Diş etlerim çok şişti ve acıyor, ne yapabilirim?

0 oy
591 göst.
21 Mart 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (519 puan) sordu
Üst damağım, diş etlerim o kadar şiş ki acısı beni mahvediyor tuzlu su deniyorum ama bir etkisini görmedim. Ne yapsam geçer bilmiyorum fırçalıyorum bu sefer de kan oturuyor kanıyor:/
Gebelik haftası 11

10 Cevap

+1 oy
21 Mart 2020 (965 puan) cevapladı
Tuzlu su ile gargara,ama normal,agiz kokusuda olucak normaldir
-Reklam-
+1 oy
21 Mart 2020 (62 puan) cevapladı
Ayni problmi bnde yasiyrum cnm yemk yerkn az bsey deysin damgma kanma yapiyor hamilelkte sisermis kiminin bnm doktrm hicbse vermdi tuzlu gargara ypip bol bol fircaliyorm
+1 oy
21 Mart 2020 (140 puan) cevapladı
34 haftalık olduk disciyede gittim hiç bi çaresi yok fircalayincada kanıyor gargara yapıncada düzelmiyor malesef  doğuma kadar böyle devam ediyor.dogumdan sonra normale dönücez insallah
+1 oy
21 Mart 2020 (215 puan) cevapladı
Ekstra olarak elinle diş etlerine masaj yapmanı öneririm doktorum tavsiye etmişti elinle yuvarlak çizerek ama sakın dış fırçasıyla dış etlerini fırçalama 
+1 oy
21 Mart 2020 (1,714 puan) cevapladı
Bende aynı durumu yaşıyorum canm. Aşırı hassaslaşyı diş etlerin şişiyor sızlıyor fırçalasanim kan revan oluyor :(
+1 oy
21 Mart 2020 (128 puan) cevapladı
Benimde hamileligimin başından beri sürekli fırçalarken aşırı kanıyor ama dış eti sorununun normal oldugunu okudum 
+1 oy
21 Mart 2020 (171 puan) cevapladı
Canim aynisini ben yasamistim   cildirmistim  acidan malum ilacta kullanamiyoz   disciye qittim  once dislerini  fircala dedi qarqara verdi yap dedi sonra Kenakort-A  dye bi merhem verdi onu sur dedi yaptim canm bi qunde qecti aqrim siddetle tavsiye ederim
0 oy
21 Mart 2020 (47 puan) cevapladı
Bende yaşadım aynı sorunu tuzlu sirkeli su ile gargara yaptım ama hafta sonra geçti canım
21 Mart 2020 (519 puan) yorumladı
Sirkeli su da deneyeyim ben o zaman
21 Mart 2020 (47 puan) yorumladı
Bir çay bardağına bir yemek kaşığı sirke üstüne su ekle. Fazla sirke koyma canım
0 oy
21 Mart 2020 (78 puan) cevapladı
Gargara dicemde yapmıssın zaten
21 Mart 2020 (519 puan) yorumladı
Evet canım ağlayacağım yani inmiyor
21 Mart 2020 (965 puan) yorumladı
Gebeliktwn ozellikle 11.hafta civarlarinda olur,fazla zedelelemeyin,tuzlu su,ama o gebeliğin başlıca etkisidir,
0 oy
21 Mart 2020 (701 puan) cevapladı
Eczaneden andorex ağız gargara si iyi geliyor benim de olmuştu dış doktorum verdi şuan çok iyi gecti
21 Mart 2020 (519 puan) yorumladı
Andorex gebeler kullanabiliyorsa hemen alayım valla
21 Mart 2020 (701 puan) yorumladı
Gebeyim canım 7.ayimda kullandım hatta dış bile çektirdim çok şükür sıkıntı yok

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Diş eti şişmesi ve ağrısı evde nasıl geçer?
Diş eti şişmesi ve ağrısı için ilk aşamada ağız içini tahriş etmeden ılık tuzlu su ile günde 3-4 kez çalkalama yapmak bakteriyel yükü azaltabilir. Ancak ağrı ve şişlik şiddetliyse fırçalamayı zorlamadan yumuşak uçlu bir diş fırçası kullanmalı ve bölgeyi nazikçe temizlemelisiniz. Şişliğin sebebi enfeksiyon veya apse ise evde yapılan uygulamalar geçici rahatlama sağlar; bu nedenle 24-48 saat içinde geçmeyen şişliklerde mutlaka bir diş hekimine başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Diş eti şişmesi neden olur ve ne zaman tehlikelidir?
Diş eti şişmesi genellikle diş taşı birikimi, diş eti iltihabı (gingivitis), apse veya yanlış diş fırçalama teknikleri nedeniyle meydana gelir. Eğer şişlik ile birlikte yüz bölgesinde asimetri, ateş, yutkunma güçlüğü veya geçmeyen zonklayıcı bir ağrı varsa bu durum ciddi bir enfeksiyonun habercisi olabilir. Bu belirtilerle karşılaşıldığında zaman kaybetmeden uzman bir diş hekimi tarafından klinik muayene yapılması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Diş eti şişerken fırçalamak doğru mu, kanama neden olur?
Diş eti şişerken fırçalamak aslında bölgedeki plak tabakasını uzaklaştırmak için gereklidir ancak sert fırçalamak doku travmasını artırarak kanamaya neden olur. Kanama, diş etindeki yoğun inflamasyonun (iltihabın) bir göstergesidir ve genellikle bölge temizlendiğinde zamanla azalır. Fırçalama sırasında yumuşak dokuyu zedelememek için çok yumuşak (soft) kıllı diş fırçaları tercih edilmeli ve dairesel, nazik hareketlerle uygulama yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Diş eti şişmesine ne iyi gelir, hangi yöntemler uygulanmalı?
Diş eti şişmesine iyi gelen uygulamalar arasında bölgeye 10-15 dakika soğuk kompres yapmak şişliği baskılamada etkili olabilir. Ayrıca alkolsüz ve klorheksidin içeren ağız gargaraları, diş eti üzerindeki bakteri plağını kontrol altına alarak iyileşmeyi hızlandırabilir. Bununla birlikte, diş ipi kullanımı diş aralarındaki sıkışmış artıkları temizleyerek baskıyı azaltabilir; fakat uygulama sırasında diş etine sert müdahaleden kaçınılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Diş eti ağrısı için hangi durumlarda doktora gidilmeli?
Diş eti ağrısı ve şişliği 2-3 günden uzun sürüyorsa, ağrı ağrı kesicilere rağmen azalmıyorsa veya diş etinde iltihaplı bir akıntı fark ediliyorsa profesyonel müdahale şarttır. Özellikle diş eti dokusunda renk değişimi, kötü ağız kokusu ve diş sallanması gibi belirtiler diş eti hastalığının ilerlediğini gösterebilir. Hekim muayenesi ile şişliğin kök nedeni tespit edilip gerekiyorsa diş taşı temizliği veya antibiyotik tedavisi planlanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 235 göst.
0 oy
4 cevap 360 göst.
0 oy
4 cevap 662 göst.

1,512,170 soru

24,665,847 cevap

366,972 kullanıcı

...