NST ve sancı çıkması doğum için yeterli mi?

0 oy
586 göst.
20 Nisan 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (415 puan) sordu

Sizce doğurmaya yeter mi :) 

image

Gebelik haftası 38+3

3 Cevap

0 oy
20 Nisan 2020 (6,096 puan) cevapladı
Sancın bi ara fena yükselmiş kız :)
20 Nisan 2020 (415 puan) yorumladı
Evet zirveye ulaşmışız :)
20 Nisan 2020 (6,096 puan) yorumladı
Allah hayırlı doğumlar nasip etsin canım :)
20 Nisan 2020 (415 puan) yorumladı
Amin canım bekleyen herkese inşallahhh
-Reklam-
0 oy
20 Nisan 2020 (268 puan) cevapladı
Sancıların var ama düzensiz ama bence yakın dogum
20 Nisan 2020 (415 puan) yorumladı
Şimdi kontrolden çıktım bu akşam tekrar gelebilirsin dedi, hadi inşallah :)
0 oy
20 Nisan 2020 (343 puan) cevapladı
Cnaım kontrol e mi gittin de çıkti böyle yoksa sancılan dın damı gittin 
21 Nisan 2020 (415 puan) yorumladı
Dün akşam doğum yaptım çok şükür :)
21 Nisan 2020 (343 puan) yorumladı
Çok şükür canım peki suyun fln mı geldi de dogum yaptın yoksa suni sancı mı verdiler normal yaptın demi
22 Nisan 2020 (415 puan) yorumladı
Kontrolden geldikten sonra evde sancılarım sıklaştı. 5 saat sonra falan gittiğimde 4,5 cm olmuştu açıklık. 1 saat suni sancı verdiler suyumu patlattılar 2 saatte normal doğum yaptım çok şükür. Darısı başına inşallah
22 Nisan 2020 (343 puan) yorumladı
İnşallh canım dogursaydım bende artık dikişlerin çok oldumu
22 Nisan 2020 (415 puan) yorumladı
Eevt epey var ama kaç tane diye sormadım inan ki :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST sancısı çıkınca doğum hemen başlar mı?
NST cihazında sancı çıkması doğumun başladığı anlamına gelmez; bu sadece rahim kasılmalarının şiddetini ve sıklığını gösterir. Doğumun başlaması için bu kasılmaların düzenli hale gelmesi, rahim ağzında açıklık ve silinme olması gerekir. NST değerleri yüksek olsa bile, doğum süreci bazen saatler hatta günler sürebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını anlamak için NST dışında hangi belirtilere bakılır?
Doğumun başladığını anlamak için NST verileri tek başına yeterli değildir; düzenli gelen, şiddeti artan ve istirahatle geçmeyen sancılar en önemli belirtidir. Ayrıca su gelmesi, nişan gelmesi olarak bilinen kanlı mukuslu akıntı ve rahim ağzı açıklığının doktor tarafından muayene ile doğrulanması doğumun gerçek göstergeleridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST cihazında sancı değeri kaç olunca hastaneye gitmeliyim?
NST cihazında sancı değerinin kaç olduğu kişiden kişiye değişebilir, bu nedenle sadece sayıya odaklanmak yanıltıcıdır. Önemli olan sancıların aralığıdır; sancılar 10 dakikada bir gelmeye başladıysa, 45-60 saniye sürüyorsa ve şiddeti giderek artıyorsa vakit kaybetmeden hastaneye başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sancısı göstermesine rağmen doğum ağrısı hissetmemek normal mi?
NST cihazının sancı göstermesine rağmen ağrı hissetmemek, kasılmaların henüz doğum başlatacak kadar güçlü veya etkili olmadığını gösterebilir. Bazı kadınlar hafif kasılmaları hiç hissetmezken, rahim ağzı açılmaya başladıkça sancılar belirginleşir. Ancak NST'de düzenli kasılma görülüyorsa doktorunuzun takibi önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucu doğumun ne zaman olacağını kesin gösterir mi?
NST sonucu doğumun ne zaman olacağını kesin olarak tahmin etmez, sadece o anki kasılma aktivitesini ve bebeğin kalp atışlarını değerlendirir. NST'de sancı görülmesi yakın zamanda doğum olabileceğine dair bir ipucu olabilir ancak doğumun kesin saati muayene bulguları ve klinik seyirle belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 181 göst.
0 oy
2 cevap 427 göst.
0 oy
1 cevap 210 göst.
18 Ekim 2022 Doğum kategorisinde Tugcemsiii26 (65 puan) sordu
0 oy
2 cevap 4,371 göst.
23 Ocak 2022 Doğum kategorisinde Ayferayfer (134 puan) sordu

1,512,241 soru

24,666,712 cevap

367,038 kullanıcı

...