Sürekli mutsuzum ve çok sinirliyim, depresyonda mıyım?

0 oy
1,980 göst.
10 Nisan 2020 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (329 puan) sordu

Sanırım depresyona girdim. Herşeye sinirleniyorum. Son haftalarda hep mutsuzum.Sinirlendiğimde ya bağırıp çağıracağım ya da ağlayacağım başka türlü rahatlayamiyorum. Bağırdığım zaman eşim çok sinirleniyor. Onu da sınır edip tartışmamak adına sessiz sessiz ağlıyorum nerdeyse hergün.  Eşimin hicbir şeye hevesi yok ve bu durum beni deli ediyor.  Bazen eski olaylar aklıma geliyor yine sinirlenip ağlıyorum. Çok kötüyüm.  Virüs olmasa bi uzmandan yardim alırım ama durumu da biliyorsunuz. Lütfen bişey söyleyin. En azından sinirlilik halimde yatismami sağlayacak tavsiyeler verin lutfen



Yanımda olan, yorum yapan herkese tessekkür ederim. Derdime ortak oldunuz. Allah razı olsun. Hakkınızı helal edin. Istediğiniz zaman özelden sizlerde bana derdinizi ya da herhangi bir konuda yazabilirsiniz. 
Gebelik haftası 20

12 Cevap

0 oy
10 Nisan 2020 (5,445 puan) cevapladı
Cabım bende kolay sinirlenip ağlama krizine giriyorum ortada bşy yokken durduk yere bile ağlayabiliyorum. Ama eşim sağolsun ağzını bile açmaz idare eder beni ne desem kırılmaz biliyo ki psikolojik hepsi hamilelikten hepsi hormonlsrdan ve virüs yüzünden malum hep evdeyiz bunalıyoruz, eşinle sakince konuş anlayışlı olmalı bu durumda. 
10 Nisan 2020 (329 puan) yorumladı
Evet. Ilgi istiyorum sanırım ama hiç ilgilenmiyor. Bebeğimizle ilgili konuşmaya çalışıyorum ama hiç hevesi yok. Oysa bebekleri çok aşırı seven birisidir
10 Nisan 2020 (5,445 puan) yorumladı
Allah yardımcın olsun canım inşallah eşin değişir
10 Nisan 2020 (329 puan) yorumladı
Inşallah.  Teşekkür ederim. Hakkınızı helal edin
10 Nisan 2020 (400 puan) yorumladı
Adamin belki bi sikintisi var gecim derdi vs bide onun penceresinden bakin
16 Eylül 2021 (262 puan) yorumladı
esin ne iş yapıyor yoğun ve stresli bir işi varsa oda o yüzden öyle davranıyordur bide bazen babalar baba sevgisini hemen hissedemezler annelik daha farklıdır tabii sizinde bu dönemde ilgiye sevgiye ve anlaşılmaya ihtiyacınız var ama dediğim gibi esinizde stresli bir dönem yaşıyorsa ve eğer sizinde yaklasiminiz biraz daha usteleyici ve gergin bir bicimdeyse ilk önce kendinizi kendiniz mutlu etmeyi deneyin gün içinde kendinizle ilgilenin bakımlar yapın güzel sarkilar dinleyin uyuyup dinlenmeyi deneyin ve kendiniz için ve bebeğiniz için güzel alisverisler yapın daha sonra eşinize yaklaşımınız daha yumuşak ve sevecen olur bu şekilde esinizde günün yorgunluğunu bu şekilde unuttup size biraz daha yogunlasabilir benceee
-Reklam-
0 oy
10 Nisan 2020 (318 puan) cevapladı
Daha önce eşinle problemlerinmi  vardi canim 
10 Nisan 2020 (318 puan) yorumladı
Ya canim şuan sürekli evdeyiz ve bu bizleri gerçketen etkiledi  virusun  stresi  hamileligin  verdi duygusal değişimler ara ara herkeste oluyor bence  eşinin biraz daha anlayışlı olması gerekiyor konuşmayı denedinmi  ağladığını hiç gördüm u yada ne tepki verdi
10 Nisan 2020 (329 puan) yorumladı
Ağladığımı gördüğünde ne için ağladığımı bile sormuyor. Kapıyı çekip başka odaya geçiyor.
Açıkçası ona ihtiyacım olan bu dönemde yanında olmadığı için kendinden soğutuyor. Sadece ilgi istiyorum ama yok malesef
10 Nisan 2020 (318 puan) yorumladı
:( sen skma canını canim  bebeğini düşün stres bebeğe zarar verir esin içinde dua et ağlama içini ferah tut inşirah süresini bol bol oku inşallah rabbim yardimcin  olsun
10 Nisan 2020 (329 puan) yorumladı
Amin.cok teşekkür ederim. Hakkınızı helal edin
10 Nisan 2020 (318 puan) yorumladı
Ne demek cnm sen skldikcak yaz buraya  düşünme çok
0 oy
10 Nisan 2020 (242 puan) cevapladı
Allaha sığın dua et yavrunu düşün canım. Dogunca yavrun da stresli olur dogunca eşimle bende yaşadım ilk haftalarda eşim çok anlayışlı bi adam elhamdülillah onu gereksiz yere üzüyodum bide üzdüğüm için ağlardım ayrı uyurduk falan daha çok aglardım ama geçti o günler elhamdülillah. Dicem o ki hayat kısa hormonlar dan dolayı böylesindir canım normalde böyle değilsen kasma kendini. 
10 Nisan 2020 (329 puan) yorumladı
Dua ediyorum. Sabir dileniyorum ama işe yaramıyor.
0 oy
10 Nisan 2020 misafir cevapladı
Ya ne güzel yavrunu kucağına alacaksın ne güzel senin minik bir meleğin var neye kızıp sinirlenip suçu günahı olmayan kocana kızıyorsum bol bol salavat getir deprasyon diye birşey yok diye düşün Rabbime yönel dua et bol bol tekbirler getir 
10 Nisan 2020 (329 puan) yorumladı
Kocam suçsuz değil. Insani çıldırtacak şeyler yapıyor ama hamilelikten önce görmezden geliyordum. Şimdi önceden görmezden geldiğim şeyler bile gözüme batmaya başladı
0 oy
10 Nisan 2020 (5,749 puan) cevapladı
Bebegini dusun rahatlatir belki. 

Gecmisi surekli hatirlarsan olmaz cnm.

Tartisma olacak konulari gundeme getirmeyn. Acilacak olursa muhattap olmayn derm cnm. Hornonlr alt ust zaten.. 
10 Nisan 2020 (329 puan) yorumladı
Geçmişte yaptığı şeyleri şuan yapmaya devam ediyor ama.
Geçmişte görmezden gelmiştim. Şimdi önceden görmezden geldiğim şeyler bile gözüme batmaya başladı. Evde uğraşabileceğim şeylerde yok.
10 Nisan 2020 (5,749 puan) yorumladı
Ne yapiyor ? Aldatma  gbi seylermi cnm hani cok uzuluyorsun ya
10 Nisan 2020 (329 puan) yorumladı
Yok aldatma değil ama güvenimi sarsacak şeyler. Istemediğim kişilerle arkadaşlık ediyor. (Arkadaşı  Erkek değil)
0 oy
10 Nisan 2020 (367 puan) cevapladı
Beni anlatmissin resmen yaa bende öyleyim cok sinirlenince de kendimden d3 nefret ediyorum ama elden bis3y gelmiyor caresi yok 
10 Nisan 2020 (329 puan) yorumladı
Ağlamadığım zamanlarda da sürekli uyuyorum zaten. Eşim ilgi göstermediği için ondan soğuyorum. Sizin eşinizde böyle mi
10 Nisan 2020 (367 puan) yorumladı
Yok esim cok pozitif neseli biri hep ilgilenir ne desem yapar ama ben onu üzüyorum bu halimden dolayi elimde degil .ilgi göstermese söylüyorum ilgileniyo elinden geleni yapiyo
10 Nisan 2020 (367 puan) yorumladı
Ama erkeklerin çoğu oyle zaten evlendikten sonra fazla ilgi gostermiyolar ilk basta öyleydi esim ama sonra ben ilgilenmeyince konusmayinca bu d3fa o ilgilenmeye basladi sende öyle yapmaya calis ilgilenir dikkatini  ceker . Tabi başka sorununuz yoksa . Yani sana sadık birimi ondan eminmisin sadiksa çözülür her sorun zamanla
10 Nisan 2020 (329 puan) yorumladı
Aldatmadigina eminim ama istemedigim bir kadınla arkadaşlık ediyor. Kadının ona olan ilgisinin ikimizde farkındayız ama için rahat olsun o senin için risk değil filan diyor. Kadın bundan 4-5yas büyük birde.
10 Nisan 2020 (367 puan) yorumladı
Eger o senin icin risk fln degil diyorsa yinede sen dikkatli ol canim hic belli olmaz allah yardimcin olsun bebegini sagligini dusun 2 gun yasak geldi bu arada kendini bebegine ver
0 oy
10 Nisan 2020 (534 puan) cevapladı
Slm canım depresyon degil öyle düşünme.Hormonlar degistigi icin bizdede duygular degisiyor hassaslasiyoruz.Bir onceki gebeligimde cok duygussldim ve surdkli aglardim hetsey bana dokunurdu.Bu gebeliginde use hircin,gergin,sinirliyim.Esim bana bulastığı zaman pisman oluyor farkediyorum kendi kendimi telkin ediyorum.Ama yinede bir anlık oluyor işte.Sende rahatla kendi kendine telk8nde bulun kizacak bisey yok ,aglayacak ciddi bisey yok de ve kafanı dagatacak biseyler yap o esnada.
0 oy
10 Nisan 2020 (11 puan) cevapladı
Kuran okumani tavsiye ederim. Eğer başlamadıysan hatim başla. Ve dua et. Gerçekten çok iyi geliyor. Bir de yasadigin şeyi çok kafaya takma.  Ben niye böyleyim diye çok düşünme. Hamilelikte herkesin psikolojisi zayıf oluyor. Bu durum normal. Inşallah geçer. Allah eşinin de gönlüne sana karşı merhamet duygusu versin inşallah 
0 oy
10 Nisan 2020 (410 puan) cevapladı
12 haframa kadar bende öyleydim şimdi düzeldim biraz sizden bin kat daha beterdim 
0 oy
10 Nisan 2020 (120 puan) cevapladı
Canım bende senin gibiyim herşeye sinirleniyorum ağlıyorum daha bugün nolduu dedi eşim neymiş bana kızarak noldu demiş oturdum onun için ağladım odama geçtim mandala kitabım var kulaklığımıda taktım onu boyadım. Sakinleştim sonra yemeğimi yedim çocuğu olacak hevesi yok demişsin bak benim eşimde çocuğu olacağına mutlu ama belli etmiyor neden diye sorarsan ya bağlanmak istemiyorum ya bişey olursa ya, ya kucağımıza almak nasip olmazsa ben dillendirmek istemiyorum dio ben bebek kıyafetleri baktığımda bana kızıyor hatta erken daha erken son ayında ne gerekse gider alırız bakıp durma diyor demek istwdiğim şu doktorun kendin ol bulaşık yıka temizlik yap şarkı söyle boyama yap duş al makyaj yap o yokmuş gibi davranmaya sinirlenmemeye

Çalış ben öyle yapmaya çalışıyorum kendinide üzme geçicek bunların hepsi
11 Nisan 2020 (329 puan) yorumladı
Bu yorumdan sonra eşime hak verdim. Çünkü daha önce bir bebeğimizi kaybettik. Ona çok hevesliydi. Gelip gidip karnimla konuşuyordu. Kaybettikten sonra hayal kırıklığına uğradı çok. Bende onu  öyle gördükçe daha da üzüldüm.  Dün gece biraz konuşmaya çalıştım. Daha çok dikkat edeceğine dair söz verdi. Bilmiyorum zaman gösterecek.
0 oy
10 Nisan 2020 (175 puan) cevapladı
Ben öyleyim yaşamak bile zehir gibi geliyor ölsem mutlu olacak gibiyim zaten ağlayanım olmaz 
13 Mayıs 2020 (1,527 puan) yorumladı
Aynı durumdayım emin ol cnm artık doguracagimi bile düşünemiyorum
0 oy
10 Nisan 2020 (810 puan) cevapladı
Zaman zamn herkeste olabilir gel gitler bebegi düşünmek gerekir stres hamilelikte zararlı...

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik döneminde depresyona girdiğimi nasıl anlarım?
Gebelik döneminde depresyon, sürekli mutsuzluk hissi, yoğun sinirlilik hali, günlük aktivitelere karşı ilgisizlik ve kontrol edilemeyen ağlama krizleri ile kendini gösterir. Eğer bu belirtiler son birkaç haftadır hemen her gün devam ediyorsa ve sosyal ilişkilerinizi, özellikle eşinizle olan iletişiminizi olumsuz etkiliyorsa profesyonel bir destek almanız gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte aşırı sinirlilik ve ağlama krizleri nasıl yönetilir?
Hamilelikte sinirlilik ve ağlama krizlerini yatıştırmak için derin nefes egzersizleri yapmak, duygularınızı bastırmak yerine kısa süreliğine ortamdan uzaklaşarak sakinleşmeyi beklemek etkili olabilir. Sinir katsayınızın yükseldiğini hissettiğiniz anda, tartışmayı erteleyerek bir bardak su içmek veya açık havada kısa bir yürüyüş yapmak sinir sisteminizi sakinleştirmenize yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde mutsuzluk ve heves kaybı neden olur?
Gebelik sürecinde yaşanan mutsuzluk ve heves kaybı, vücuttaki hormonal değişimlerin ruh halini doğrudan etkilemesi ve değişen yaşam koşullarına uyum sağlama sürecinin yarattığı stres kaynaklıdır. Ayrıca uyku düzenindeki bozulmalar, fiziksel yorgunluk ve geleceğe dair endişeler, kişinin hiçbir şeye karşı ilgi duymamasına veya çabuk öfkelenmesine neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Psikolojik destek almadan evde depresif ruh haliyle nasıl başa çıkılır?
Evde depresif ruh haliyle başa çıkmak için günlük rutinler oluşturmak, gün ışığından daha fazla yararlanmak ve eşinizle duygularınızı suçlayıcı olmayan bir dille paylaşmak ilk adımlardır. Özellikle geçmişteki olumsuz olaylara takılıp kalmak yerine, mevcut anı iyileştirecek hafif fiziksel aktiviteler veya sizi sakinleştiren hobiler ile zihninizi farklı bir alana odaklamaya çalışın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte eşle yaşanan tartışmaları azaltmak için ne yapılmalı?
Eşle yaşanan tartışmaları azaltmak için öfke anında tepki vermek yerine, sakinleştiğinizde duygularınızı ifade eden 'Ben' dili kullanılmış cümleler kurmak iletişimi güçlendirir. Tartışmanın tırmandığı anlarda sessiz kalıp ağlamak yerine, kendinizi hazır hissettiğinizde duygularınızı ifade etmek, eşinizin de durumu daha iyi anlamasını ve size destek olmasını sağlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 803 göst.
0 oy
0 cevap 315 göst.
8 Nisan 2021 Doğum kategorisinde Ocakdan52 (187 puan) sordu
0 oy
5 cevap 397 göst.

1,512,230 soru

24,666,617 cevap

367,022 kullanıcı

...