6+4 haftalık hamileyim, aşırı mide bulantım var, bebek sağlıklı mı?

0 oy
784 göst.
21 Ocak 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (4 puan) sordu
6+4 haftalık hamileyim mide bulantısı aşırı var.bundan önceki düşükte mide bulantısı olmamıştı. Bian bebek sağlıklı diye mi bu kadar midem bulanıyor diye düşündüm sizler ne dersiniz

9 Cevap

+1 oy
21 Ocak 2020 (632 puan) cevapladı
Alakasi yok canim mide bulantisi vucudun salgilanan hormona verdigi tepki her insanin bunyesi farklidir ve cogu insanda mide bulantisi olmaz cogu insanda da cok cok fazla mide bulantisi yasayabilir 
21 Ocak 2020 (4 puan) yorumladı
Anladım.oyle olsaydı mutlu olurdum galiba. Neyse ya umarım iyidir bebeğim.aslinda korkularım çok buda düşük olursa diye ondandır.bu saçma düşünceler
-Reklam-
0 oy
21 Ocak 2020 (5,445 puan) cevapladı
Hayır canım hamile olduğunu gösterir 
21 Ocak 2020 (4 puan) yorumladı
Rabbim isteyen herkese tattirsin bu duyguyu inşallah
0 oy
21 Ocak 2020 (1,045 puan) cevapladı
Benim mide bulantım hiç olmadı şükür bebeğim gayet sağlıklı. Annemin de olmamış hiç.ona çekmişim 
21 Ocak 2020 (4 puan) yorumladı
Maşallah sana. Ben mide bulantısindan yerlerde kıvranıyor um sanırım bu gidişle hastaneye gidicem
21 Ocak 2020 (1,045 puan) yorumladı
Canım temiz havaya çık cama falan. Sürekli kraker vs olsun yanında
0 oy
21 Ocak 2020 (893 puan) cevapladı

Cevabını bilmiyorum benim de ilk gebeliğim 7+2deyim mide bulantısı halsizlik baş ağrısı beni mahvediyor yerimden kalkamıyorum:(

21 Ocak 2020 (4 puan) yorumladı
Alakası yokmuş.rabbim hayırlısı ile kucağımıza almayı nasip etsin inşallah
0 oy
21 Ocak 2020 (78 puan) cevapladı
İlk kez duyuyorum bünye meselesi bence.. 
21 Ocak 2020 (4 puan) yorumladı
Haklısınız galiba
21 Ocak 2020 (893 puan) yorumladı
Olabilir bilmiyorum ama çok zor geçiyor hamileliğim
21 Ocak 2020 (78 puan) yorumladı
Allah yardımcı olsun cnm dogrudur tabı. Benımde mıdem hassastır normalde benmde oyle olur blmı dıye düşünüyorum hatta
21 Ocak 2020 (4 puan) yorumladı
Amin herkese yardım etsin rabbim.sag Salim kucağımıza alalım inşallah.
21 Ocak 2020 (4 puan) yorumladı
Zor gerçekten ama geçeceğini düşün. Sonuna kadar inşallah böyle devam etmez.
0 oy
21 Ocak 2020 (333 puan) cevapladı
Tabiki var bebeğin sağlıklı olduğunu bildirir
21 Ocak 2020 (4 puan) yorumladı
Ama arkadaşlar alakası olmadığını söylüyorlar .tabiki bulantinin olamaması bebeğin sağlıksız olduğunu göstermez ama bulantı varsa da sağlıklı görünüyor veya şöyle soylim bi nevi düşük tehlikesini atlatmış oluyorumdur diye düşünüyorum
21 Ocak 2020 (333 puan) yorumladı
Bulanti herkes yaşamaz ama araştır istersen sağlıklı dir cocuk kendini sana hatirlatiyordur ama bulanti yaşamayan da sağlıksız değil tabikide gebeligi
0 oy
21 Ocak 2020 (1,470 puan) cevapladı
Canm şöyle söyliyim öncelikle aynı haftadayız ben de 6+4 günlüğüm şuan. Mide bulantısı olmaması bebeğin sağlıksız olduğunu göstermez tabi bazı insanların ki bulamaz ama şöyle de bi gerçek var bebişlerimizin tam oluşum zamanı şuan hızla oluşuyo lar ilk üç ay ve senin benim gibi bağışıklığı zayıf insanlar bundan olumsuz etkileniyo. Senin vucudun bebeğin oluşumunda çok etkileniyo o yüzden düşük oluşmamış hissetmemişsin bile. Ama başkasının vucut direnci daha iyidir bebiş hızlıca gelişse bile bana mısın demez :)) ben de aynı durumdayım yataktan kalkmaya korkuyorum gün içinde kusuyorum bi an önce zaman geçsin diye bekliyorum şuan :(
21 Ocak 2020 (4 puan) yorumladı
İnan bende aynı durumdayım sabah beş ten sonra başlıyor mide bulantım yeter ki uykudan bi uyanayim lavabodan içeri giremiyorum maalesef
21 Ocak 2020 (1,470 puan) yorumladı
Aynen öyle canm ama geçicek bu günler inşallah sabah yine yediğimi çıkardım inan şuan çok kötüyüm canım sıkkın napcam bilmiyorum :(
21 Ocak 2020 (4 puan) yorumladı
Herhalde bu hamilelik psikolojisi.hic bir şey yapmak gelmiyor içimden.temizlik namaz vs.en kısa sürede geçer inşallah
21 Ocak 2020 (1,470 puan) yorumladı
Ben de öyle temizlik yapmıyorum ve evimden tiksindim. Sabah namazlarımı kaçırmazken gün içinde bile kılamıyorum :(
0 oy
29 Aralık 2021 (53 puan) cevapladı
Bu haftalrda mide bulantisi olmasi cok normal ben 12+3 haftalik hamileyim yeni yeni azalmaya basliyo gibi ama bi amda tekrar artiyo cok normal suan prilam dr kullaniyorum onu icmezsem asla yemek yiyemem
0 oy
29 Aralık 2021 misafir cevapladı

Yok canım onla hiç bir alakası yok . Mide bulantısı, vücutta ortaya çıkan yeni birşeye karşı olan bir tepki gibi birşey. Kimisinde hiç bulantı olmaz kimisinde sürekli olur. Kadından kadına değişen bir durum. Çok fazla bulantın varsa doktoruna danış ilaç versin. Ne sen ne bebek yıpranmasın derim. Kullandığım ilacın fotoğrafını bırakıyorum doktoruna sormak istersen diye. 

image


💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte mide bulantısı bebeğin sağlıklı olduğunu gösterir mi?
Mide bulantısı, hamileliğin sağlıklı ilerlediğinin ve vücuttaki beta-hCG hormonunun yükseldiğinin bir göstergesi olarak kabul edilir. Ancak, bulantının olmaması da bebeğin sağlıksız olduğu anlamına gelmez; her hamilelik süreci farklıdır ve hormon seviyelerindeki değişimler kişiden kişiye farklı belirtiler gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte mide bulantısı ne zaman başlar ve ne kadar sürer?
Gebelik bulantıları genellikle 6. haftada başlar ve çoğu anne adayında 12-14. haftalar arasında azalarak sona erer. Bazı kadınlarda bu durum daha uzun sürebilir veya hiç yaşanmayabilir. Eğer bulantılar beslenmeyi engelleyecek kadar şiddetliyse ve kilo kaybına yol açıyorsa mutlaka bir doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Daha önceki düşükten sonra mide bulantısı olması ne anlama gelir?
Düşük yapma geçmişi olan kadınların yeni bir hamilelikte daha endişeli olması normaldir, ancak mide bulantısı doğrudan düşük riskiyle ilgili değildir. Mide bulantısı plasentanın sağlıklı bir şekilde geliştiğini ve hormonların düzenli salgılandığını gösteren olumlu bir belirti olarak değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda mide bulantısı için doktora gidilmelidir?
Günde birkaç kez kusma, sıvı kaybı, idrara çıkamama veya şiddetli halsizlik gibi durumlar tıbbi müdahale gerektirir. Eğer mide bulantınız besin alımınızı tamamen durdurduysa ve günlük hayatınızı sürdüremeyecek kadar ağır seyrediyorsa, doktorunuz güvenli anti-emetik ilaçlar veya destekleyici tedaviler önerebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mide bulantısını hafifletmek için evde neler yapılabilir?
Mide bulantısını azaltmak için sabah yataktan kalkmadan önce kuru kraker veya galeta tüketmek oldukça etkilidir. Gün içinde az ve sık beslenmek, mideyi boş bırakmamak, zencefil çayı içmek ve ağır kokulu yiyeceklerden uzak durmak şikayetleri önemli ölçüde hafifletebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,150 soru

24,665,538 cevap

366,953 kullanıcı

...