Doğumda refakatçi kısıtlaması beni çok endişelendiriyor

0 oy
920 göst.
24 Mart 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,265 puan) sordu
Arkadaşlar bunu dünyanın büyük bir sorunuymus gibi davranmanıza gerçekten anlam veremiyorum bizim bebeğimiz sağlığı için boyle bir uygulama var doğuma senin eşin girecekse herkesin girecek senin ailen akrabaların senin yanına girecekse yan odadaki anneyede aynı şey uygulanacaktır saglık dan daha mı önemli yanıniza giren çıkan gerekiyorsa o 1 kişi bile girmesin ona göre zaten ilgileneceklerdir  arkdaslar normal muane içinde bence gitmeye gerek yok doktorum erteledi mesela senn orda kg sunu boyunu görmen sağlığınizdan önemli değil cogu doktor zaten gelmeyin dıyor gel dese bile normal muaneye gidilmemesi gerekiyor en çok hastene ortamı tehlikeli  gerektiği yerde önemimzi alıp gidelim bu derece kafaya takmayalim bebeklere etkisi olacak böyle giderse 

4 Cevap

0 oy
24 Mart 2020 (1,161 puan) cevapladı
Aynen Allah gebe olup dogum bekleyen herkese saglicakla dogum yapip eve gitmeyi nasib etsin.Allah yardimcimiz olsun.
24 Mart 2020 (1,265 puan) yorumladı
Amin canım inşallah
-Reklam-
0 oy
24 Mart 2020 (696 puan) cevapladı
Bende bu durumu biraz sıkıntı edenlerdenim tabiki öncelik sağlık ve bunun için alınacak tedbirler.  ilk hamileliğim bebek bakımı hakkında pek bilgim yok nasıl tutacağımı emzirecegimi altını canını yakmadan nasıl değiştiririm bilmiyorum hele de göbek kordonu hala varken. Zaten ağlasa elim ayağıma dolanır bende onunla birlikte ağlarım geliyor bana. Hemşireler illaki yardım eder ama bir anne ya da kayinvalide gibi olmaz diye düşünüyorum. Bastan beri nasıl olsa bizimkiler gelecek rahatlığı vardı bende nasıl bakarım diye düşünmüyordum şimdi durum çok değişti keşke en baştan birşeyleri öğrenebilseydim 
24 Mart 2020 (1,265 puan) yorumladı
Canım orda zaten tutacaklar sayılı saatler dogum yapan arkdsları atıyor burda durdurmuyorlar  tehlike en çok hastene de haberlerde izlemiyomusuz saglık çalışanlar danda virüs kapan olmus varsın bırgun rezil olalum annelik iç güdüsü  ile hersey yaparuz merak etmeyin bence ben yeğenlerimi bıle kucagıma alamamis insanım  saglık daha önemli emın olun bu yasak olmasa burda smdı hastene herkes girecek herkes dokunacak diye dert edecektik suan kimse dokunmasın istiyorum ben
24 Mart 2020 (3,214 puan) yorumladı
Benım için problem yok yanımda kimse kalmasada olur zaten eşim olmayacaksa yanımda gerisini hiç istemem ben kendimede bebegimede bakarım Allahın izniyle doğumdan sonrada kimseyi eve almayı düşünmüyorum zaten bebegime zarar geleceğine alınsınlar küssünler hiç önemli değil
24 Mart 2020 (1,265 puan) yorumladı
Benim içinde  eşimi bıle umursamam gerekirse :) zaten olamayacak  o ayrı cıktım da bile gelebilirse Rabbim güç kuvvet versin  annem çalışıyor kayınvalidem kaynanasına bakıyor uzak oda gelemez sonra da gelmesin ıstıyorm zaten  o sıra ablam mi annem mi  kuzenım mi bırısı denk gelecek  1 gün kalacak kişiyi bile çok kafaya takılıyor belkı bırgun bıle durdurmazlar hastenede suan annem odamı hazırladı gelen olsa bile ben gidin diyemem dedik bırazda odamdan çıkmayacam annem smdıden uyarıyor herkesi
24 Mart 2020 (1,265 puan) yorumladı
Gelecek zaman ararlarsa zaten   denilir kapıya dayanmazlarsa  odamdan cikmicam gerekirse vurıs den önce bıle bebekler anne zaten hastalığa megilli oluyor dıkkat edilmesi gerekiyor smdı daha cok dıkkat etmek gerek
24 Mart 2020 (3,214 puan) yorumladı
Aynen öyle benim eşimin de dogumda olacagı meçhul izin verirlerse gelecek ben İstanbuldayım o sırnakta annem ankarada yasıyor muhtemelen dogumdan sonra gelecekler bi kaynanam yada görümcem kalırsa kalır oda dediğim gibi sart değil normal dogum olursa dogumdan bikaç saat sonra taburcu ediyorlarmış bekletmiyorlarmış zaten evede çat kağı gelen olursa demen gibi yapacak birşey yok bebegi cıkarmam odadan olur biter
0 oy
24 Mart 2020 (1,091 puan) cevapladı

corona sebebiyle sürekli şunun için gitsem mi bunun için gitsem mi diye sorular görüyorum ve artık her gün ayni sorulardan gına geldi. Aklına takılan hanımlar izleyin Kağan Kocatepe gerekli açıklamayı yapmış

24 Mart 2020 (1,265 puan) yorumladı
Aynen  saglık kurumun da calsıyor annem artık hemsıreler kimseye ısrar etmiyorlarmis haklısınız dıyolarlarmis bence kendi fikirimuz aklımızlada ıyıysek kendimizi hastneye atmanın anlamı yok
24 Mart 2020 (1,091 puan) yorumladı
Allah sağlık çalışanlarına sabırlar versin. Ne yazık ki bizim toplumumuzda bazı kesimler var ki ne yaparsan yap yaranamıyorsun.
0 oy
24 Mart 2020 (985 puan) cevapladı
Benim daha zamanım var ama allah bilir temmuza kadar geçer mi geçmez mi bilinmez eşimle de konuştuk giremezse gelemezse de dünyanın sonu değil ikimiz sağ sağlım ordan çıkalımda evimizde bol bol babasıda görecek nasılsa ki almanyadayiz biz zaten burda da bir kişi doğuma girebiliyor isterse refakatçiyi zaten burda pek sevmiyorlar normalde de kısıtlama var o yüzden ben sağ sağlım doğurayimda kimse gelmesede olur beni hastaneye yetiştirsinler gerisini düşünmüyorum;)
24 Mart 2020 (1,265 puan) yorumladı
Eşim doguma giremeyecekmi smdı yanımda kimse olmayacak mı falan diye çok sıkıntı yapanları görüyorum şaşırıyorum olablır ama kafaya takacak bir konuda değil bence
24 Mart 2020 (1,265 puan) yorumladı
Hayrlısıyla kucagıma almadan başka derdim yok şuan benim
24 Mart 2020 (985 puan) yorumladı
Bütün bu yaşananlar olmasaydı evet takardım girsin isterdim ama bu durumda takmam, sonuçta anne bebek için en iyisi olacaksa girmesin kalmasın kimse ki ilkinde zaten eşim girdi ama adam eve gitti dinlendi akşama doğru tekrar geldi  ben yalnızdım hiçte bisey olmuyor zaten saatte bir hemşireler geliyor emziriyormusun bakıyor ilgileniyorlar odaya kapatıp ne halin varsa gör demiyorlar
24 Mart 2020 (985 puan) yorumladı
Valla bende öyle hayırlısıyla kucağıma alıyım da başka bisey yok kafamda

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumda refakatçi kısıtlaması bebek sağlığı için neden gereklidir?
Doğumda refakatçi kısıtlaması, hastane ortamındaki enfeksiyon riskini minimize etmek ve steril bir alan oluşturarak hem yenidoğan hem de anne sağlığını korumak amacıyla uygulanır. Hastaneye giren kişi sayısının sınırlandırılması, dışarıdan gelebilecek bakteri ve virüslerin bulaşma ihtimalini doğrudan azaltır. Bu uygulama, hastane personelinin daha güvenli bir çalışma ortamında hizmet vermesine ve enfeksiyon kontrol protokollerinin daha etkin bir şekilde yürütülmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Salgın dönemlerinde rutin hamilelik kontrollerine gitmek zorunlu mudur?
Salgın dönemlerinde rutin hamilelik kontrollerine gidilip gidilmemesi konusu, gebeliğin risk durumuna ve doktorun tavsiyelerine göre değişiklik gösterir. Düşük riskli gebeliklerde doktorlar, enfeksiyon riskinden korunmak amacıyla bazı muayenelerin ertelenmesini veya uzaktan takibi önerebilir. Ancak, doktorunuz tarafından belirlenen kritik tarama testleri ve ultrason muayeneleri, bebeğin gelişimi ve sağlığı açısından hayati önem taşıdığı için bu randevuların aksatılmaması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastane ortamında virüs bulaşma riskini azaltmak için neler yapılmalıdır?
Hastane ortamında virüs bulaşma riskini azaltmak için maske kullanımı, el hijyeni ve sosyal mesafe kurallarına titizlikle uyulması en önemli adımlardır. Mümkün olduğunca hastanede geçirilen süreyi kısa tutmak, bekleme alanlarında kalabalık yerlerden uzak durmak ve randevu saatine tam vaktinde gitmek riski ciddi ölçüde düşürür. Ayrıca, hastane içerisinde dokunulan yüzeylerden sonra el dezenfektanı kullanmak ve muayene sonrası kişisel hijyen kurallarını uygulamak enfeksiyon korunmasında etkilidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte rutin muayenelerin ertelenmesi bebek sağlığını etkiler mi?
Hamilelikte rutin muayenelerin ertelenmesi, özellikle bebeğin büyüme takibi ve sağlık durumunun izlenmesi açısından riskli olabilir. Her ne kadar hastane ortamından kaçınmak enfeksiyon riskini azaltsa da, doktorunuzun belirlediği kritik kontrol tarihlerini kaçırmak oluşabilecek sağlık sorunlarının erken teşhisini zorlaştırabilir. Bu nedenle, muayenelerin ertelenmesi yerine doktorunuzla iletişime geçerek hangi kontrollerin mutlaka yapılması gerektiğini ve hangilerinin güvenle ertelenebileceğini netleştirmeniz en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda refakatçi uygulaması hastane kurallarına göre nasıl belirlenir?
Doğumda refakatçi uygulaması, hastanelerin enfeksiyon kontrol komiteleri tarafından güncel sağlık koşulları ve salgın yönetimi politikalarına göre belirlenir. Bu kurallar, hastanedeki tüm hastalar için standart olarak uygulanır ve kişiye özel esneklik gösterilmesi enfeksiyon riskini artırabileceği için genellikle tercih edilmez. Hastane yönetimi, anne ve bebek sağlığını korumak adına refakatçi sayısını kısıtlama veya tamamen kaldırma yetkisine sahiptir; bu uygulamalar hastanın güvenliğini sağlamak için alınan tedbirlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 616 göst.
0 oy
8 cevap 600 göst.
0 oy
24 cevap 1,837 göst.

1,512,324 soru

24,667,770 cevap

367,081 kullanıcı

...