28 haftalık hamileyim, kan uyuşmazlığı aşısı olmalı mıyım?

0 oy
607 göst.
27 Mart 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (581 puan) sordu
Kızlar, 28+1 im ve doktorum baan, aşı yapacağını söyledi ilk gebeliğinde benim haftamda kan uyuşmazlığı aşısı olan var mı ilk gebelikte. 
Gebelik haftası 28+1

4 Cevap

0 oy
27 Mart 2020 (35 puan) cevapladı
Cnn bende 28+0 benimde asi olmam lazım pazartesiye randevu aldım bildiğim kadarıyla önce bir test yapıyorlar gerekli olursa asi yapıcaklar bakalim bende pazartesi öğrenicem 
27 Mart 2020 (581 puan) yorumladı
Anladım canm normalde kanama, falan olunca yapıyolarmış bende olmadı ama bugun öğrenicez bakalım randevum var sanada yazarım ne yaptıklarını canö :)
-Reklam-
0 oy
27 Mart 2020 (460 puan) cevapladı
Ben şuan 25 haftalığım bende 3 hafta sonra olacam kan uyuşmazlığı iğnesini

Bide 7.haftada kanamam olduğu için tekrar olmuştum

İlk gebeliğim bu arada
27 Mart 2020 (581 puan) yorumladı
Kan, uyuşmazlığı ewlenirken belli olur 28. Haftada da aşı, yaparlar kanama olursa, daha erken haftalarda yapılır fakat bende, hç kanama olmadı ve iğne yapacaklarını söylediler
27 Mart 2020 (701 puan) yorumladı
Kanama olup olmaması önemli değil kan uyuşmazliginiz da ilk gebelikte anne vücudu bebeği koruyor sıkıntı olmuyor ama bu aşı daha sonra ki gebelik lerde bebeğin sakat doğmamalı için yapılıyor ama benim bildiğim doğumdab sonra yapılır di kan uyuşmazlığı ablamda da var oradan biliyorum doğumdan sonra iğne olurdu mutlaka
27 Mart 2020 (150 puan) yorumladı
Saol canm  biz evlenirken sorun çıkmadı uyuşmazlık yok zaten kanımız bire bir tutuyor eşimle
27 Mart 2020 (701 puan) yorumladı
Kan uyuşmazlığı  anne _negatif olursa baba pozitif+ olursa sorun çıkıyor
27 Mart 2020 (460 puan) yorumladı
Aynen arkadaş doğru söylüyor benim kanım negatif eşimin pozitif
Evlendiğimiz zaman kan uyuşmazlığı var mı yok mu diye test yaptırmıştık zaten  öyle olunca bide gebelikte sorun yaşadığım için mecbur
iğne olmam gerekiyomuş  3 hafta sonra tekrar olucak bide doğumdan sonra tekrar olucak
0 oy
27 Mart 2020 (133 puan) cevapladı
Bizdede var uyuşmazlık  28. Haftanın içinde iğne yaptırdım
0 oy
27 Mart 2020 (245 puan) cevapladı
Bende 28+2 de yaptırdım aşıyı ilk gebeligim 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

28 haftalık gebelikte kan uyuşmazlığı aşısı neden yapılır?
28 haftalık gebelikte yapılan kan uyuşmazlığı aşısı, annenin kanındaki Rh faktörünün bebekle uyuşmazlık göstermesi durumunda annenin bebeğe karşı antikor üretmesini engellemek için yapılır. Bu aşı, bebeğin kan hücrelerinin anne tarafından yabancı madde olarak algılanıp saldırıya uğramasını önleyerek hem mevcut gebeliği hem de gelecekteki gebelikleri koruma altına alır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi 28. haftada nasıl uygulanır?
Kan uyuşmazlığı iğnesi, genellikle 28. gebelik haftasında uzman bir doktor tarafından kalçadan kas içine enjeksiyon yoluyla uygulanır. İşlem öncesinde kan uyuşmazlığı testi olan indirekt coombs testinin negatif çıkması beklenir; eğer test negatifse aşı güvenle uygulanabilir ve işlem sonrası anne kısa bir süre gözlem altında tutulabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk gebelikte kan uyuşmazlığı aşısı yaptırmak şart mı?
İlk gebelikte kan uyuşmazlığı aşısı yaptırmak, annenin kanında henüz antikor oluşmamışsa bebeği korumak adına tıbbi olarak önerilen standart bir uygulamadır. İlk gebelikte anne kanı henüz bebekle yoğun bir etkileşime girmediği için aşı, ileride oluşabilecek antikor riskini minimize eder ve sonraki gebeliklerde oluşabilecek komplikasyonları engellemek için kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
28. haftada kan uyuşmazlığı aşısı yaptırmazsam ne olur?
28. haftada yapılması gereken kan uyuşmazlığı aşısı ihmal edilirse, anne vücudu bebekle olan kan uyuşmazlığı nedeniyle antikor üretmeye başlayabilir. Bu durum, mevcut gebelikte bebekte kansızlık gibi ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceği gibi, daha da önemlisi sonraki gebeliklerde annenin ürettiği antikorların bebeğe geçerek ciddi hayati riskler oluşturmasına sebep olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı aşısı sonrası nelere dikkat edilmelidir?
Kan uyuşmazlığı aşısı sonrası genellikle özel bir bakım gerekmez ancak enjeksiyon bölgesinde hafif bir ağrı veya hassasiyet hissedilebilir. Aşı sonrası birkaç gün boyunca kendinizi gözlemlemeli, ateş veya beklenmedik bir alerjik reaksiyon durumunda vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız; bunun dışında günlük yaşamınıza normal şekilde devam edebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 186 göst.
9 Kasım 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde haticeylmzunl1 (103 puan) sordu
0 oy
5 cevap 991 göst.
0 oy
5 cevap 962 göst.

1,512,332 soru

24,667,864 cevap

367,087 kullanıcı

...