Sezaryen doğumdan 18 gün sonra korse kullanmaya geç mi kaldım?

0 oy
513 göst.
8 Ocak 2020 Doğum kategorisinde (33 puan) sordu
Dogum yapali 18 gun oldu daha korse kullanmaya baslamadim.sezaryen oldum.gec mi kaldim ki kullanmak icin

1 cevap

0 oy
8 Ocak 2020 (880 puan) cevapladı
Bence geç değil canım dikişlerin açısından, 40i çıktıktan sonra kullanan da var
8 Ocak 2020 (33 puan) yorumladı
Tesekkur ederim.bi hafta snr kullananlar da var hemen takanlar da ins gec kalmamisimdir
8 Ocak 2020 (880 puan) yorumladı
Sen tak canım faydası olur
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen doğumdan 18 gün sonra korse kullanmaya başlamak geç mi?
Sezaryen doğumdan 18 gün sonra korse kullanmaya başlamak geç değildir, ancak bu konuda acele etmemek önemlidir. Genellikle dikişlerin iyileşmesi ve vücudun toparlanması için doktorlar 4 ila 6 haftalık bir süreci beklemeyi önerirler. Bu süreçte yara yerinizde hassasiyet veya ağrı olup olmadığını takip etmeli, korse kullanımına başlamadan önce mutlaka operasyonu gerçekleştiren doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası korse ne zaman kullanılmaya başlanmalı?
Sezaryen sonrası korse kullanımı için en uygun zaman dilimi genellikle doğumdan sonraki 4. ile 6. haftalar arasındadır. Erken dönemde kullanılan sıkı korseler, dikiş bölgesine baskı yaparak iyileşme sürecini olumsuz etkileyebilir ve enfeksiyon riskini artırabilir. Vücudunuzun doğal iyileşme sürecine izin vermek adına, dikişlerinizin tamamen kapandığından ve doktorunuzun onay verdiğinden emin olmanız en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikişlerine zarar vermeden korse nasıl seçilir?
Sezaryen dikişlerine zarar vermemek için dikiş bölgesini tahriş etmeyen, nefes alabilen ve esnek kumaşlardan üretilmiş korseler tercih edilmelidir. Özellikle sezaryen sonrası kullanıma uygun, dikiş hattına doğrudan sert baskı yapmayan, yüksek belli ve ayarlanabilir cırt cırtlı modeller önerilir. Korse çok sıkı olmamalı, kan dolaşımını engellememeli ve gün boyu konfor sağlamalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası korse kullanmanın faydaları nelerdir?
Doğum sonrası korse kullanımı, karın kaslarının toparlanmasına yardımcı olabilir, duruş bozukluklarını engelleyebilir ve bel bölgesindeki destek ihtiyacını karşılayarak hareket kabiliyetini artırabilir. Ayrıca, psikolojik olarak toparlanma sürecinde kendinizi daha güvende hissetmenizi sağlayabilir. Ancak korse tek başına zayıflama aracı değildir; dengeli beslenme ve hafif yürüyüşlerle desteklenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası korse kullanırken nelere dikkat etmeliyim?
Korse kullanırken en önemli kural, dikiş yerlerinde kızarıklık, ağrı veya kaşıntı gibi belirtiler olup olmadığını sürekli kontrol etmektir. Korseyi günde 24 saat takmak yerine kademeli olarak, örneğin günde birkaç saatle başlayarak kullanmanız önerilir. Eğer korse takarken dikiş yerlerinizde batma veya acı hissediyorsanız, kullanımı hemen bırakmalı ve doktorunuza başvurarak korse seçiminizin uygun olup olmadığını teyit etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 207 göst.
18 Kasım 2023 Doğum kategorisinde Newmother91 (26 puan) sordu
0 oy
7 cevap 570 göst.
0 oy
17 cevap 1,858 göst.

1,512,320 soru

24,667,704 cevap

367,079 kullanıcı

...