5 haftalık gebeyim, eşimin ailesine ne zaman söylemeliyim?

0 oy
2,694 göst.
24 Ocak 2020 Doğum kategorisinde (572 puan) sordu

Hanımlar 5 haftalık gebeyim suan sadece eşim ve kendi ailem biliyo.eşimin ailesine ne zaman söylemeliyim daha once 6.haftada bebegimi kaybettim ve 6 haftalıkken bana isim koyma hususunda laf soktu kayınvalidem.yada sürekli başkalarını örnek verdi ben yine strese girmek istemiyorum oyuzden haber vermedim.bana kalsa doguma cagırdıgımda haber veririm beni o derece strese sokuyolar :ermm:

Kapatılma nedeni: Sohbet konularını sol taraftaki gebelik dışı sohbet bölümüne açın anlayışınız için teşekkürler

15 Cevap

+2 oy
24 Ocak 2020 (1,377 puan) cevapladı
Şu uygulamadaki kadınların kaynanalarından, eltilerinden, görümcelerinden ve bazılarının da eşlerinden çektikleri nedir anlamıyorum :))

Kiminin gerçekten derdi ciddi manada çok zor kiminin laf sokma derdi var kafaya takıp kendini hasta ediyor. Duymamayı öğrenmeniz lazım geçim yapmak için. He deyip geçmeniz lazım yoksa herşeyi böyle takar düşünürseniz evlilik gitmez 
24 Ocak 2020 (142 puan) yorumladı
Ben üç aylık olana kadar söylemedim sakladım sonra söylediğimdede 2 aylık yeni dedim bu senin kararın canım nasıl istiyorsan öyle yap
24 Ocak 2020 (78 puan) yorumladı
Evliligide geçtik önce insanın kendi psikolojisini dengede tutmak önemli çok doğru söylüyorsun takmamak en iyisi gerçekten yaş ilerledikçe degmedigini hayatın sadece annen baban eşin cocuklarindan ibaret olduğunu anliyosun ama işte bazı insanlarda istemsiz takiyolar neden böyle deniluyor
24 Ocak 2020 (1,377 puan) yorumladı
Herkes hayatını yaşıyor karşıdakinin içini oyup kendi hayatının keyfini çıkarıyor onu düşünüp üzülmekle zaman geçirmeyle evinde eşiyle huzursuz oluyor. Değmez ki
24 Ocak 2020 (575 puan) yorumladı
Benden sana arti bir oy canisi
25 Ocak 2020 (1,377 puan) yorumladı
Sağolasın :)
-Reklam-
0 oy
24 Ocak 2020 (178 puan) cevapladı
Ne kadar saklarsan okadar iyi ama sen bilirsin tabi
24 Ocak 2020 (178 puan) yorumladı
Vermek zorunda d3glsin ozaman cnm sakla sende sorarlarsa kucuk die kimseye sylemek istemedim dersin
24 Ocak 2020 (572 puan) yorumladı
Benim kaynanamı tanımyosunuz.eşimi evlatlıktan siler.ama esimle acik acik konustum bana stres yasatyolar bebegimize bisey olirsa onu affetmiyecegimi soyledim simdilik beni dinliyo bakalim
24 Ocak 2020 (107 puan) yorumladı
Strese gireceksen hiç kimseye söyleme bence kendi ailene bile söyleme güvende hissettiğinde söylersin üstüne adet gördüm anlamadım filan dersin yada haftasını küçük söylersin kim takip edecek senn haftanı. Arada eşim bile soruyor bana kaçıncı haftandasın diye
24 Ocak 2020 (410 puan) yorumladı
Merve... canim hic söyleme o zaman bende bi disk yaptim simdi 10 haftaligim bi esim bide yakın bi arkadaşım biliyor uzun bu sürede söylemeyi düşünmüyoruz benzer sebeplerden dolayi
25 Ocak 2020 (1,091 puan) yorumladı
Biz cinsiyetini öğrendiğimiz gün söyledik :) ama birine kinli olduğumuzdan yada başka birşeyden değil. İlk 3 ay tehlikeli diyorlar ya o dönemin geçmesini bekledik
0 oy
24 Ocak 2020 (704 puan) cevapladı
Şuan 22+5 günlük hamileyim eşim ve annem biliyor kimseye soylemedim.  Bilmelerinidr istemiyorum sürpriz bebek olsun benimkide.:)
24 Ocak 2020 (572 puan) yorumladı
Çok iyi yaa masallah
0 oy
24 Ocak 2020 (570 puan) cevapladı
Nasıl rahat ediyorsanız öyle davranın demek zorunda değilsiniz. Sizin bebeğiniz sizin hayatınız. Stres yapmayın bazı kişiler için.
24 Ocak 2020 (572 puan) yorumladı
Eşim paylasmak istiyo ama onada bana stres yaşatrlarsa ve yine aynı seyi yasarsak senide affetmem diyorum o zaman beni dinliyo.
0 oy
24 Ocak 2020 (335 puan) cevapladı
Ben kalp atışını duyduğumda söyledim canım gerçi ben değil eşim söyledi ilk çocuk olunca dayanamadı ama elimde olsa karnım çıkana kadar söylemezdim her kafadan bi ses çıkıyo öğüt veren verene
0 oy
24 Ocak 2020 (276 puan) cevapladı
Canım benimde daha önce 7 haftalık düşüğüm oldu ilkinde herşeyi söylediler kaynanamlar ikinciyi 10 haftalıkken söyledim oda eşimin hatrına şuan benden önemli kimse yok ne derlerse veriyorum cevaplarını şakayla söyle gitsin herşeyi 
24 Ocak 2020 (276 puan) yorumladı
Eğer eşin senin yanındaysa hiç önemseme derim çünkü hamilelik dönemi çok hassas bi durum stresli geçirmeni istemem
24 Ocak 2020 (572 puan) yorumladı
Evlat acısı yaşadgı icin esim bu konuda cok hassas allah razı olsun
24 Ocak 2020 (1,265 puan) yorumladı
Canım senin eşinin cvp vermesı gerek benım elime sorsalar  soy ısmını ben ismini anası koyacak dıyo kımse yorum yapamıyor karısmıyo mesafelıyımde nu konuda cok da karıstırmayacagımı bılıyorlar normalde cok sesseızm ama kendı hayatıma mudahale ettirmem
24 Ocak 2020 (276 puan) yorumladı
Kesinlikle katılıyorum eşin gircek hemen araya benim eşimde anne baba biziz biz karar vericez diyo çok istiyosa kendi ismini kızına koydursun
24 Ocak 2020 (1,265 puan) yorumladı
Aynen kendı ogullarına bıse diyemiyolar sen desen bıse ömur boyu unutmazlar ama baskasndan duyma ıhtımali varsa soylenmelı ayıp olur baskasndan duyması ben akraba oldugu ıcın aıleme ılk ne zamna ogrendım cinsiyet de dahil eşiıme dedım soyle aılene ama herkese soylemesınler dedım en guzelı saklayanları dogrusu anlamıyorum ıcınde nasıl tutuyolar :)
0 oy
24 Ocak 2020 (1,265 puan) cevapladı
Kendı aılene ne zaman  soyledıysen ben öyle yaptım tercih meselesi tabi 
24 Ocak 2020 (1,265 puan) yorumladı
Eşim soyledı hatta benm annemede ben utandım ılk olunca cok da ıstıyodu hatta herkes nasıl aylarca tutuyormuş ıcınde anlmadım bence aıleden zarar gelmez  ıkı tarafda seviniyor sonucta  kaynanam pek kımseye demedı eşim deme dedı ama bende saklamadım   kımse karısmıyo ama eşle alaka ılk ısım yorumunda falan eşin bırsey derse    ıkıncıye susarlar sen dersen inatlaşırlr
0 oy
24 Ocak 2020 (884 puan) cevapladı
Soyleme ! En erken 3.ayini doldurduktan so ra soylersin.Oda soylemek istersen, genelde 3.ayini doldurmayi beklerler zaten bebek sagliklimi dusme tehlikesi azalir falan, ozaman ihtiyac hissedersen soyle onun haricinde soyleme
0 oy
24 Ocak 2020 (754 puan) cevapladı
Ben hamile olduğumu öğrendiğimde kendi ailem ile eşimin ailesine aynı anda haber verdik. Başkalarına 3 aylık olduktan sonra söyledik. Eşinin ailesi onlarında torunu bence ne olursa olsun bilmeye hakları var. Eşinin ailesi ile mutluluğunu paylaşmasını kısıtlama derim. 
24 Ocak 2020 (572 puan) yorumladı
Ben hamile oldugumu soylesem beni surekli kızıyla kıyaslycak hep onu ornek vercek hergun beni arayp sanki ben bebegime kotu bakıyomsum gibi bana akıl vercek anıdı benim adım koy diycek bu seferde ben kafayı yiycem aammaannn hiicc gerek yok.ben mutlulugumu sakin yasamak istiyorum
0 oy
24 Ocak 2020 (182 puan) cevapladı
Ben 3 aylik olana kadar soylemedim canim benimkaynananin agzi durmuyor herkese soyluyor bende ilk 3 ay kimsenin bilmesini istemedigim icin esim ve ailem biliyordu sadece
0 oy
24 Ocak 2020 (81 puan) cevapladı
Ben 7. Haftama giricem insallah esimin ailesine soylemedim ve kendileri anliyana kadar soylemeyi dusunmuyorum karnim nezaman cikarsa ozaman qnlarlar
0 oy
24 Ocak 2020 (315 puan) cevapladı
Keşke ben de saklayabilsem ama ne eşimin ne ailesinin ağzı sıkı. Öğrendiğim gün bütün mahalle öğrendi 5.haftada. Sen ve eşin söylemek istemiyorsanız istediğin kadar sakla bence baktın düşük tehlikesi felan yok sonra istediğin zaman söylersin. Sonuçta görümcen de senden saklamış kimsenin bişey demeye hakkı yok o zaman. 
25 Ocak 2020 (572 puan) yorumladı
Onlarda ole olmuyo gelin olunca farklı ayni seyi iendi kızları yapınca bu seferde damatlara laf ediyolar.allah eşimden razı olsun hep yanmda oldu bu konudada beni uzmeyecegini dusumyorum.isim kinusunda cok ustume gelirlerse.3 olsene oldu dusuk yapali ismini koymak icin onca laf ettikleri bebegime 1 gun agladilr ben 3 yıl agladım diycem.kimsenin laf soylemeye hakkı yok.
0 oy
24 Ocak 2020 (1,789 puan) cevapladı
Vanıl 3 ay bekle. Benim tüp bebekti arkadaşımda aşılama yaptrmıştı oda 3 ay bekledi yani 12. Haftadan sonra söylediler. Gerekçemizde ciddi anlamda düşük riski vardı heran ne olacağını bilmiyorduk sohuçta rahim içi görünmüyor bu yüzden paylaşmadık dedik. Kimsede önceden söyleseydnz falan demedi zaten duyduktün sonra geriye değil geleceğe odaklanılmalı. Hem 12. Hafta veya sonrasında cinsiyetide öğrenirseniz isim konusunuda halledersiniz direk isimli paylaşırsnz. Sizde kaynanana ismini karı koca koyanlardan örnek ver bizde böye dersin. Ayrıca ilk 3 ay bebişin tutunma dönemi o yüzden çok önemli bu mazeret yalanda sayılmaz.
25 Ocak 2020 (572 puan) yorumladı
Eltime hamilelinde yine isim konusumda sormuslar oda siz ne derseniz o demiş ***** simdi bin pişman bana bunu örnek veriyo surekli kaynanam.
25 Ocak 2020 (1,789 puan) yorumladı
Canım sen sensin. Bir başkası sorabilir. Kaynanan öyle örnek verebilir bunun üksi durumu olanda çok örnek var. Önemli olan sağlığı bebişin isimi bu kadar düşüneceğine ne güzel oğlu evlenmiş gelini hamile sağlıkla torununu kucağına almaya odaklansın isime takılmasın. İnsanlar torun hayali kuruyor bunlarla mutlu olsun şükretsin bunları eşine söyle eşin muhattab olsun. Sen tınma ve cevap verme. Çünkü ne kadar açıklala yaparsan o kadar üstühe gelirler, umursamıyor gibi görün. Anne baba olarak ikinizin hakkıdır çocuğunuza isim koymak.
26 Ocak 2020 (572 puan) yorumladı
Bnde ole yaptım ve benim kafamda biseyler var dedim o zamnda trip attılar dahada karışmam ben size daha laf söylemem nasıl biliysanz oyle yapın allah razı olsun diger gelinmden agzini bile acmadı bize bıraktı dedi.sonra eltimde aslnda bende baska isim isterdim dedi kaynanam şok tabi.bende bak kadının icinde kalmış oylesi dahami iyi dedim gectim baska odada oturdum.
0 oy
24 Ocak 2020 (149 puan) cevapladı
Eşin söylesin canım sen söyleme. Onlar seni arasın hayırlı olsun desin çok yüz verme
0 oy
24 Ocak 2020 (3 puan) cevapladı
Bende kimseye demedim 3 buçuk aylık olana kadar. Senin içinde çok erken hem bebeğin haya duygusu ve ahlaki için çok önemli saklamak ne kadar saklasan o kadar iyi bence

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebeliği aileye açıklamak için en ideal zaman ne zamandır?
Gebeliği aileye açıklamak için genellikle düşük riskinin azaldığı 12. haftadan sonraki dönem beklenir. Ancak bu karar tamamen çiftin kendini hazır hissetmesine, stres seviyesine ve aile ilişkilerinin dinamiklerine bağlıdır. Erken dönemde yaşanan kayıplar veya ailevi baskı gibi durumlar söz konusuysa, kendinizi psikolojik olarak güvende hissettiğiniz zamana kadar bu bilgiyi paylaşmama hakkınız bulunmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Stresli aile üyeleriyle gebelik haberi nasıl paylaşılmalı?
Stresli aile üyeleriyle gebelik haberini paylaşırken sınırlarınızı önceden belirlemek çok önemlidir. Eğer bir kişiyle iletişiminiz sizi olumsuz etkiliyorsa, haberi yüz yüze vermek yerine telefonla kısa bir bilgilendirme yapabilir veya haberi vermeyi tamamen erteleyebilirsiniz. Kendi ruh sağlığınız ve bebeğinizin gelişimi için, kendinizi savunmasız bırakacak veya gereksiz eleştirilere maruz kalacağınız ortamlardan kaçınmak en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Daha önce düşük yapanlar gebelik haberini ne zaman vermelidir?
Daha önce gebelik kaybı yaşamış anneler, genellikle kendilerini daha güvende hissettikleri 12. haftayı veya doktor kontrollerinde kalp atışının net olarak duyulduğu dönemi beklemeyi tercih ederler. Bu süreçte yakın çevrenin baskısından korunmak için haberi sadece güven duyduğunuz kişilere vermek, kaygı düzeyinizi azaltmanıza yardımcı olur. Kendinizi hazır hissetmeden kimseye açıklama yapma zorunluluğunuz olmadığını unutmayın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aile içi baskı ve gebelik stresi nasıl yönetilir?
Aile içi baskı ve gebelik stresi, özellikle hassas olan ilk üç aylık dönemde bebeğin sağlığını etkileyebilecek bir faktördür. Bu stresi yönetmek için çevrenizdeki kişilere sınır koymalı, sizi huzursuz eden konuları konuşmaktan kaçınmalı ve gerekiyorsa sosyal mesafe uygulamalısınız. Stresinizi artıran aile üyeleriyle aranıza mesafe koymak, hem kendi iyiliğiniz hem de bebeğinizin sağlıklı gelişimi için alabileceğiniz en koruyucu önlemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelik haberini aileden gizlemek doğru bir karar mı?
Hamilelik haberini aileden bir süre gizlemek, özellikle geçmişte yaşanan olumsuz deneyimler ve ailevi çatışmalar söz konusu olduğunda tamamen kişisel ve meşru bir tercihtir. Gebeliğin erken dönemleri fiziksel ve duygusal açıdan hassas geçtiği için, huzurunuzu korumak önceliğiniz olmalıdır. Kendinizi hazır hissettiğinizde veya doğum öncesi süreçte bu haberi paylaşmak, sizin en doğal hakkınızdır ve bu konuda çevrenizden gelen baskılara boyun eğmek zorunda değilsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,235 soru

24,666,676 cevap

367,035 kullanıcı

...