Sezaryen doğumda tansiyonum çıkar mı, ne yapmalıyım?

0 oy
553 göst.
6 Mart 2020 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (81 puan) sordu
Kızlar Merhaba benim heyecandan tansiyonum yükseliyor zaten çoğu postum tansiyona alakalıdır smdi büyük ihtimal normal doğum olmucak benim ama sezeryandada çıkar diye korkuyorum bilgisi olan varmı sakinleştirici  filan veriyolarmi nasıl oluyor tecrübe sahibi olan yazabilirmi

9 Cevap

0 oy
6 Mart 2020 (259 puan) cevapladı
Doktoruna söyle belden iğne yapmasin komple bayıltın beni ameliyat sırasında uyanik olmak istemiyorum de canim 
6 Mart 2020 (81 puan) yorumladı
Tsk ederim cnm
-Reklam-
0 oy
6 Mart 2020 (1,714 puan) cevapladı
Canım sen doktoruna söyle ben heyecanlaırım de derdini anlat bu zamana kadar heyecanlandığım için tansiyonum çok yüksek çıkıyor de bu sebepten dolayı tamamen baygın şekilde sezeryan olmak istiyorum de.

Belden değilde tüm bedenin bayıltışırsa heyecan felan olmaz canım uyandığında bebeği yanında görürsün Allahın izniyle 
6 Mart 2020 (81 puan) yorumladı
Tsk ederim sanırım öyle olcak cidden hiç anlamıyorum firliyo birden
0 oy
6 Mart 2020 (650 puan) cevapladı
Ben genel anestezi aldım ihtiyac duymadım o yüzden sadece oğlumun doğduğu ani goremeyecegim icin morelim cok bozuktu 12 saat suni aldim açılmadı mecburi oldum eğer tansiyon vars genel alsan daha iyi bence ben belime igne saplanmasindan tuylerim ürperir korkudan yapamadim bir de bazilarinin bel ağrısı geçmemiş tek pismanligim o anı gorememek onun dışında ameliyathane d uyandim odaya getirdiler geceligimi giyindim esim oglumu gogsume yatırdı aglamaya başladı direk doğruldum emzirdim ayilma sureci olmadı narkoz almadan önce kendini neye sartlarsan oyle uyanıyorsun 
0 oy
6 Mart 2020 (1,355 puan) cevapladı

Tansiyon hastalarını genelde genel anestezi ile sezeryan a alıyorlar bu yüzden bir sorun olmaz 

6 Mart 2020 (81 puan) yorumladı
İnş hayrlisiyla
0 oy
6 Mart 2020 (274 puan) cevapladı
Bndede tabsiyon çıktı ama bn sakın olup normlmdogum istiyorum heyecnlnmsmaya çalışıp denicm yine ne olacgni allh bikir tabi bn bilemem ama doktrumla epidural doğum olarak anlatım yani sende bı denesen olmazmi acaba 
6 Mart 2020 (81 puan) yorumladı
Ya bendeki sorun birden yükselmesi hiç farkedemiyorum ne olduğunu anlamıyorum da
0 oy
6 Mart 2020 (105 puan) cevapladı
Bak canım sadece sakin ol çünkü ameliyathanede zaten seni rahatlatmak için konuşuyorlar eğer genel anestezi düşünüyorsan Allah sağ salim bebeğini kucağına almak nasip etsin inşallah 
6 Mart 2020 (81 puan) yorumladı
İnş sanirim en iyisi tamamen uyumak
6 Mart 2020 (105 puan) yorumladı
Zaten bebegin doğduğunda ne acı ne sancı inan üçüncü gebeliğim benim ucude sezaryen ve genel anestezi olacak :)
0 oy
6 Mart 2020 (231 puan) cevapladı
Benimde yuksek tansiyonum var doktoruma dedim sezeryanmi olucak diye oda cocugun basi asagda oldug icin ilk normal deniyecegiz olmaz ise sezeryan dedi bende tedirginim bu aralar rabbim normal dogum nasip etsin insAllah 
6 Mart 2020 (81 puan) yorumladı
Amin inş sağlıkla alın kucağına bende bilmiyorum elbet vardır bi yöntemi cnm alırlar tedbirini
0 oy
6 Mart 2020 (223 puan) cevapladı
epidural anestezi herkesin kaldırabileceği bişey değil zaten ben kaldıramaz psikolojik olarak zor genel anestezi de sıkıntı olmaz Allah'ın izniyle
6 Mart 2020 (81 puan) yorumladı
İnş allah izin verirse Rabbim herkesi yavrusunu hyrlisiyla kavustursun
0 oy
6 Mart 2020 (149 puan) cevapladı
Bende yüksek tansiyon sonucu 37. Haftada sezeryan oldum. Hic heyecan yapmamama ragmen tansiyonum hep yukseldi. Ama damar yolundan ilac verip düşürdüler. Bence spinal ya da epidural ol tamamen bayilma zaten yukselirse mudahale.ediyolar. bebeginin ilk karnindan ciktigi ani kaçırma 
6 Mart 2020 (81 puan) yorumladı
İstediğim cevap buydu aslında çıksa da müdahale ediyorlar öylemi suan bile içim rahatladi
6 Mart 2020 (149 puan) yorumladı
Tabiki mudahale ediyolar. Bi kolumda tansiyon aleti vardi surekli olcuyodu diger kolumdanda damar yolundan ilac veriyolardi.Benim dusmedi o ayri dogumdan sonra dil alti verdiler ancak öyle düştü
6 Mart 2020 (81 puan) yorumladı
Bakalım bizim kaç olcak  allah hayırlısıni versinn

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen doğum sırasında tansiyon yükselmesi nasıl önlenir?
Sezaryen doğum sırasında tansiyon yükselmesini önlemek için anestezi uzmanları ameliyat öncesinde ve esnasında hastanın tansiyon değerlerini sürekli takip eder. Heyecan ve kaygı kaynaklı tansiyon artışını engellemek amacıyla, doktorunuzun uygun görmesi durumunda ameliyat öncesinde hafif etkili sakinleştirici ilaçlar uygulanabilir. Ameliyat ekibi, anestezi yöntemine karar verirken hastanın genel sağlık durumunu ve tansiyon geçmişini baz alarak gerekli önleyici tedbirleri alır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatında heyecana bağlı tansiyon çıkması normal mi?
Sezaryen ameliyatı sırasında heyecan, stres ve korkuya bağlı olarak tansiyonun geçici olarak yükselmesi tıbbi açıdan beklenen bir durumdur. Vücut, ameliyat stresiyle karşılaştığında adrenalin salgılayarak tansiyonu hafifçe artırabilir. Ancak bu durum hastane ortamında anestezi ekibi tarafından yakından izlenir ve gerekli müdahaleler anlık olarak yapılarak tansiyonun güvenli aralıkta tutulması sağlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğumda tansiyon ilacı veya sakinleştirici verilir mi?
Sezaryen doğumda yüksek tansiyon riski veya aşırı kaygı durumu varsa, anestezi doktoru hastanın durumuna göre uygun sakinleştirici veya tansiyon düzenleyici ilaçları kullanabilir. Ameliyat öncesi yapılan ön görüşmede tansiyon geçmişinizi doktorunuza belirtmeniz, anestezi ekibinin size uygun bir ilaç protokolü hazırlamasını kolaylaştırır. Bu ilaçlar hem anne adayının rahatlamasını sağlar hem de tansiyonun dengede kalmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatı öncesi tansiyon takibi nasıl yapılır?
Sezaryen ameliyatı öncesinde tansiyon takibi, hastanın ameliyathaneye alınmasıyla birlikte başlar ve işlem bitene kadar devam eder. Kolunuza takılan manşon ve monitörler sayesinde tansiyon değerleriniz her birkaç dakikada bir otomatik olarak ölçülür. Bu sayede anestezi uzmanı, tansiyonunuzdaki en küçük bir değişikliği anında fark ederek gerekli tıbbi desteği hemen devreye sokar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda tansiyon yükselmesi riskli midir ve nasıl yönetilir?
Doğumda tansiyon yükselmesi, uzman gözetimi altında yönetildiğinde büyük oranda kontrol altına alınabilen bir durumdur. Eğer tansiyonunuz yüksek seyrediyorsa, doktorunuz ameliyat öncesinde damar yoluyla tansiyon dengeleyici ilaçlar vererek süreci güvenli hale getirir. Önemli olan, ameliyat ekibinin durumunuzdan haberdar olmasıdır; bu sayede gerekli tıbbi müdahaleler hızlıca yapılarak hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı korunur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,150 soru

24,665,544 cevap

366,953 kullanıcı

...