Bebek alışverişini abartmak yanlış mı, ne kadar almalıyım?

0 oy
1,826 göst.
15 Nisan 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (170 puan) sordu
Ben henuz bısey almadım ilk bebegım olacak insallah ama saıyfaöara paylaşımlara bakıyorum insanlar dolaplar dolusu sayısız zibinlar VS almıs sizce bu gereksiz degil mi DENEYİMLİ ANNELER 

 bana doğum yapan tum arkadaşlarjm alma kalıyor ziyan oluyor dedi. Sizler ne dusuncedesınız

17 Cevap

+1 oy
15 Nisan 2020 (1,482 puan) cevapladı
Heves ettiğin ne varsa yap. Elbette bir bebeğe 50 zıbın abartı. Ama istediğin şeyleri almak abartı değil..
-Reklam-
+1 oy
15 Nisan 2020 (636 puan) cevapladı
gonul her seyi ister ama ivir zivir giyemeyecegi ne varsa dolaba koymak bence de yanlis ve haram insan olan malini varligini neye harcadiginin hesabink da verecek bunu dusunen yok kizimin daha 1 zibini yok oglumdan kalan seyleri giyecek ki hocbir sey almadim heo hediye geldi oglum 2 yasinda kendim 20 parca sey ya aldim ya almadim ona kumbara yapip gelecege birikimini yapin daha iyi heves diye diye vara yoga para saciyoruz sonuc hepimiz doyumsuz ac gozlu insanlariz ve oyle de cocuklqr yetistiriyoruz 
16 Nisan 2020 (107 puan) yorumladı
Bende kızımınkileri giydirecem boşa masraf yapmaya ne gerek var.
16 Nisan 2020 (170 puan) yorumladı
Kesinlikle katılıyorum size
+1 oy
15 Nisan 2020 (306 puan) cevapladı
Benim ikinci inş ilk cocugum oğlan bu nasipse kız olucak inş kendimce beğendim kıyafetleri almayı düşünüyorum dısarı için ve gözüme hoş gelen seyleri evin içinde bebeğim kış bebeği olacağı için hep evde olucam onun için oğlumun bebekliklerini giydirmeyi düşünüyorum çünkü ilk aylar kusma özellikle zıbınların arkası komple batıo cocuk yukarı fırlatıo tatasını vs ama dısarı için de asırıya kaçmamak kaydıyla gözüme hoş gelenleri almayı düşünüom :) diğerleri ne düşünür bilemem ama benim düşüncem böyle
0 oy
15 Nisan 2020 (1,612 puan) cevapladı
Aynen tatlım bence de 6 tane takım yeter mesela . 
0 oy
15 Nisan 2020 misafir cevapladı
Valla alabilecek durumum fazlasiyla var ama 2kisi bana bebek.kiyafetlerini verdi fazla fazla hemde. Hiç almayi bile dusunmuyorum. Onun yerine hesap.acip almadigim seylerin parasini oraya aticam onun adina
16 Nisan 2020 misafir yorumladı
Aynen beşik,,puset, anakucağı, bir sürü kıyafet hep çevremdekilerden aldım hepside yepyeni bana saçma geliyor boşa para harcamak
16 Nisan 2020 misafir yorumladı
Aynen öyle :) banada park yatak ev tipi anakucagi küvet kova bile almadim alma boşa para verme dediler saolsunlar hepsini verdiler :)
16 Nisan 2020 (170 puan) yorumladı
Benım de allaha şükür durumum var en iyilerini fazla fazla almaya ama musrıflık diye dusunuyorum bebek hızlı buyuyecek ne olacak onlar
16 Nisan 2020 misafir yorumladı
Aynen öyle canım boşa eşyaya para harcamaktansa biriktir ilerde eğitimine harca daha mantıklı
16 Nisan 2020 misafir yorumladı
Aynen oyle canim gercekten gereksiz bak. Hevesleniyoruz ama boşa yani. Saglikli olsunlar yeterki. Ablamin 2.5 aylik kizi var. Valla o kadar cabuk buyuduki. Şu buyuk dedigi tulumu bakti 1 hafta sonra kucuk kalmis. O kadarki hizli buyuyorlar. Inan gereksiz
0 oy
15 Nisan 2020 (550 puan) cevapladı
1 ay bile giydiremiyorsun saçma bende çok almıştım doğumdan sonra çoğunu verdim. Kalan 2 3 parça ilerde bunu doğurcam sadece bir tane hastane çıkışı alıcam. 

7 tane zıbın olsun fazla bile 5 takım kıyafet yeter. 3-6 ay kıyafeti 5 tane olsun yeterli zaten günü birlik makina açıp kurutuyorsun inanki battaniyesi bol olsun çocuğun kıyafet değil. Kaşını ayrı incasi ayrı birde müslin bezlerinin büyükleri var kundak için on numara baya büyük onlar iyi . İnanki 1 yaşındaki çocuğa 3 yaş giydiriyorum hem dar giydirmemek gelişimi için iyi hemde o etiketler çok yanlış kilolu da değil kıyafetler çekiyor hemen olmuyor çocuklara
16 Nisan 2020 (170 puan) yorumladı
Bana da arkadaşlarjm hep bi kac parça yeter demıstı siz gibi
Ve hepsi durumu cok iyi insanlar ama almadılar. Hep kalacaksa niye alıyorlar degil mi saçmalık onun yerine cocuga hesap aç para yatır daha iyi diye dusunuyorum
16 Nisan 2020 (550 puan) yorumladı
Beni kimse uyarmadı canım ilk bebekte aldımda aldım durumum Allaha şükür istediğimi alabilecek seviyede olduğundan aldım durdum ama o kadar saçma harcama olmuşki ilk 10 günde anladım. Ö yüzden bunda almıycağım hiçbirşey  1 tane 10 lu yada 7 li çıkış takımı alcam o kadar.
16 Nisan 2020 (170 puan) yorumladı
Evet herkes oyle diyor. Bazı arkadaşlar sizene kıskanılıyor Demıs ama bence cahilce bir yanıt. Kim kimi tanır da kıskanırSadece kullanılmayacak kadar esya almak bence görmemişlik. Beni de uyardılar siz de tecrübe etmısısnız bak simdi almam geç fark ettim diyorsunuz. Yani katılıyorum size ve bende ihtiyaç kadar alınması taraftarıyım
16 Nisan 2020 (550 puan) yorumladı
Kıskanmak gibi yorum ywpıkmaıs normalde eğil yani burda birbirimize tecrübe aktarıyoruz banada keşke öğreten olsaydıda gereksiz harcama yapmasaydım. Her kim olursa olsun boşa para harcamak müsriflik. Ne kadar lazımsa valla şuan kendi tecrübeden dolayı çapul çöpüle para vermek saçma geliyor ama cahillik oluyor bazen.
16 Nisan 2020 (170 puan) yorumladı
Kesinlikle katılıyorum
0 oy
15 Nisan 2020 (827 puan) cevapladı
Canim ben ilkinde 10 zibin 4 hastane cikisi 2 battaniye corap agiz bezi falan aldim ancak yetti cunku kizim cok kusuyordu bu bebegimde degil bunda 2 hastane cikisi 5 li 1 tulum 6 zibin aldim 
16 Nisan 2020 (170 puan) yorumladı
Bu battaniye ler ince mı nasıl
16 Nisan 2020 (827 puan) yorumladı
Ben bir kalin bir ince almistim ama kizim yaz bebegi idi
16 Nisan 2020 (170 puan) yorumladı
Mantıklı
0 oy
15 Nisan 2020 (706 puan) cevapladı
Evet cnm sana katılıyorum ve çoğunu giydiremeden büyüyor O zman farkediyorlar ann3l3r birazda heyecan oluna alıp alıp bi bakıyorlar aa b3b3k büyümüş kaldı takımlar azar azar alıp hepsini küçük olmayacak şekilde olması dhaa iyi çok beğendi birini 03 aldıysa diğerinide çok beğendi 3 6 ay alınması yada 6 9 ay karışık alınması en güzeli bir bebeğe 6 ader zıbın yenidogdugunda yeterli ayına uygun almak lazım 6 takım alt üst alıyorsan 2 de tulum al tmmdir ihtiyaç olursa zaten tekrar alınır birazda tecrübe sanırım sen küçüklü büyüklü alkı hepsini giydir 
16 Nisan 2020 (170 puan) yorumladı
Bende oyle dusunuyorum millet yetıskın dolabı gibi doldurmus ve eminim cogunn maddi durumu iyi degildir ama boyle durumlarda hic acımadan harcıyorlar anlamsız
16 Nisan 2020 (706 puan) yorumladı
Evet sana katılıyorum valla ben bile artık kendime alış veriş yaparken dikkat ediyorum ihtiyacım kadr eskisin yine alırım ve gebelikde minimum alıyorum ki bidaha giyemecegim surda 5 ay anca giyiyorum sonra kalacak diye heleki küçük çocuk bir iki giriyor sonra kalıyor hepsi yeni yeni yazık oluyor valla bide bu ekonomide
0 oy
15 Nisan 2020 (537 puan) cevapladı
Ben Yenidoğan kıyafetinin çok alınması taraftarı deilm üçüncü gebeligim tecrübe diyelim inanın bazılarını birkez takiyosunuz üstüne yazık oluyor bir makina dolduracak kadar kıyafeti olsun yeterli zaten 40cikti çıkana kadr evde oluyosunuz bebek dunyadan habersiz kim görüyor kim ediyor genelde uyuyor pijama takımları daha iyi oluyor bence sürekli uykuda çünkü dışarı giderken de bir iki sık birşeyi olsun yeterli
16 Nisan 2020 (170 puan) yorumladı
Doğru demısısnjz hep uyuyan bebek,icin yok adının yazılı sayısız tulumlar cici bıcı aman gereksiz. Bıkac besik alanlar bile var ne matıksa. Benimde ıkı yegenım bizle buyudu ben bekarşen aldılar aldılar yenge bırz sever oyle seyı. Besıgı bile kullafnöadı simdi attılar bodrumlara çöp
16 Nisan 2020 (537 puan) yorumladı
Gereksiz israf valla tek çocuğum o deil üçüncü çocuğum bu digerlerinide düşünmek zorundayım gerekli ne ise o alınır o kadr
0 oy
15 Nisan 2020 (186 puan) cevapladı
Canim ben 3 hafta doguma kalmisti oglumda aldim az aldim pisman oldum sonra o bebekle cikip elbise almak zorunda kaldim inan gunde 10 defa deyistiriyordum kusuyordu kaka yapiyordu yetismiyordu elde yikiyip makineye at kurusun filan
0 oy
15 Nisan 2020 (513 puan) cevapladı
 Buyukler Bebegin giydiği haram derler çünkü çabuk büyür ben daha almadım bile 6 kat alır bırakırım hediye de geliyor  ben kalıcı şeyler yaptırmak istiyorum künye vs gibi daha çok hevesim o yön de 
16 Nisan 2020 (170 puan) yorumladı
Bende siz gibi dusunuyorum cocuga yatırım yapmak en kalıcı kıyafet hedıye
0 oy
15 Nisan 2020 (1,265 puan) cevapladı
Illa gerk oluyo canım belle şeyler alma deyip sonradan yetişmeyip alan da çok  ortasını bulmak lazım 
16 Nisan 2020 (170 puan) yorumladı
Evet ayarı tutturmak obemlı. Bazıları abartıyor bence keısn pısman olackslaf
0 oy
15 Nisan 2020 (18 puan) cevapladı
Isteyen istediğini alsın. Heveslenip alıyorsa kime ne 
16 Nisan 2020 (145 puan) yorumladı
Sana katiliyorum.. Bende böyle bi cvp ariyorum.. Herkes öyle bi yazmis ki sanki alanlar suclu.. Herkesin dusuncesi farkldir. Kimisi almak istemez kimisi heves Eder hersey almak ister.
0 oy
16 Nisan 2020 (585 puan) cevapladı
Tabi içinde hiç bise kalmasın ne istiyosan al ama günlük kıyafet zaten giyemez ki bende hep zibinla pijama takımına yani hastane çıkışı şeklinde takımlara yöneldim zaten sağdan soldan gelicek hediyeler 1 yaşındaki çocukların giyebileceği türden kıyafet oluyo sadece 2 3 parca öyle aldım ben altan üstten sızma falan yapar diye zıbın pijama takımı ve sadece patikli alt pantolon 4 5 tanede tulum aldim ama onlarda yeni dogan degil 3 6 aylik zıbınını çok aldım ama 3 6 9 aylık karışık aldım ilerde belki onları almakla uğraşamam diye tabi büyüdükçe diğer günlük kıyafetleri yine alınır yenidogan çorabı bile 6 çift aldım bi paketin içinde diğer çorapları hep büyük yani kısacası bunlar hariç bende çok şey aldım ama içinde en çok 3 6 9 aylık ve 1 yas icin kiyafetler var Allah inşallah giydirmeyide nasip eder hepimize 
0 oy
16 Nisan 2020 (853 puan) cevapladı
Tabiki almak gerekli 23 gunluk bebegim var yaklasik 20 zıbini var deistiriorz surekli.7 8 tane hastane cikisi aldim zibin anca yetio.2 gune 1 camasir yikadigimiz halde.Kucuk alma dediler iyiki dinlemedim.Oglum 4 kilo 0-3 ay giydiriorm digerleri buyuk gelio boynu açılıp duruo ordan üşür yavrum.Bikere kiyafeti kalmadi denedik icimiz rahat etmedi.Bence etraf abartio.Yeni hamilelerin heveslerini kirmaya cok meraklilar.Alma alma buyucek alma kuculcek.Ulan bizde kilo alip verioz ozman giyinmeyelim.Alın bence herseyden.Hic pisman deilim.Herseyinide kullaniorm.
16 Nisan 2020 (145 puan) yorumladı
Bende Sana katiliyorum.. Benim ilkinde oglum. Hergun kusardi üst degistirirdim okadar almamama Ragmen yetismezdi.. Simdi kizim olacak insallah, ona da cicili bicili seyler giydirmeyi heves ediyorum. Suc mu kardesim :) :)
16 Nisan 2020 (853 puan) yorumladı
Hiçççç;)Parası olan alır.Kimsede niye aldın diyemez.Diyende kiskancligindan der.Benimde oglum oldu esim dediki eger kiz olsaydı ben batmistim sen erkek cocugunda secenek azken bukadar aldin kiz olsaydi dahada cok alırdın;))Rabbim saglik versin ewlatlarimiza.Onlar yeterki saglikli olsun.5 zıbin 10 kiyafet fazla alındı diye kimse fakir düşmez.Cok detay dusunuorz bazen.
0 oy
16 Nisan 2020 (259 puan) cevapladı
Ya insanlar evet aliyor ama hepsini 03 için almiyor ki 6 ay 12 ay içinde alıyorlar o yüzden sizin gözünüze fazla gelmiştir
0 oy
16 Nisan 2020 (1,714 puan) cevapladı

7 takım aldım

1 tane 1lu hastane çıkışı 

1 tane 5li hastane çıkışı aldım

8 tane felan zıbın aldım

Çok fazlasına gerek yok Bi anda büyüyorlar zaten :)

16 Nisan 2020 (170 puan) yorumladı
Super lıste

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebek alışverişinde zıbın ve kıyafet sayısı ne kadar olmalı?
Yenidoğan bir bebek için ilk aylarda 6-8 adet zıbın, 5-6 adet tulum ve 3-4 adet pijama takımı yeterlidir. Bebekler çok hızlı büyüdüğü için 0-3 aylık kıyafetleri abartmadan, sadece ihtiyaç kadar almak kıyafetlerin ziyan olmasını engeller.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğan bebek için en temel ihtiyaçlar nelerdir?
En temel ihtiyaçlar 6-8 adet zıbın, 5 adet tulum, 2 adet battaniye, bebek bakım çantası, ateş ölçer ve temel hijyen ürünleridir. Gereksiz dolap dolusu kıyafet yerine, bebeğin sağlığı ve konforu için gerekli olan ana ürünlere bütçe ayırmak daha mantıklıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek kıyafetleri neden kısa sürede ziyan olur?
Bebekler ilk 3 ayda çok hızlı gelişim gösterdikleri için aldığınız kıyafetleri sadece birkaç kez giydirebilirsiniz. Çok sayıda kıyafet almak, bebeğin onları büyüme hızı nedeniyle giyemeden küçülmesine ve birçok parçanın etiketli kalmasına neden olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek alışverişinde gereksiz harcamalar nasıl önlenir?
Gereksiz harcamayı önlemek için ilk etapta sadece ilk 1-2 ay yetecek kadar temel parça alın ve alışveriş listenizi minimalist tutun. İhtiyaç duydukça ve bebeğin büyüme hızına göre ekleme yapmak, hem bütçenizi korur hem de evde gereksiz eşya birikmesini engeller.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek alışverişini ne zaman ve nasıl planlamalıyım?
Alışveriş planlamasına gebeliğin 24-28. haftaları arasında başlamak, son ana kalmadan liste yapmanızı sağlar. Liste yaparken sadece yenidoğan dönemine odaklanın ve 'belki lazım olur' dediğiniz her ürünü eleyerek sadece gerçekten gerekli olanları satın alın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
12 cevap 987 göst.
0 oy
11 cevap 904 göst.

1,512,207 soru

24,666,271 cevap

366,992 kullanıcı

...