Hamilelikte kakaolu süt içsem bir zararı olur mu?

0 oy
781 göst.
28 Mart 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (602 puan) sordu

Arkadaşlar sade süt çok midemi bulandırıyor hiç içemiyorum onun yerine kakaolu süt hazırlayıp denedim ve severek içtim. 

Ama şimdi internetten araştırdım kimi kafein var içilmez demiş, kimi ben içtim hiç skrun olmadı demiş, kimi alerji yapar demiş... Demiş de demiş yani:(


Aklım karıştı doktora gitmeme de çok var daha. Siz biliyor musunuz doktoruna soran oldu mu hiç kakaolu sütün bir sakıncası var mı yada etkisini azaltıyor mu diye? 

Gebelik haftası 12+2

7 Cevap

0 oy
28 Mart 2020 (451 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Ben içiyorum canım sıkıntı yok hatta bir yerde bebeğe kilo aldirdigini duymuştum o yüzden iciyordum hala içiyorum 
-Reklam-
0 oy
28 Mart 2020 (73 puan) cevapladı
Canim ben kakaolu sut deyilde neskafeyi sormusdum cok deyilde ara ara ice bilirsin demisdi 
0 oy
28 Mart 2020 (38 puan) cevapladı
Canım ben de sade icemiyorum toz nesquikle karıştırıp içiyorum bi zararı olacağını da düşünmüyorum çünkü cocuklar da tüketiyor.
0 oy
28 Mart 2020 misafir cevapladı
Evde kendin kakao koyup yapabilirsin. Ama hazır kakaolu sütler veya nesquik tarzı paketli gıdalar bebek için zararlı. Koruyucu ve tatlandırıcılar konuyor içine
0 oy
28 Mart 2020 (75 puan) cevapladı
Ben hiç içemedim ama bi sorun olmadı yiyemediklerimizi zorlamamalı canımızın istediklerinde kısıtlama alıyoz dr um bu yönde yönlendirdi beni. Hamileliği boyunca sadece kraker yiyenler var ve gayet sağlıklı bebekler doğuruyorlar yediklerini yiyemediklerimizi çok kafana takma. Evet sağlıklı beslenme iz gerekiyor ama bu kendimiz için herzaman geçerli. Benim ikinci gebeliğim bir örnek vereyim emzirirken süt yapan şeyler önerilir genelde ama ben yiyip içemedim süt yapan şeyleri çünkü inanılmaz sütüm çoktu olsaki sütü artıran bişey yesem yada içsem göğsüm taş gibi oluyodu ve ateşleniyodum. Yani vücutla alakalı bazı şeyler. Bebekte senin kanından besleniyo merak etme hiçbişey olmaz 
0 oy
28 Mart 2020 (95 puan) cevapladı
Bende sade içemiyorum hastaneye gittiğimde kakaolu içme şeker var onda dedi onun yerine sadeyi hiç içemiyorsan peynire yoğurda ağırlık ver demişti
0 oy
28 Mart 2020 (4,793 puan) cevapladı
Toz nesquik yerine az kakao ve balla tatlandırırsan sıkıntı olmaz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte kakaolu süt içmek bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte kakaolu süt içmenin bebeğe doğrudan bir zararı yoktur ancak kakaodaki kafein miktarına dikkat edilmelidir. Günde bir bardak ev yapımı, az şekerli kakaolu süt içmek genellikle güvenli kabul edilir. Ancak hazır paketli kakaolu sütlerde yüksek oranda şeker ve katkı maddesi bulunabileceği için tüketim miktarını sınırlamak ve günlük kafein limitini aşmamak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kakaolu sütün içindeki kafein miktarı ne kadar?
Bir bardak kakaolu sütte bulunan kafein miktarı oldukça düşüktür; genellikle bir bardakta 2 ila 7 miligram arasında kafein yer alır. Bu miktar, bir fincan sade kahvede bulunan 95-100 miligramlık kafeinle kıyaslandığında oldukça önemsiz bir düzeydedir. Bu nedenle kakaolu süt tüketimi, kafein hassasiyeti olmayan bireyler için günlük kafein alım limitlerini etkilemeyecek kadar düşük bir değere sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sade süt midemi bulandırıyor, kakaolu süt içebilir miyim?
Sade sütün mide bulantısı yapması laktoz intoleransı veya sütün tadına karşı gelişen bir hassasiyetten kaynaklanabilir. Kakaolu sütü daha rahat tüketebiliyorsanız, sütün sindirimini kolaylaştırmak için laktozsuz süt kullanarak kendi kakaolu sütünüzü hazırlayabilirsiniz. Mide bulantısı devam ederse, sütün besin değerlerini alabilmek için yoğurt veya kefir gibi alternatif fermente süt ürünlerini denemek mideyi daha az yorabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kakaolu süt içmek sütün besin değerini azaltır mı?
Kakaolu süt içmek, sütün içindeki kalsiyum ve protein değerlerini doğrudan yok etmez ancak kakao içindeki oksalatlar kalsiyumun emilimini bir miktar kısıtlayabilir. Yine de sütteki kalsiyum oranı yüksek olduğu için vücut ihtiyacı olan kalsiyumu karşılamaya devam eder. En sağlıklı yöntem, hazır paketli ürünler yerine evde düşük şekerli kakao ve kaliteli süt ile hazırlanan karışımları tercih etmektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kakaolu süt alerji yapar mı ve nelere dikkat edilmeli?
Kakaolu süt, içeriğindeki süt proteini veya kakao nedeniyle bazı bünyelerde alerjik reaksiyonlara neden olabilir. Eğer süt veya çikolata alerjiniz varsa, tüketim sonrası ciltte döküntü, kaşıntı veya sindirim sorunları yaşanabilir. Alerjik bir durumunuz yoksa, kakaolu sütü ölçülü tüketmek güvenlidir; ancak paketli ürünlerdeki yapay tatlandırıcı ve koruyuculara karşı içeriği mutlaka kontrol etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 491 göst.
13 Mayıs 2022 Hamilelikte Beslenme kategorisinde Zehra asude (691 puan) sordu
0 oy
6 cevap 686 göst.
27 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Arzummmm (27 puan) sordu
0 oy
4 cevap 941 göst.
23 Nisan 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde alemdar (374 puan) sordu
0 oy
3 cevap 603 göst.

1,512,173 soru

24,665,876 cevap

366,973 kullanıcı

...