Çok fazla şeker tüketiyorum, şeker yüklemesi yaptırmalı mıyım?

0 oy
382 göst.
10 Ocak 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (222 puan) sordu
Çok fazla şeker tuketiyorum çayı bile 5 6 şekerle içiyorum ellerim ayaklarım yaniyo şeker yüklemesi yaptirmalimiyim
Gebelik haftası 9+3

4 Cevap

0 oy
10 Ocak 2020 (453 puan) cevapladı
Bence yaptır cnm fazla şeker kullanıyorsun sekerin olabilir senin varmi sekerin 
-Reklam-
0 oy
10 Ocak 2020 (172 puan) cevapladı
Yaptır canım yaptırmanda fayda var bende öyleydim hem çayı şekerli içiyordum hemde canım tatlı şeyler istiyordu gecede ayaklarım yanıyordu uyuyamıyordum yaptırdım 65 çıktı normal dedi ebe korkuyordum bebeğe Bi zararı faln olurmu diye ama emin ol yaptırınca hiç değilse için rahat oluyor ve yaptırmanında bebeğe hiç Bi zararı olmuyor 
0 oy
10 Ocak 2020 (508 puan) cevapladı
Kız zaten şeker yüklemsinde verilen şekerin 10 katını alıyorsun yaptır aşırı şeker kullanıyorsun el ayak yanman o yüzden 
0 oy
10 Ocak 2020 (4,793 puan) cevapladı

Şeker yüklemesinde yüklenen şeker miktarı senin günlük aldığından daha az zaten canım:D kesinlikle yaptırmalısın. 

10 Ocak 2020 (40 puan) yorumladı
Yaptirabilirsin canım benim doktorum 3 aylik sekerime baktı eğer yüksek çıksaydı seker yüklemesi ysptircakti ama iyi çıktı ondan dolayi da gerek duymasi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Çok fazla şeker tükettiğimde şeker yüklemesi testi yaptırmalı mıyım?
Aşırı şeker tüketimi ve vücutta yanma hissi gibi belirtileriniz varsa, vakit kaybetmeden bir dahiliye uzmanına başvurarak açlık kan şekeri ve HbA1c testlerinizi yaptırmalısınız. Şeker yükleme testi (OGTT) genellikle doktorunuzun kan şekeri değerlerinizi inceledikten sonra, diyabet veya insülin direnci şüphesiyle gerekli gördüğü durumlarda uygulanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ellerde ve ayaklarda yanma şeker hastalığı belirtisi mi?
Ellerde ve ayaklarda görülen yanma hissi, yüksek kan şekerine bağlı gelişebilen nöropati (sinir hasarı) veya kan dolaşımı bozukluklarının bir işareti olabilir. Bu belirti, vücudunuzun şeker metabolizmasında bir sorun olduğunun göstergesi olabileceği için mutlaka tıbbi bir değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi öncesinde nelere dikkat edilmelidir?
Şeker yükleme testi öncesinde en az 8-12 saatlik bir açlık süresi gereklidir ve testten önceki 3 gün boyunca normal karbonhidratlı beslenmenize devam etmeniz önemlidir. Test günü sabahı aç karnına kan örneği verilir, ardından doktorunuzun belirlediği miktarda şekerli solüsyon içilir ve belirli aralıklarla kan şekeri takibi yapılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İnsülin direnci ve şeker hastalığı nasıl teşhis edilir?
İnsülin direnci ve şeker hastalığı teşhisi, açlık kan şekeri, tokluk kan şekeri, HbA1c ve gerekli durumlarda yapılan oral glukoz tolerans testi (şeker yükleme) sonuçlarına göre konur. Bu testler, vücudunuzun şekeri ne kadar verimli işlediğini ve insülin hormonunun etkili çalışıp çalışmadığını net bir şekilde ortaya koyar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çok fazla şeker tüketmenin vücuda zararları nelerdir?
Fazla şeker tüketimi, kan şekerinde ani dalgalanmalara, insülin direncine, kronik inflamasyona ve uzun vadede tip 2 diyabet riskine yol açar. Sürekli yüksek şeker alımı, sinir uçlarında hasar yaratarak ellerde ve ayaklarda yanma gibi nörolojik belirtilerin yanı sıra kilo artışı ve metabolik sorunları tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
19 cevap 1,265 göst.
17 Eylül 2021 Doğum kategorisinde Ngs.123 (622 puan) sordu
0 oy
7 cevap 436 göst.
0 oy
14 cevap 974 göst.
0 oy
1 cevap 446 göst.

1,512,240 soru

24,666,697 cevap

367,037 kullanıcı

...