığında öncelikle panik yapılmamalı ve testin sadece bir olasılık hesabı olduğu unutulmamalıdır. Takibinizi yapan kadın doğum uzmanı ile ense kalınlığı ölçümü ve biyokimyasal değerleri tekrar gözden geçirmeli, gerekirse bir perinatoloji uzmanından ikinci bir görüş alarak bebeğin genel sağlık durumunu netleştirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,294 soru

24,667,240 cevap

367,056 kullanıcı

...