16 haftalık hamileyim, vitamin hapları bebeğe zarar verir mi?

0 oy
1,812 göst.
21 Şubat 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (150 puan) sordu
Hanımlar ben 16 haftalık hamileyim ilk hamileliğim ve  4 haftadır vitamin hapı ve demir ilacı kullanıyorum bir yakınım bebekte şişkinlik yapacağını ve normal doğum yapmama engel olacağını söyledi bir fikri olan var mı acaba???

16 Cevap

0 oy
21 Şubat 2020 (809 puan) cevapladı
Öyle olacak olsa doktorlar yazmaz bu ilacı canım millete bakacak olursan hepsi bir şeyler söyler 
21 Şubat 2020 (150 puan) yorumladı
Aynn ya çok haklısınız her konuda bir fikri var milletin
-Reklam-
0 oy
21 Şubat 2020 (1,051 puan) cevapladı
Omega, d vitamini ve demir kullanıyorum öyle bişey duymadım canım, şişkinlikten kastı acaba çok kilo alır falan demek mi ki? 
21 Şubat 2020 (150 puan) yorumladı
Öyle heralde çünkü ilk 4 çocuğunda vitamin kullanmamış diye normal doğum yapmış 5.çocuğunda vitamin içmiş diye sezaryen olmuş
21 Şubat 2020 (1,051 puan) yorumladı
Olur mu öyle şey, balık yemiyorum diye omega, demir zaten kan için, d vitamini de değer düşüklüğü düşüğe sebebiyet veriyor ve kaybım var diye verildi. Ama bebeğin kilosu hep normal seyrinde. Hem çatı ile de ilgili bir konu normal doğum, yine de yaşı büyükse bazı inançları ilginç şekilde doğru çıkıyor. Ama bence kullan ya.. Şeker burda tehlikeli olan.
21 Şubat 2020 (150 puan) yorumladı
Aynn bende balık yemiyorum diye kullanmak istedim
0 oy
21 Şubat 2020 (777 puan) cevapladı
Şişkinlik değilde güzel kilo almasına yardımcı oluyo vitaminler demir zaten depondan çekiyo sen depoyu dolduruyorsun:) benım bebegım 2 3 hafta ileride kilosuna göre sebebide vitamın aldıgım ıcın iri bir bebek yanı. Bir sağlık problemide yok cok sukur
21 Şubat 2020 (150 puan) yorumladı
Çok sevindim adınıza:) sağolun içimi rahatlattınız ilk gebelik olunca insan havadan bile nem kapıyor
21 Şubat 2020 (777 puan) yorumladı
Benımde ilk gebelıgım ama sağlıklı olarak ilk oldu bundan 2 oncesı kımyasal gebelıktı o kadar cok dıkkat edıyordum kı sonra saldım sağlıklı bebek tutunur her şekılde dedı doktorum cıdden oyle oldu :)
22 Şubat 2020 (150 puan) yorumladı
Hayırlı olsun:)
0 oy
21 Şubat 2020 (668 puan) cevapladı
Hayır canım öyle olsa doktorlar vermez. Millete bakma herşeyi diyorlar 
21 Şubat 2020 (150 puan) yorumladı
Aynn haklısınız valla :)
21 Şubat 2020 (668 puan) yorumladı
:). Ayenn canım
0 oy
21 Şubat 2020 (224 puan) cevapladı
vitamin hapı can dir gerisi heyecan
0 oy
21 Şubat 2020 (1,714 puan) cevapladı

Canım öyle şeyler söyleyen yakınlarını dinleme.doktorunu dinle sen. Bak doktorlar vitamin veriyor sence sebebi ne olabilir? 

Eskiden annelerimiz vitamin ilacı mı kullanıyordu? 

Hayır! 

Ama eskiden meyvelerde sebzelerle hormon koymuyorlar böcek ilaçları sıkmıyorlardı ve eskiden meyveler sebzeler çok sağlıklı besleyici ve vitamin doluydu ama şimdi? 

Doktorun verdiyse mutlaka kullan canım sağın solun ne dediğine de bakma. O vitaminleri herkes kullanıyor ve normal doğum yapanda çok var emin ol :)

22 Şubat 2020 (150 puan) yorumladı
Aynen çok haklısınız yediğimiz her şey zehir:(
0 oy
21 Şubat 2020 (244 puan) cevapladı
Genel de herkes kullanıyor eğer rahim yeterince açılırsa pek önemli değil kilosu sanırım
0 oy
21 Şubat 2020 (15 puan) cevapladı
Ya banada dediler neymiş vitamin alınca bebek olduğundan kilolu olurmuş o yüzden normal doğum cok zor oluyormuş sizce böyle birşey olabilir mi kızlar bu arada ilk gebeliğim
22 Şubat 2020 (150 puan) yorumladı
Aynn işte bana da öyle dediler ama takma vitamin içmeyenlerin de bebeği ufak doğuyor
0 oy
21 Şubat 2020 (759 puan) cevapladı
Aklı çıkıyordur onun çocuğundan kilolu doğurursun diye :)))
22 Şubat 2020 (150 puan) yorumladı
Hiç güleceğim yoktu :))))) farklı bi yaklaşım:)
0 oy
21 Şubat 2020 (90 puan) cevapladı
Cnm bn kullanmadm bebeqım cok zayıf doguma 4 hafta var sımdı basladm bnde bnce kullan derım
0 oy
21 Şubat 2020 (74 puan) cevapladı
Ne kadar saçma bir düşünce yaa komik geliyor bana aynı şeyi gelinimizin annesi demiş kızına kullanma bebeğinin başı büyük olur doğum zorlaşır kızıda uygulamış en son annem fark etti ben seni özel dra götürüyom ilaçlarına bisürü para veriyom sen nasıl kalkıp böyle bişey yaparsın deyip kızdı sonra içtimi bilemiyorum sanmıyorumda
22 Şubat 2020 (150 puan) yorumladı
İnanır mısın bana bunu söyleyen de gelinine içirmiyormuş :)
22 Şubat 2020 (74 puan) yorumladı
Cahil ce ne denilirki
22 Şubat 2020 (150 puan) yorumladı
Aynen bide gelini de zapzayıf bir şey yemek yiyemiyor her yediğini kusuyor asıl öylelerine lazım vitamin hapı
22 Şubat 2020 (74 puan) yorumladı
Zaten vitamini anneye güç versin diye bebek zaten ister istemez senin depolarından alıyor senin güçsüz düşmemen lazım kullanmak şart
0 oy
21 Şubat 2020 (126 puan) cevapladı

canım hiç bakma millete valla H o vitaminler şart bebek bir yolunu bulur kendini geliştirir olan sana olur ki kaldı ki doğumdan sonra hep vitaminler süt oluyor sana :)

0 oy
21 Şubat 2020 (131 puan) cevapladı
Doktorun verdiği ilaçları kullanmasak bebege nasil vitamin gidecek. Nasil beslenecek sen başkaların dediğine bakma boş boğaz insanlar konusuyor
0 oy
21 Şubat 2020 (810 puan) cevapladı
Hiç duymadım oyle olsa dr lar riske girer mi hiç 
0 oy
21 Şubat 2020 (673 puan) cevapladı

Of bu millet sanki çocuk gelişim uzmanı sanki kadın doğum uzmanı. Ne çok biliyorlar ay o öyle yapar bu böyle yapar. Bir salın hamileleri ya zaten evhamlı zamanlarımız.:angel:

22 Şubat 2020 (150 puan) yorumladı
Aynen ya herkes maşallah çocuk uzmanı :)
0 oy
21 Şubat 2020 (165 puan) cevapladı
Valla canım başından belli hiçbir vitamin demir ilaçlarımı eksik etmedim 34 haftalıgim bebeğim hep olması gereken kiloda ne çok zayıf ne çok kilolu alakası yok bence

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte kullanılan vitamin hapları bebeğin gelişimini nasıl etkiler?
Hamilelikte kullanılan vitaminler bebeğin sağlıklı büyümesi, beyin gelişimi ve kemik yapısının güçlenmesi için kritik destek sağlar. Doğru dozda alınan vitaminler bebekte şişkinlik veya gelişim bozukluğu yapmaz, aksine annedeki besin eksikliklerini gidererek bebeğin sağlıklı gelişimini destekler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Demir ilacı kullanımı normal doğumu zorlaştırır mı?
Demir ilacı kullanımı normal doğumu zorlaştırmaz, aksine annenin doğum sırasında ihtiyaç duyacağı kan miktarını ve enerji seviyesini korumasına yardımcı olur. Demir eksikliği anemisi doğumda komplikasyon riskini artırabileceği için doktorun önerdiği demir takviyesini düzenli kullanmak sağlıklı bir doğum süreci için önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
16 haftalık hamilelikte vitamin takviyesi kullanmak neden gereklidir?
Gebeliğin 16. haftası bebeğin hızlı büyüdüğü ve annenin vücudunun daha fazla demir ile vitaminlere ihtiyaç duyduğu bir dönemdir. Bu süreçte kullanılan takviyeler annedeki anemi riskini düşürür, bebeğin organ gelişimini destekler ve doğum sonrası iyileşme sürecini daha konforlu hale getirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte vitamin ve demir hapları hangi yan etkilere yol açabilir?
Demir ilaçları bazı anne adaylarında mide bulantısı, kabızlık veya dışkı renginde koyulaşma gibi geçici yan etkilere neden olabilir ancak bebekte şişkinlik yapması tıbbi olarak beklenen bir durum değildir. Yan etkiler yaşanıyorsa ilacın markasını veya kullanım saatini değiştirmek için mutlaka kadın doğum uzmanına danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte vitamin kullanımı konusunda nelere dikkat edilmelidir?
Hamilelikte vitamin kullanımı mutlaka doktorun belirlediği dozda ve düzenli bir şekilde yapılmalıdır. Kulaktan dolma bilgilere göre ilaç bırakılmamalı veya aksatılmamalı; herhangi bir endişe durumunda kan değerleri ölçülerek gerekli takviyelerin devamlılığı uzman hekim tarafından teyit edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 526 göst.
0 oy
1 cevap 823 göst.
0 oy
5 cevap 540 göst.
13 Temmuz 2021 Doğum kategorisinde ozlem.gunes (34 puan) sordu

1,512,194 soru

24,666,133 cevap

366,984 kullanıcı

...