38 haftalık hamileyim, çok kilo aldım, normal mi?

0 oy
969 göst.
11 Ocak 2020 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (76 puan) sordu

Çok kilo aldım diyenlere morel olsun kimse beni geçemez :D 38+3 gün olduk bugün dün hastanede tartıldım 88 olmuşum :O 55 kilo ile hamile kalmıştım durum böyle bebeklerimiz sağlıklı olsunda kilo dediğin çok takılacak bi durum değil.. 

12 Cevap

0 oy
11 Ocak 2020 (1,400 puan) cevapladı
Oyy masalalhh kuzucum :) aynen kilo gider bebekler sağlıklı olsun yeter :) az kalmis doğuma Rabbim tek avazda kurtarsin insallah ;)
11 Ocak 2020 (76 puan) yorumladı
Amin canım allah razı olsun inşaallah cümlemizle beraber kurtulalim
-Reklam-
0 oy
11 Ocak 2020 (599 puan) cevapladı

Ben seni geçmişim canım 35 kilo almıştım :)

11 Ocak 2020 (76 puan) yorumladı
Benim ilk gebelik öyleydi tam 35 almıştım 12 sene sonra bidaha bu kadar çok aldım hızlı alınınca hızlı gidiyor kilolar
11 Ocak 2020 (599 puan) yorumladı
Aynen ben 95 kilo ile doğuma girdim doğumdan 1 sene sonra 58 kiloya düştüm.. herkes çok kilo aldın veremezsin dedi ama hiçte öyle olmuyor
11 Ocak 2020 (76 puan) yorumladı
Çok biliyolar diyenler bana da dediler hala diyolar ama bünye ile alakalı sonra bakıyorum millet kiloyu daha stres yapıyor hamileligin tadını çıkaramıyorlar
11 Ocak 2020 (599 puan) yorumladı
Hiç strese gerek yok bebek sağlıklı olduktan sonra anne nin kilo almasının bi önemi yok bence tabi herhangi bir sağlık problemi yoksa
0 oy
11 Ocak 2020 (629 puan) cevapladı

Sanırım ben de o kadar olurum çok yiyorum :D

11 Ocak 2020 (76 puan) yorumladı
Ye can boğazdan gelir sağlıklı olsun bebeginde aldığını verirsin zamanla canım
11 Ocak 2020 (629 puan) yorumladı
Öyle tabi canım ben zaten zayıftım kiloyu dert etmiyorum onun için zaten doğumdan sonra gidiyormuş çogu :)
0 oy
11 Ocak 2020 (6 puan) cevapladı
Masallah bu gidisle ben de cok alcam. Peki bebek kac kilo nekadari ona geciyo acaba
0 oy
11 Ocak 2020 (243 puan) cevapladı
Siz yine iyisiniz ben ilk gebeligimde 45 kilo almistim takilmayin
0 oy
11 Ocak 2020 (717 puan) cevapladı
Vallahi canım çok kilo alanlar veriyor ama azalanlar asıl veremiyor Ben hamileliğim boyunca 6 kilo aldım sadece 6 kilo ile doğuma girdim zorunlu sezeryan oldum doğumdan 1 hafta sonra 8 kilo vermiştim ama onun sonrasında tekrar geri aldım ve göbeğim hiçbir şekilde gitmiyor
11 Ocak 2020 (76 puan) yorumladı
Korse giyin canım mekik ile göbek tamamdır;)
11 Ocak 2020 (717 puan) yorumladı
6 aylık oldu kızım korse ise yarar mi hala :)
0 oy
11 Ocak 2020 (1,820 puan) cevapladı
Ben geçerim kız seni kilo konusunda 45 kiloyla hamile kaldım şuan 72 kiloyum ve 32 haftalığım ama Allah'a şükür mamnunum halimden şikayet etmiyorum:))))
11 Ocak 2020 (76 puan) yorumladı
Gönül rahatlığıyla ye canım burda bakıyorum çok stres sıkıntı yapıyolar kiloları ilk sağlık ve bebek olsun önemli olan sonra anneyi bi şekilde toparlar
11 Ocak 2020 (1,820 puan) yorumladı
Aynen canım hiç takılmıyorum kiloma bebeğim iyi olsun da gerisi mühim değil
0 oy
11 Ocak 2020 (3,977 puan) cevapladı

:D:D:Dben 39+2 deyim 61 hamile kaldim suan 79 kiloyum 

Haklisin
11 Ocak 2020 (76 puan) yorumladı
Gününde bitmiş canım rabbim sağlıkla kucağına almayı nasip etsin sen şimdi hiç biseyi takma verirsin hamilelikte kilo çok tatlı oluyor annelerde
11 Ocak 2020 (3,977 puan) yorumladı
Benim odemim yok
0 oy
11 Ocak 2020 (108 puan) cevapladı
Ben 64 ile hamile kaldım. 21 haftalıkken 70 oldum. 80 i geçerim diye düşünmüştüm. 36+1 olduk sadece 71 e çıktım.
0 oy
11 Ocak 2020 misafir cevapladı

Yemin ederim moral oldu. Kilo sorusu olduğunda  3 4 kilo alıp hatta hava atmak için kilo verdiğini söyleyenler sen gına gelmisti:D


11 Ocak 2020 (76 puan) yorumladı
Hamilelikte kilo güzel bence insanın ömrü diyet yapmakla geçiyor çoğunun hamilelikte yemiyecende nezaman yiyecen;)
11 Ocak 2020 misafir yorumladı
Ayyy aynen böyle düşünmüştüm son 2 yılım diyetle geçti resmen hamile kalınca kendini hicbisey den mahrum etmemek çok güzelmiş anladım :)
0 oy
11 Ocak 2020 (309 puan) cevapladı
Bende 80 ile kaldim ama almak yerine vermisim 4 ayim bitti benimde
0 oy
11 Ocak 2020 (874 puan) cevapladı
Geçen biri post açmıstı 35 haftamıydı neydi 6 kg almıs bebeği 3 kg mus cokmu aldım yazıyordu uyuz olmustum görünce biliyorlar cok almadıklarını hatta sınırın altında aldıklarını birde hava atmaları yokmu...ilk gebeliğimde 30 kg aldm sonra hepsinş verdim katılıyorum sana bebişler sağlıklı olsun inşaAllah kilo veririz Allahın izniyle...güzel motive edici bir post tebrik ediyorum seni cnm...
11 Ocak 2020 (76 puan) yorumladı
Kendilerini tatmin ediyorlar sen hamilelikte almiyacanda nerde alacan diye sorarlar insana yüzü n güzelleşiyor hamilelikte yanaklar çıkıyor benim çok hoşuma gidiyor 35 ilkte aldim bundada devam ediyorum haftada 2 3 aliyorum canim ❤
11 Ocak 2020 (874 puan) yorumladı
Alıyoruz ne yapalım bence mutlu olalım ;))

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 38. haftada toplam kaç kilo almak normal kabul edilir?
Hamilelikte toplam kilo alımı kişiden kişiye değişmekle birlikte, sağlıklı bir gebelik sürecinde ortalama 9 ile 14 kilo arasında bir artış beklenir. Ancak bebeğin gelişimi ve annenin vücut kitle indeksi gibi faktörlere bağlı olarak bu miktar 20 kiloya kadar çıkabilir. Önemli olan toplam rakamdan ziyade, haftalık düzenli artışın doktor tarafından takip edilmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hızlı kilo artışı bebeğin sağlığını nasıl etkiler?
Hamilelikte hızlı kilo artışı, bebeğin sağlığını doğrudan olumsuz etkilemekten ziyade annede gestasyonel diyabet veya yüksek tansiyon gibi riskleri tetikleyebilir. Bebeğin sağlıklı gelişimi için dengeli beslenme ve düzenli doktor kontrolleri esastır. Kilo alımı yüksek olsa bile, bebeğin gelişim değerleri ve amniyon sıvısı miktarı normalse süreç genellikle sağlıklı ilerler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma yakın dönemde aşırı kilo alımı neden olur?
Doğuma yakın dönemde, özellikle 38. haftadan sonra görülen hızlı kilo artışı genellikle vücutta biriken ödem ve su tutulmasından kaynaklanır. Bebeğin büyümesi, plasenta ağırlığı ve artan kan hacmi de tartıdaki rakamları etkileyen doğal faktörlerdir. Bu dönemde alınan kiloların büyük bir kısmı doğum sonrası kısa sürede vücuttan atılmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte alınan kilolar doğumdan sonra nasıl verilir?
Hamilelikte alınan kiloların verilmesi, doğum sonrası ilk haftalarda vücuttaki ödemin atılmasıyla kendiliğinden başlar. Emzirme süreci, vücudun enerji harcamasını artırarak kilo kaybını destekleyen en önemli faktördür. Acele etmeden, dengeli ve sağlıklı beslenme alışkanlıklarını benimseyerek vücudun kendi hızında toparlanmasına izin vermek en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık hamileyim çok kilo aldım ne yapmalıyım?
38 haftalık hamilelikte çok kilo aldığınızı düşünüyorsanız, öncelikle bu durumu bir sağlık sorunu olarak görmeyi bırakıp bebeğinizin sağlığına odaklanmalısınız. Doktorunuz bebeğin gelişiminin sağlıklı olduğunu belirtiyorsa, kilo konusu doğum sonrası yönetilebilir bir süreçtir. Bu aşamada tuz tüketimini sınırlayarak ödemi azaltabilir ve doktorunuzun onayladığı hafif yürüyüşlerle kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,234 soru

24,666,637 cevap

367,027 kullanıcı

...