38 haftalık gebelikte suyum 75 mm çıktı, suni sancı mı alırım?

0 oy
328 göst.
14 Nisan 2020 Doğum kategorisinde (41 puan) sordu
Kızlar 38 haftalık olduk 75 mm amniyon sıvısı doktorum azalmış suyun haftaya daha azalırsa doğumunu başlatalım dedi Suni sancıyla mı başlatır bide Suni sancı çok mu kötü dayanması çok mu zor 

2 Cevap

0 oy
14 Nisan 2020 (1,470 puan) cevapladı
Rabbim yardımcın olsun canm suni sancı normal sancın gibi çok kötü ishal olduğunu karnına sancılar girdiğini düşün ama belli aralıklarla geliyo. Benim de suyum sınıra gelmişti 39. Haftamda sezaryenle alındı bebeğimin kakasını her an yapma ihtimali vardı çünkü senin de belki öyle olur. Sağlıkla alalım onları kucağımıza da çekilen bütün acılar kucağa aldığımız gibi unutuluyo merak etme. Ben kan görünce bayılan insandım elimin ufacık kesilmesine ağlardım ama evlat çok başka bişey 3. Ye hamileyim şimdi :) 
14 Nisan 2020 (41 puan) yorumladı
Amin inşAllah sizde sağlıkla alın kucağınıza :) ilk doğumum olcak o yüzden korkuyorum zaten de Rabbim yardım etsin inşAllahh hepimize
14 Nisan 2020 (1,470 puan) yorumladı
Amin canım ilk gebeliğimde ben de senin gibiydim ama geçip gidiyo herşey kucağında bi mucize kalıyo tek gercek :)
-Reklam-
0 oy
14 Nisan 2020 (1,116 puan) cevapladı
Seni korkutmak istemem herkeisn bünyesi bir değil tabi ama ben suni sancıyı kaldırmadım yapamadım en sonunda kötülendim ve sezeryana alındım keşke kendi sancım olsaydıda normal doğum yapsaydım. İlk başlarda sıkıntı yoktu ama sonrada sancı geldikçe ölecek gibi oluyordum sezeryandan korkan sezeryan olmak istedim olup bitsin kurtulim şu sancı dan dedim 
14 Nisan 2020 (41 puan) yorumladı
Anladım teşekkür ederim yorum için inşAllah gerek kalmaz kendi sancımla giderim
14 Nisan 2020 (1,116 puan) yorumladı
İnşallah ❤️ sağsalim kucağına almayı nasip etsin inşallah Allah ım
14 Nisan 2020 (41 puan) yorumladı
Amin teşekkür ederim :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık gebelikte amniyon sıvısının 75 mm olması ne anlama gelir?
Amniyon sıvısının 75 mm olması, tıbbi literatürde oligohidramnios yani suyunun sınırda veya azaldığı anlamına gelir. Normal şartlarda 38. haftada amniyon sıvı indeksi (AFI) değerinin 50-250 mm aralığında olması beklenir; 75 mm değerinin alt sınırı zorladığı kabul edilir. Bu durum bebeğin gelişiminin yakından izlenmesini ve doktorun gerekli gördüğü durumlarda doğumu başlatma kararı almasını gerektirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı ile doğum başlatma süreci nasıl ilerler?
Suni sancı, vücudun doğal doğum sürecini başlatmak için oksitosin hormonunun sentetik bir formunun damar yoluyla verilmesi işlemidir. İşlem sırasında bebeğin kalp atışları ve kasılmalarınız sürekli olarak NST cihazı ile izlenir. Doz, rahim kasılmalarını düzenli ve etkili hale getirecek şekilde kademeli olarak artırılır; bu süreç kişiden kişiye değişmekle birlikte genellikle birkaç saatten bir güne kadar sürebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı doğal sancıdan daha mı zor ve acılıdır?
Suni sancı, doğal sancının aksine yavaş yavaş artan bir yoğunluk yerine, kısa sürede daha düzenli ve güçlü kasılmalar başlatabildiği için daha yoğun hissedilebilir. Ancak ağrı eşiği kişiden kişiye büyük farklılık gösterir ve epidural anestezi gibi yöntemlerle bu ağrı yönetilebilir. Suni sancı alan annelerin birçoğu, sürecin kontrollü ilerlemesi sayesinde doğumun daha planlı gerçekleştiğini belirtmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftada suyun azalması durumunda doğum ne zaman başlatılır?
38. haftada suyun azalması tespit edildiğinde, doktorlar genellikle bebeğin kalp atışlarını (NST) ve doppler sonuçlarını değerlendirerek karar verir. Eğer bebeğin stres altında olduğu veya sıvının kritik seviyenin altına düştüğü gözlemlenirse, doğumun vakit kaybetmeden başlatılması önerilir. Amniyon sıvısının azalması, bebeğin kordon basısı gibi risklere karşı korunması için genellikle 38-40 hafta arasında doğumla sonuçlandırılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun suni sancı ile başlatılması bebeğe zarar verir mi?
Doğumun suni sancı ile başlatılması, bebekte sıvı azlığı veya miad aşımı gibi riskli durumlarda uygulanan güvenli ve standart bir tıbbi prosedürdür. İşlem süresince bebeğin kalp atışları sürekli monitörize edildiği için herhangi bir olumsuz durumda doktorlar anında müdahale edebilir. Bu yöntem, bebeğin içeride daha fazla strese girmesini önlemek ve sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesini sağlamak amacıyla tercih edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,206 soru

24,666,250 cevap

366,991 kullanıcı

...