Hamileliğimin 7. haftasında grip oldum, nasıl iyileşirim?

0 oy
1,509 göst.
10 Ocak 2020 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (65 puan) sordu
Hamileligimin 5.haftasinda grip oldum tam iyilestim derken simdi 7.hafta yine grip oldum dun gece acile gittim ancak kan tahlili yaptilar karacigerde enfeksiyon dediler ust solunum yollarindan kaynakliymis parol disinda birsey yapamayiz diye soylediler eve gonderdiler grip olanlar siz ne yaptiniz ilacsiz nasil iyilestiniz
Gebelik haftası 7+5

13 Cevap

0 oy
10 Ocak 2020 (706 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Ateş yoksa antibiyotik vermezler zaten. Bence bir de kadın doğum doktorunuza danışın. Gerektiğinde bazı ilaçları yazabiliyorlar. 

Erken haftalarda olduğunuz için, Doktorunuzdan onay alarak limonlu ıhlamur 2 fincan kadar tüketilebilir. 

Onun dışında pekmez içebilirsiniz.

Ilık ballı süt, bol bol ılık su içebilirsiniz. 

Tuzlu veya sirkeli su ile gargara yapabilirsiniz. 

Burnunuzu tuzlu su ile açabilirsiniz. 
10 Ocak 2020 (706 puan) yorumladı
Grip ilaçlarının hiçbiri hamilelikte kullanılmıyor diye biliyorum çünkü. Burun spreyi dahil.
Zorunlu durumlarda antibiyotik yazıyorlar sadece.
-Reklam-
0 oy
10 Ocak 2020 (3,977 puan) cevapladı
Haftan kucuk bir sey yapamazsin malesef meyve ye bol bol sut ic ballı pekmez ic
10 Ocak 2020 (434 puan) yorumladı
Hafta ileri oluncada bisy vermyorlarki hos zaten gidip ilaclada ilacsizda 1. Haftadan kisa zmanda gecmyor
10 Ocak 2020 (3,977 puan) yorumladı
Ihlamur ice bilirsin irerleyen haftalarda
0 oy
10 Ocak 2020 (1,224 puan) cevapladı
Bende öyle üst üste 2 kez grip oldum canim bol bol portakal suyu limon sık iç sıcak çorbalar tüket her bitki çayını içme iyi diil dinlenceksin kesin çözüm bu bol bol vitamin al 
0 oy
10 Ocak 2020 (1,265 puan) cevapladı
Çekiyorsun sürüne sürüne maalesef ıkı defa grıp atlattm hava degısıklılıgıne dıkkat et gtme gerekiyorsa bır yere terleyip soğumak daha kotu yapiyor dikkat et ayaklarını sırtını ılık tut 
0 oy
10 Ocak 2020 (751 puan) cevapladı
Hiçbir ilaç kullanmadım canım ben nane limon içtim birkez sonra hep meyve yedim sıcak tuttum kendimi
0 oy
10 Ocak 2020 (1,222 puan) cevapladı
Bende grip oldum dr bana ıhlamur  iç dedi bide acilde serum takıyorlar antibiyotik katıyorlar içine ama ilaç vermediler acile ıhlamur iç 
0 oy
10 Ocak 2020 (57 puan) cevapladı
Aynı haftalarda bende oldum bolbol.şu içip meyve yemeye çalışıp dinlendim bol bol
0 oy
10 Ocak 2020 (130 puan) cevapladı
Ihlamur limonlu ve keçi boynuzu pekmeziyle ben yavaş yavaş atlatmaya çalışıyorum arada da kuşburnu çayı 
0 oy
10 Ocak 2020 (237 puan) cevapladı
Ben dr uma gittim enfeksiyon hastalıklarına yönlendirdi serum taktılar geçti
0 oy
10 Ocak 2020 (9 puan) cevapladı
Canım yapılan son araştırmalara göre parol ağrı kesici çocuklarda otizme sebep oluyormuş. Sağlık ocağındaki doktorum bilgi verdi. Bence parol da kullanma. 
26 Şubat 2020 (66 puan) yorumladı
Benim doktorum  günde 4 defa parol içebilirsin dedi 22 haftaligim  gribim bende  ay okuyunca çok korktum allahim korusun
0 oy
10 Ocak 2020 (543 puan) cevapladı
Canım  tavuk çorbası  yap  limonla  acıyla  onu  iç  pekmeze karabiber  karıştır  az  onu  iç  balla  zencefil karıştır  ondan  iç 
0 oy
10 Ocak 2020 (1,091 puan) cevapladı
Hiç birşey kullanamadim sadece çorba bol meyve ve ılık su içtim 3 gün yattım. 7.ayima giricem hiç parol bile içmedim şükürler olsun
0 oy
10 Ocak 2020 (1,377 puan) cevapladı
Grip olacağımı sezdiğimde limonlu açık sıcak çay içtim iki gece bolca terledim kafamı boynumu iyice tülbent le sarıp uyudum tarhana çorbası çok iyi geliyor birde tavuk çorbası limonlu o çabuk toparlıyor Allaha şükür gribe çevirmeden atlattım hamd olsun 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin ilk haftalarında grip olduğumda ne yapmalıyım?
Hamileliğin ilk haftalarında grip belirtileri gösterdiğinizde öncelikle bir kadın doğum uzmanına başvurarak güvenli ilaç kullanımı hakkında onay almalısınız. Uzmanlar genellikle ateş kontrolü ve ağrı kesici olarak sadece parasetamol içerikli ilaçlara izin verirler. Bol sıvı tüketmek, istirahat etmek, odanızı sık sık havalandırmak ve dengeli beslenmek bağışıklık sisteminizi desteklemek için atabileceğiniz en önemli adımlardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte üst solunum yolu enfeksiyonu bebeğe zarar verir mi?
Üst solunum yolu enfeksiyonları genellikle basit bir grip tablosuyla atlatılır ve bebeğe doğrudan zarar vermez ancak yüksek ateşin kontrol altında tutulması hayati önem taşır. Vücut ısısının uzun süre yüksek kalması bebek gelişimi için risk oluşturabileceğinden, ateşinizi düzenli takip etmelisiniz. Eğer enfeksiyon karaciğer veya başka organları etkileyecek seviyede bir komplikasyon gösterirse, mutlaka bir enfeksiyon hastalıkları uzmanı ile süreci yönetmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken ilaç kullanmadan grip nasıl geçer?
İlaç kullanmadan grip sürecini atlatmak için doğal yöntemlerle bağışıklığınızı güçlendirmeli ve vücudunuzu dinlendirmelisiniz. Ilık su ile duş almak, burun tıkanıklığı için okyanus suyu spreyleri kullanmak ve boğaz tahrişini azaltmak için ılık ballı su tüketmek semptomları hafifletir. Ayrıca C vitamini açısından zengin meyveler tüketmek ve ortam nemini dengede tutmak iyileşme sürecinizi hızlandıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte grip olunca hangi belirtilerde acile gidilmelidir?
Gebelikte grip belirtileri şiddetlendiğinde; 38 dereceyi aşan ve düşmeyen yüksek ateş, nefes darlığı, göğüs ağrısı, şiddetli karın ağrısı veya bebeğin hareketlerinde azalma fark ederseniz vakit kaybetmeden acile başvurmalısınız. Özellikle sıvı kaybına yol açan kusma veya ishal gibi durumlar, hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için acil tıbbi müdahale gerektiren kritik göstergelerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte grip ne kadar sürede iyileşir?
Hamilelikte bağışıklık sistemi baskılandığı için grip süreci normalden biraz daha uzun sürerek ortalama 7 ile 10 gün arasında iyileşme gösterebilir. Bu dönemde vücudunuz iki canlı olmanın getirdiği yorgunlukla mücadele ettiği için iyileşme süreci yavaş ilerleyebilir. Eğer 10 günü aşan bir süre sonunda belirtilerinizde azalma olmuyorsa veya semptomlar ağırlaşıyorsa, mutlaka doktorunuza danışarak farklı bir tedavi planı oluşturulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,270 soru

24,666,974 cevap

367,045 kullanıcı

...