9 haftalık hamileyim, alttan ultrason muayenesi sakıncalı mı?

0 oy
670 göst.
22 Şubat 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (79 puan) sordu
Arkadaşlar ben bir kez daha bu tarz sorum olmustu. 9 haftalık hamileyim. Doktor alttan ultrasonla baktı ama cevremdekiler alttan muayene sakıncalı çocukta sakatlık olur diyolar. Öyle bişey varmı acaba. Doktor zaten oyle bişey varmı yokmu o yüzden baktı ve çocuk daha çok küçük dedi. Bilgilerinizi benimle paylasirmisiniz
Gebelik haftası 9

11 Cevap

+2 oy
22 Şubat 2020 (1,015 puan) cevapladı
Doktorunda senin cocuguna kasti yok canim o millet dediklerin doktorlardan daha iyi biliyorsa sen onlarin konustularina takılmaya devam et yok ben doktora güveniyorum diyosan böyle bir yazıya gerek bile yok
-Reklam-
+2 oy
22 Şubat 2020 (126 puan) cevapladı
Öyle bir sey olsa doktor bakar miydi hic? Iciniz rahat olsun. Ben 39+5 oldm banada bakmistilar.
22 Şubat 2020 (79 puan) yorumladı
Teşekkür ederim inşallah
+1 oy
22 Şubat 2020 (1,820 puan) cevapladı
Hayır tabikide canım mecbur alttan muayene etmek zorundalar çünkü bebek henüz çok küçük ve karından gözükmez ayrıca bebeğin olduğu yerle rahimin olduğu yerin arasinda uzaklık var zarar vermez yani korkma Allah'ıma şükürler olsun başından beri hep oldum bir sknti olmadı
22 Şubat 2020 (79 puan) yorumladı
Teşekkür ederim Allah razı olsun
0 oy
22 Şubat 2020 (182 puan) cevapladı

Bende altan muayene oldum o zamn da hamileymişim  bilmiyordum şimdilik bi sıkıntı yok:ermm:

0 oy
22 Şubat 2020 (182 puan) cevapladı

Bende altan muayene oldum o zamn da hamileymişim  bilmiyordum şimdilik bi sıkıntı yok:ermm:

22 Şubat 2020 (79 puan) yorumladı
İnşallah bı sorun olmaz yavrularımız sağ selamet kucagimiza aliriz
22 Şubat 2020 (182 puan) yorumladı
Amin amin insallah
0 oy
22 Şubat 2020 (519 puan) cevapladı
Karından görülmediği için mi alttan baktı canım normalde 7.haftadan itibaren karından bakıyorlar 
22 Şubat 2020 (79 puan) yorumladı
Karından da gözüktü bebek ama bana doktorlar bebeğin kafasının arkasında şişlik var demişlerdi bende başka bı doktora gittim daha bilgili olan o da alttan baktı çocuk daha çok küçük göremeyiz dedi bişey gormemis
0 oy
22 Şubat 2020 (1,051 puan) cevapladı
Alttan muayenenin bebeğe zararı yok, çevrenizin yanlış bilgisi ile kendinizi korkutmayın, internette de isterseniz bununla ilgili yazılar çok gerçek jinekoloji uzmanlarının yazdığı, bulabilirsiniz. Eğer bir negatif durum varsa alttan muayene olmasa da olacaktır. Daha çok yeni gebeliğiniz kulak asmayın,daha çok konuşacaklar :) 
0 oy
22 Şubat 2020 (265 puan) cevapladı
Benimde cekincelerim vardı ilk  Altan bakildi hatta doktora korkumu dedim oda bişey olmucani Bebek USG gorunmuce için altan bakmasi gerektini söyledi 6hafta 3gunluk gebe çıktım hayatımın en mutlu günleri başlamış oldu şuan 22 haftaligim  canım
0 oy
22 Şubat 2020 (74 puan) cevapladı
Hamileliğimin başından bu yana hep oldum bi sıkıntı yok çok şükür insanların dediğine bakarsan ohooo
0 oy
22 Şubat 2020 (570 puan) cevapladı
İlk gebeliğimde alttan baktı kalp atışı var mı diye. Çok şükür kızım 3.5 yaşında bir sorun olmadı. Her duyduğuna inanma canım. Boşuna evham yapıyorlar çevredekiler
0 oy
22 Şubat 2020 (383 puan) cevapladı
Evet bnde sakincali oldugunu duymustum ama yinede baktirdim o zaman sekiz hAftalik falandi simdi de 13 hAftaligiz cok sukur hicbir sorun yok her duydugunada inanma

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

9 haftalık hamileyken alttan ultrasonla muayene olmak bebeğe zarar verir mi?
9 haftalık hamilelikte vajinal ultrasonla muayene edilmek bebeğe veya gebelik sürecine herhangi bir zarar vermez. Vajinal ultrason, erken dönemde gebelik kesesini ve kalp atışlarını daha net görebilmek için kullanılan güvenli ve standart bir tıbbi yöntemdir. Problar rahim ağzına zarar vermeyecek şekilde tasarlanmıştır ve bebeğin bulunduğu amniyon kesesine fiziksel bir teması yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik döneminde neden alttan ultrason muayenesi tercih edilir?
Gebeliğin ilk haftalarında bebek henüz çok küçük olduğu ve karından yapılan ultrasonla net görüntü alınamadığı için vajinal ultrason tercih edilir. Bu yöntem; gebelik kesesinin yerleşimi, embriyonun canlılığı ve kalp atışlarının duyulması gibi kritik bilgilerin daha erken ve net bir şekilde tespit edilmesini sağlar. Özellikle 10. haftaya kadar olan süreçte doktorlar en doğru teşhis için bu yöntemi kullanırlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Vajinal ultrason muayenesi düşük riskini artırır mı?
Vajinal ultrason muayenesinin düşük riskini artırdığına dair bilimsel bir kanıt bulunmamaktadır. Bu muayene, gebeliği takip eden hekim tarafından sağlıklı bir şekilde gerçekleştirildiğinde düşükle sonuçlanan bir süreci tetiklemez. Düşük olayları genellikle genetik faktörler veya biyolojik nedenlerle gerçekleşir; ultrason muayenesi ise bu durumu teşhis etmek için kullanılan zararsız bir araçtır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Alttan muayene sonrası hafif lekelenme normal kabul edilir mi?
Vajinal muayene sonrası rahim ağzındaki hassasiyet nedeniyle bazen çok hafif, pembe veya kahverengi lekelenmeler görülebilir ve bu durum genellikle kısa sürede geçer. Ancak şiddetli kanama, ağrı veya kramp gibi durumlar eşlik ediyorsa mutlaka vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmelisiniz. Genellikle işlem sonrası hiçbir belirti görülmemesi en yaygın durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte alttan muayene ne zamana kadar yapılabilir?
Vajinal ultrason genellikle gebeliğin ilk 10-12 haftasına kadar ihtiyaç duyulan bir işlemdir. 12. haftadan sonra bebek büyüdüğü ve karın üzerinden (abdominal) ultrasonla çok daha rahat görüntülenebildiği için vajinal muayeneye gerek kalmaz. Doktorunuz gebelik takibinde gerekli gördüğü durumlarda, rahim ağzı uzunluğunu ölçmek gibi özel amaçlarla ilerleyen haftalarda da bu yöntemi tercih edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 446 göst.

1,512,175 soru

24,665,913 cevap

366,975 kullanıcı

...