10 aylık bebeğimin odasını ikinci bebek gelmeden ayırmalı mıyım?

0 oy
748 göst.
26 Mart 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (14 puan) sordu
10 aylik bebegim var yatak odasında besikte yatıyor 5 aylik hamileyim bebek dogunca odasını ayirsam mi erken mi acaba 

6 Cevap

0 oy
26 Mart 2020 (2,546 puan) cevapladı
bence şimdiden ayır canım ilerde doğmaya yakın ayırdığında anlıycak beni istemiyo onu istiıyo kıskançlıklar baslıycak en azından şimdi ayırki anlamasın
26 Mart 2020 (14 puan) yorumladı
Bilmem anlarmi ki daha küçük kiskanclik felan bilmiyo
26 Mart 2020 (2,546 puan) yorumladı
1 yaşından sonra anlar ama bir kurnaz oluyolar varya helede kızsa
-Reklam-
0 oy
26 Mart 2020 (944 puan) cevapladı
Benimki 5 yaşında hamileyim hâlâ bizim odada yatıyor kardeşin olunca sen odanda yatarsın diyorum anne buraya onun besigide sığar diyor gitmeye niyeti yok yine 
26 Mart 2020 (944 puan) yorumladı
Gitmiyor bana  diyorki 50 yaşında bile bu odada yatacağım diyor:-) zaten odasında olsa hasta olur çok kötü yatıyor sabaha kadar üstünü örtüyorum
26 Mart 2020 (818 puan) yorumladı
Yerim ben onu ya :) ama alıştır bence bebiş geliyormuş kaç haftalık hamilesin
26 Mart 2020 (944 puan) yorumladı
17+2 haftaligim ama gitmez o huyunu biliyorum
26 Mart 2020 (818 puan) yorumladı
4ünüz uyursunuz :)
26 Mart 2020 (1,265 puan) yorumladı
Kızlar ben 26 yaşında hamıle halimle bile anneme gttımde annemle yatıyorum ben değil kendi istiyor yanında yatmami o yüzen çocuklara atmamak lazım tek suçu eşim bıle annenle yat diyor annem geldi yatakdan kalkdi adam annene yat diyor annem duskun bana dıye :)
0 oy
26 Mart 2020 (741 puan) cevapladı

Benim kızda 4 yaşında bizim odada yatıyor  3 cü geldiğinde napicaz bilmiyorum :D evde 2+1 biride oğlumun odası bakalım kendisi diyor benimde odam olsaydı şöyle böyle yapsaydık hevesi var bakalım 

0 oy
26 Mart 2020 (812 puan) cevapladı

Ozaman Çorlu çocuklu hep beraber yatacazz bende bekliim şurdaa :D 

0 oy
26 Mart 2020 (701 puan) cevapladı
4 yaşında ayırdım 10 gün oluyor =))) ❤️ ❤️ ❤️

Kardeş gelecek abla oldum diye odasını ayırdı kendisi 
0 oy
26 Mart 2020 (487 puan) cevapladı
Benimde bir buçuk yaşında kızım var 3 hafta sonra da ikinci geliyor nasipse şimdiden ayircam odasını babası pek kıyamıyor ama büyüdükçe daha zor olur zaten kardeş gelmese de 2 yaşında ayırmayı düşünüyordum 
26 Mart 2020 (14 puan) yorumladı
Bende kiyamiyorum ama en mantiklisi öyle bi besige daha yer yok odada hem benim kız acayip hareketli bebege de rahat vermez
26 Mart 2020 (487 puan) yorumladı
Aynen canım  zaten küçükken daha kolay alışır benim.kiziminda uykusu çok hafif bebekle aynı odada kalamazlar en ufak bi tikirtida uyanıyor kendi odasında ses olmayacağı için daha rahat uyur
26 Mart 2020 (14 puan) yorumladı
Aynen valla biri uyaninca diğerini uyandirir

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklerde oda ayırma işlemi en sağlıklı kaç aylıkken yapılır?
Uzmanlar bebeklerde oda ayırma süreci için en ideal dönemin ilk 6 ay ile 1 yaş arası olduğunu belirtmektedir. Ani Bebek Ölümü Sendromu (SIDS) riskini azaltmak adına ilk 6 ay aynı odada ancak ayrı yatakta yatılması önerilirken, 1 yaşından sonra çocukların kendi odalarına geçiş yapmaları hem bebek hem de ebeveyn uyku kalitesi için daha uygundur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci bebek gelmeden önce büyük çocuğun odasını ayırmak neden önemlidir?
İkinci bebek doğmadan önce büyük çocuğun odasını ayırmak, onun yeni kardeşiyle aynı odayı paylaşma veya ebeveyn odasından ayrılma sürecini kıskançlık krizleri yaşamadan daha kolay kabullenmesini sağlar. Yeni bebek doğduktan sonra oda ayırma işlemi yapılırsa, çocuk bu durumu kardeşine yerini kaptırmak veya dışlanmak olarak algılayabilir; bu yüzden değişimi doğumdan en az 1-2 ay önce tamamlamak en sağlıklısıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerin kendi odasına alışması için hangi yöntemler uygulanmalıdır?
Bebeklerin kendi odasına alışması için öncelikle gündüz uykularını yeni odasında yapmasını sağlayarak sürece başlayabilirsiniz. Odanın karanlık, güvenli ve huzurlu bir uyku ortamı olduğundan emin olun; ayrıca uyku öncesi rutinlerinizi (kitap okuma, masaj veya ninni) yeni odada gerçekleştirerek bebeğin bu alanda kendini güvende hissetmesine yardımcı olun.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Oda ayırma sürecinde bebeğin ağlamasına nasıl tepki verilmelidir?
Oda ayırma sürecinde bebeğiniz ağladığında onu yalnız bırakmak yerine yanına giderek güven verin ancak tekrar ebeveyn yatağına almamaya özen gösterin. Sakin bir ses tonuyla yanında olduğunuzu hissettirmek, dokunarak sakinleştirmek ve uykuya tekrar dalmasını beklemek, bebeğin kendi yatağında güvende olduğunu anlamasına yardımcı olan temel yaklaşımlardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebekle aynı odada yatmanın uyku düzenine etkileri nelerdir?
Bebekle aynı odada yatmak, özellikle 1 yaşından sonra hem bebeğin hem de ebeveynlerin derin uykuya geçişini zorlaştırabilir. Bebeklerin çıkardığı en ufak seslerin ebeveynleri uyandırması veya ebeveynlerin hareketlerinin bebeği sık sık uyandırması uyku bölünmelerine yol açar; bu nedenle 1 yaş civarı oda ayırmak her iki tarafın da kesintisiz uyku süresini artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 823 göst.
0 oy
7 cevap 420 göst.
10 Eylül 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Nd_mr (221 puan) sordu
0 oy
3 cevap 283 göst.
27 Eylül 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Catmom (1,132 puan) sordu
0 oy
7 cevap 748 göst.

1,512,234 soru

24,666,665 cevap

367,030 kullanıcı

...