Bebeğim 1 ayda 3 cm uzadı ve 600 gram aldı, normal mi?

0 oy
885 göst.
16 Mart 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (77 puan) sordu
1 ayda bebegım boyu 3 cm uzadı kilo 600 grm aldı 

6 Cevap

0 oy
16 Mart 2020 (1,934 puan) cevapladı
Kaç haftaliksin canim 
-Reklam-
0 oy
16 Mart 2020 (827 puan) cevapladı
Benim kizim dogdu ayi dolunca 2400 almıştı hemşire sasirdi ne verdiniz bu cocuga dedi
16 Mart 2020 (77 puan) yorumladı
Hangı mama kullanıyosun
16 Mart 2020 (827 puan) yorumladı
Yok mama kullanmadim sadece anne sutu yarim saatte bir emzirdim inanin mama iki kizimdada kullanmadim
17 Mart 2020 (1,116 puan) yorumladı
Aynen öyle benimde bebeğim biraz hızlı gelişti ebe sen ne yedirip ne içiriyorsun bu bebeğe dedi sadece anne sütü ile besliyorum dedim şaşkın şaşkın baktı
0 oy
16 Mart 2020 (293 puan) cevapladı
Sen bikmadin galiba ya bu soruyu sormaktan
0 oy
16 Mart 2020 misafir cevapladı
Sen doktora götürdün mu bu çocuğu burdan hiç cevap anlamıyorsun ve ısrarla yüz defa aynı soruyu soruyorsun bundan önce de çocuğun kakasina takmissin kafayı çocuk doktoru denen birşey var ben şimdi çocuğun çok zayif kalmış desem veya çok almış desem doğruyu mu söylemiş olacağım her çocuk bir değildir 
16 Mart 2020 (1,367 puan) yorumladı
Burda herkes doktor öyle demeyin  :)
16 Mart 2020 misafir yorumladı
Ama bu posta insanalr gerçekten cevap vermiyor çünkü kimsenin bir bilgisi yok yani ısrarla açıyor aynı postu bebeğin nasıl kilo aldığı önemli değil dün dedim ki doktorlar boy kilo oranına bakarak kilosunun iyi olup olmadığına karar veriyor dedim bugün de boyunun ne kadar uzadığını yazmış ben onun orantisini bilmiş olsam zaten doktor olurdum
16 Mart 2020 (827 puan) yorumladı
Olur mu canim biz deneyimli annelere soruyor ki bazi seyleri doktorlardan degil deneyimli annelerden ogrenirsin çünkü bende deneyimli annelerden ogrendim cogu seyi
16 Mart 2020 misafir yorumladı
İyi de eski postlarini aç bak yüzde defa aynı şeyi patlalasiyor birşeye takmış takıyor gerçekten üç beş kişi ancak yaziyir demekki bilgi yok insnalarda bu konuda zaten yazanların coguda bilgi vermek amaçlı değil yine sen misin diye yazanlar yani.
0 oy
16 Mart 2020 (752 puan) cevapladı
Eeeeeeee ?? 
0 oy
16 Mart 2020 (430 puan) cevapladı
Burası hamile sayfası bebegımın kılosunu ve boyu için bebek sayfasına yazsana sürekli ısrarla neden buraya yazıyorsun 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklerde aylık 3 cm boy uzaması ve 600 gram kilo alımı normal mi?
Bebeklerin ilk aylardaki gelişiminde aylık 3 cm boy uzaması ve 600 gram kilo artışı genellikle sağlıklı bir büyüme seyri olarak kabul edilir. İlk 3 ayda bebeklerin ortalama 600-900 gram arası kilo alması ve boylarının düzenli uzaması, beslenmenin ve genel sağlık durumunun iyi olduğuna dair önemli göstergelerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebekler ilk aylarda ayda kaç cm uzamalı ve kaç gram almalı?
Bebekler yaşamlarının ilk 3 ayında aylık ortalama 3-4 cm uzar ve yaklaşık 600-900 gram arasında kilo alırlar. Gelişim süreci her bebekte genetik faktörlere ve beslenme düzenine göre farklılık gösterse de bu değerler sağlıklı bir büyüme için genel referans aralığıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde kilo alımı yavaşlarsa ne yapılması gerekir?
Bebeklerde kilo alımı beklenen seviyenin altına düşerse öncelikle beslenme sıklığı ve emzirme teknikleri gözden geçirilmelidir. Eğer bebek ayda 500 gramdan az kilo alıyorsa veya büyüme eğrisinde belirgin bir duraksama gözlemleniyorsa, beslenme düzenini değerlendirmek ve olası sağlık sorunlarını ekarte etmek için bir çocuk doktoruna danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerin boy ve kilo gelişimi nasıl takip edilmelidir?
Bebeklerin boy ve kilo gelişimi, doktor kontrollerinde kullanılan standart persentil (büyüme) eğrileri üzerinden takip edilmelidir. Önemli olan tek bir ayın verisi değil, bebeğin kendi gelişim çizgisindeki sürekliliktir; bu nedenle ölçümlerin her ay düzenli aralıklarla yapılması gelişim takibi açısından kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerin sağlıklı kilo almasını desteklemek için neler yapılmalı?
Sağlıklı kilo alımı için bebeğin beslenme sinyallerini doğru okumak ve ihtiyaç duyduğu her an beslenmesine izin vermek en temel adımdır. Anne sütü ile beslenen bebeklerde emzirme süresinin yeterli olduğundan emin olunmalı, formül mama ile beslenen bebeklerde ise doktorun önerdiği miktarlara bağlı kalınarak düzenli bir beslenme rutini oluşturulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 478 göst.
0 oy
1 cevap 444 göst.
0 oy
15 cevap 1,521 göst.

1,512,168 soru

24,665,829 cevap

366,971 kullanıcı

...