Hamileliğimin 6. haftasındayım, kanama olması normal mi?

0 oy
797 göst.
5 Şubat 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (73 puan) sordu

Merhaba arkadaşlar bu ilk sorum bir süredir netten denk gelip okuyorum soru cevapları daha hamileliğimin başındayım ama okudukça çok korkuyorum herkes lekelenmeden kanamadan bahsetmiş 6. haftaya geçmeye bile korkuyor insan:( Hepiniz mi yaşadınız bunu

Gebelik haftası 4+5

11 Cevap

0 oy
5 Şubat 2020 (265 puan) cevapladı
Her hamile yaşamaz herhalde. Evet ben de yaşadım çok sıkıntılı günler geçirdim ama şükür şimdi iyiyiz. Sen de iyi düşün ki iyi olsun. Kendini güzel şeylere hazırla bence
5 Şubat 2020 (73 puan) yorumladı
İnşallah ben de bir an önce ilk zamanları atlatır keyfini yaşarım biraz
-Reklam-
0 oy
5 Şubat 2020 (71 puan) cevapladı
Ben yaşamadım 
5 Şubat 2020 (73 puan) yorumladı
İnşallah yaşamam ben de
0 oy
5 Şubat 2020 (439 puan) cevapladı
Hayir canim yasamaz ben yasamadim sahsen 2 ci hamileliyim ikisinde de kanamam lekenlemem olmadi

 
5 Şubat 2020 (73 puan) yorumladı
Hadi inşallah ben de yaşamam
0 oy
5 Şubat 2020 (1,371 puan) cevapladı
Bunyeden ve gebelikten gebeliğe fark ediyor ılkki kanamam oldu ikincisinde cok sukur 
5 Şubat 2020 (73 puan) yorumladı
Her gebelik aynı değil yani dimi inşallah yaşamam ben de
5 Şubat 2020 (1,371 puan) yorumladı
Yok canım değil inşallah yasamazsın saglıkla alırsın yavrunu kucağına
0 oy
5 Şubat 2020 (1,477 puan) cevapladı
Ben ilk gebeliğim boş gebelikti onda lekelenme vardı canm ama bunda hiç olmadı şükür 
5 Şubat 2020 (73 puan) yorumladı
İnşallah yaşamam ben deee
5 Şubat 2020 (1,477 puan) yorumladı
Yok her lekelenme bos gebelik değil canm sadece düşük tehliken olabilir o yuzden dikkat et hep yat
0 oy
5 Şubat 2020 misafir cevapladı
Ben yerlesme kanamasi bile yasamadim canim. 39 haftalik oldum. 30. Haftadan beri hemen hemen 2 haftaya bir acile gidiyorum agridan, acikliga bakiyorlar ki acikliga bakildiktan sonra kanama oluyormuş. Canim cok yaniyor ama kanamam olmuyor. Nişanım gelmeden dogum yapacagim diye korkuyorum  :)))
5 Şubat 2020 (73 puan) yorumladı
Ayyy inşallah ben de yaşamam
6 Şubat 2020 misafir yorumladı
Inşallah canim
0 oy
5 Şubat 2020 (809 puan) cevapladı
Hayır ben hiç yaşamadım yaşamakta istemezdim kanamanın hiç iyisi olmaz çünkü sağlıklı bir gebelikte kanama olmaz
5 Şubat 2020 (73 puan) yorumladı
İnşallah ben de yaşamam
5 Şubat 2020 (809 puan) yorumladı
Inşallah canım
0 oy
5 Şubat 2020 (130 puan) cevapladı
Ben yaşadım iş yerinde 2 yıl içinde beş bebek doğdu kızlar sırayla evlenince sırayla doğum yaptırımlar sadce 2 kişi yaşadı ben hafif lekelenme diğer arkadaşım baya kanamalı hamilelik yasadi
5 Şubat 2020 (73 puan) yorumladı
İnşallah ben yaşamam
0 oy
5 Şubat 2020 (26 puan) cevapladı
Şahsen ben iki gebeliğimde de yerleşme kanaması yaşamadım
5 Şubat 2020 (73 puan) yorumladı
Ayyy inşallah ben de yaşamam
7 Şubat 2020 (26 puan) yorumladı
Yaşasanda panik sakın yapma normal bir durum umarım güzel bir gebelik geçirirsin :)
0 oy
5 Şubat 2020 (141 puan) cevapladı
31.haftamdayım bende hiç kanama yaşamadım. Yaşamakta istemem Allah kimseye yaşatmasın
5 Şubat 2020 (73 puan) yorumladı
Allah’ım yaşatmasın kimseye
0 oy
5 Şubat 2020 (95 puan) cevapladı
Canim sen nasil ogrnedin hamile oldugunu kan mi verdin benm adetm 3 gundur gecti bugun test yaptm cikmadi ama.hamileliik.şüphem de var 
5 Şubat 2020 (95 puan) yorumladı
Adetin.kaç gün  gectikten sonra yaptın canm ben.normal eczaneden alip.yaptm ama daha 3 gunum gecmis erken yaptigim icinde çıkmamış olabilirmi?10.gunu beklemem gerekiyormus
5 Şubat 2020 (73 puan) yorumladı
Yok canım ben 2 gün geciktiğinde yaptım ama elektronik olan testlerle yaptım (erken gebelik testi) bazen daha geç çıkabilir tabii belki geç döllenmedir senin. Bir iki gün sonra tekrar dene bence
5 Şubat 2020 (95 puan) yorumladı
Anladim canim saol ama o dedigin testi bilmiyorim nerde bulabilirm ve fiyati ne kadar cnam k bkma cok sordum sanada hkini helal et benm 6 aylik kizim var saniirm bidaha hamile kaldim allah yardim etisn  hepimize
6 Şubat 2020 (73 puan) yorumladı
Canım şimdi gördüm mesajını kusura bakma. Olur mu öyle şey helal olsun . Canım kullandığım test clearblue elektronik olanı üstünde kaç haftalık hamile olduğunu da yazıyor
7 Şubat 2020 (95 puan) yorumladı
Canim benm.adetimden 6 gün geçti test yapsam çıkarmı acaba 2 gun oncw yaptm cikmadi biraz daha beklemelimiyim yoksa 6 gnn gecip.yapan varmidir

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Her hamilelikte mutlaka lekelenme veya kanama olur mu?
Hayır, her hamilelikte lekelenme veya kanama görülmesi gerekmez. Gebeliklerin büyük bir kısmında hiçbir kanama yaşanmadan sağlıklı bir süreç ilerler. Lekelenme yaşayan kadınların oranı tüm gebeliklerin yaklaşık yüzde 20 ile 30'u civarındadır ancak bu durum mutlaka bir soruna işaret etmez; yerleşme kanaması gibi fizyolojik nedenlerden de kaynaklanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 6. haftasında görülen lekelenme normal kabul edilir mi?
Hamileliğin 6. haftasında görülen hafif pembe veya kahverengi lekelenmeler, rahim ağzındaki hassasiyet veya yerleşme süreci nedeniyle sıkça yaşanabilir. Ancak bu kanamanın miktarı, rengi ve beraberinde ağrı olup olmadığı çok önemlidir. Eğer kanama parlak kırmızı renkteyse ve şiddetli kasık ağrısı eşlik ediyorsa, vakit kaybetmeden uzman bir hekime başvurarak durumun değerlendirilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yerleşme kanaması ile normal adet kanaması nasıl ayırt edilir?
Yerleşme kanaması, adet kanamasından daha kısa sürer, genellikle birkaç saat veya en fazla iki gün devam eder ve miktarı oldukça azdır. Adet kanaması ise genellikle daha yoğun, parlak kırmızı renkli ve daha uzun sürelidir. Yerleşme kanaması genellikle embriyonun rahim duvarına tutunması sırasında oluşur ve çoğu zaman ağrısızdır ya da çok hafif kramplar şeklinde hissedilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kanama veya lekelenme durumunda ne yapılmalıdır?
Hamilelik döneminde herhangi bir lekelenme veya kanama fark edildiğinde ilk yapılması gereken şey, kanamanın rengini, miktarını ve süresini takip etmektir. Panik yapmadan fiziksel aktiviteleri kısıtlamak ve dinlenmeye geçmek önemlidir. Kanamanın devamlılığı, yoğunluğu veya eşlik eden karın ağrısı gibi belirtiler varsa, kesinlikle kendi başınıza ilaç kullanmadan doktorunuzla iletişime geçerek muayene olmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda hamilelikte yaşanan kanama tehlikeli sayılır?
Hamilelikte parlak kırmızı, yoğun ve pıhtılı kanamalar, şiddetli karın veya bel ağrısıyla birleştiğinde tehlikeli kabul edilir. Özellikle kanamaya baş dönmesi, baygınlık hissi veya ateş gibi belirtiler eşlik ediyorsa acil tıbbi müdahale gerekebilir. Bu tür belirtiler düşük riski, dış gebelik veya plasenta sorunları gibi durumların habercisi olabileceği için zaman kaybetmeden uzman kontrolüne gidilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,198 soru

24,666,164 cevap

366,986 kullanıcı

...